< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Slechte Slaper

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
02/06/2007 @ 16:13

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

Mijn dochtertje is nu 8weken oud. 's Nachts slaapt ze goed door van 22.00 tot 7of 8.00 Maar overdag slaapt ze bijna niet. Af en toe dat ze een half uurtje indommelt.
Heb al vanalles geprobeerd. In het park wil ze niet slapen, niet in haar bedje. Ik heb ze ook al eens laten doorhuilen tot ze bij wijze van spreken blauw zag. Haar fopspeen tuft ze telkens terug uit. Met het muziekje van de mobiel huilt ze nog harder. Ik kan maar geen vast ritme in haar dag krijgen. Het is net of ze haar slaap niet kan vinden. En zo krijg ik mijn huishoudelijk werk bijna niet gedaan. Wat doen jullie bij slechte slapertjes

Groetjes, een vermoeide mama

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 16:56
Suussusie

Rond 8 weken is er een sprongetje dus als ze het sinds kort doet kan het dat wezen.

Anders, tja, hier is ook een slecht slapertje zowel overdag als 's nachts. Ik houd voor mijzelf regelmaat aan niet qua tijden maar volgorde. Dat werkt hier redelijk.

En ach, stofzuigen kan morgen ook wel of die daarna erna
Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 17:36
Kim

Hoi Sabine,

Nog een inwoner van Neeroeteren

Veel kan je er helaas niet aan doen.
Ons dochtertje is ook een slechte slaper. En als ze wakker is wil ze ook de hele tijd bezig gehouden worden.
Ik hang haar dus veel in de draagzak.
En dan ook een beetje leren de boel de boel te laten

Geniet nog van je

Groetjes Kim

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 09:50
marij

Slechte slapertjes slapen vaak beter en langer in een speciale bakerzak. puckababy.com
Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 17:36

Hallo Kim,

Jaja, de wereld is klein en neeroeteren ook.

Ons Arwen is nog wat klein voor een draagzak. Maar vanaf volgende maand kan het idd een oplossing zijn.

Ons meisje heeft met de geboorte een hele slechte start gehad en was enorm prikkelbaar. Wij denken dat ze daarom een onrustige baby is. We mogen nog blij zijn dat ze 's nachts goed slaapt.

En jammer genoeg loopt het werk niet weg

groetjes Sabine

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 19:12
petra

Hey meid !

Heb ik je toch nog gevonden op dit grote forum !
Vic is overdag ook erg vaak onrustig, meestal als het de dag ervoor wat drukjes geweest is (valt mij op)...

Momenteel is het hier ook moeilijker dan anders, tussen 5/7 weken is er een groeispurtje (voor arwen misschien dat van 8 weken?), dan hebben ze het ook erg lastig schijnt... Sommige beebjes zien er meer van af dan anderen.

Bij hem helpt het dat er een strak ritme aangehouden word (ben dit nu 2 weken aan het doen en ik merk nu pas een duidelijk verschil!). Hij voelt zich een stuk beter en is rustiger... Hij slaapt ook beter zo...

Zo ziet een normale dag (in het leven van Vic) er ongeveer uit (probeer ik ongeveer vol te houden).

9u : bv en dan nog even knuffelen of lachen met (die zotte ) mama
9u30/9u45 : terug bedje in
11u/12u : wakker - omkleden - paar liedjes zingen - spelen met mama - zelf wat spelen in de wipstoel of parkwieg - bv
13u/13u30 : slapen (terug bedje in).
14u/15u : wakker - bv - even op buikje leggen op een matje (vind hij heel plezant) - even spelen met mama - even alleen spelen - dutje (meestal maar kort).
16u/17u : liggen bij mama en rondkijken en meestal weer in slaap vallen (op mama)...
18u : komt papa thuis en dan gaat ie zodra ie wakker is naar papa om wat te spelen (dan kan mama voor het eten zorgen)
19u : badje (altijd rond 19u/19u15) en pyjama aan - bv - slapen
21u : huiluurtje
22u : knuffelen en wat rondwandelen - slapen

Misschien proberen inbakeren? Als Vic echt niet rustig te krijgen is probeer ik dit en meestal helpt het... Kan gewoon met een katoenen doek... Vic slaat zichzelf soms wakker met zijn wilde handjes en zo kan dit niet (en slaapt hij langer).

Ja het is ambetant hé, als je niks kunt doen in het huishouden, I know ... Maarja...
Ik moet eerlijk toegeven, vaak blijft hier een hoop liggen en in het weekend (als naud thuis is) word het dan wel ingehaald, oftewel zit ik dan bij Vic ofwel hij ...

Dikke kus aan Arwen van Vic !

[Laatst gewijzigd door petra - 03/06/2007 @ 19:32] - Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 19:53

Dag peke

Ja dat is toch en ramp hé als die manne thuis zijn, gene klop krijgt ge gedaan. Peter zat vorige week thuis met nen hernia maar nu gaat het hoor.

Ik krijg maar geen ritme voor Arwen. 10u 's Avonds gaat ze slapen, dan slaapt ze tot 6,7u als ik geluk heb 8u. Dan krijgt ze een flesje en slaapt ze nog eens tot een uur of 10,11. Krijgt ze weer een flesje en dan blijft ze wakker tot het volgende flesje van 3u. Tijdens haar fles valt hare majesteit natuurlijk in slaap. En als ik ze dan in bed leg is ze weer klaarwakker. Laten wenen helpt soms maar niet altijd. Maar kan mss ook wat aan mijn moederhart liggen . Rond half 7 weer een fles en tss 7 en half 8 badje in. Dan een hazeslaapje van een half uur en rond 10u weer een fles. Dan is ze zo moe dat ze practisch zonder problemen inslaapt. Op haar voedingen is ze vrij stipt, maar haar dutjes ...

Dat heeft ze eigenlijk denk ik van sinds jullie op bezoek zijn geweest ongeveer, ze zal Vic missen

Allez ik ga ons prinsesje nog wat verwennen

Bye bye xxx

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 23:09

Hey,

Hier ook een slechte slaper, die wilde ook niet overdag slapen, tot ik een wipstoeltje met een bibberfunctie vond, heb ik gekocht, en wel ja, toen sliep ie wel overdag, ik kon hem overal plaatsen en ondertss mijn huishouden doen.

Nu is hij nog steeds een slechte slaper met zijn 15maanden, elke dag opnieuw, zowel zijn middagdutje als 's avonds, op het grote bed en hem vasthouden tot ie slaapt, soms als we geluk hebben valt hij met de fles nog in slaap, nu is hij ziek en valt hij op je schoot gewoon in slaap.

Het betert wel met slapen eens ze kunnen kruipen, want dan verbruiken ze meer energie en worden ze sneller moe, ma echt zorgen maken zou ik niet doen.

Grtz Poohke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]