< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Baby valt NIET zelfstandig in slaap

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Baby valt NIET zelfstandig in slaap
02/06/2007 @ 17:27
Ellen

Ik heb even een vraagje ik heb een dochter van 3 weken maar ze kan nog niet zelfstandig in slaap vallen dwz dat wij altijd haar eerst in slaap moeten wiegen.

Nou lees ik veel van regelmaat enz dat doe ik ook maar dat helpt niet. Wat doen jullie dan? Want na 10 minuten huilen is het niet meer uit te houden. Of is ze nog te jong voor?

Dank je wel alvast
Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 17:34
Marleen

Ze is zeker niet te klein om zelfstandig in slaap te vallen
Je kan kijken naar haar omgeving. Is het te koud is het te warm, te rustig, te veel lawaai
Je kan kijken naar het karakter. Misschien is het een baby die meer slaap nodig heeft zodat het oververmoeid is of juist minder slaap dat het gewoon nog niet moe is.
Misschien wilt ze niet direct na het eten slapen of juist wel. Soms helpt een speen of misschien te kort gegetente veel gegeten.
Schrijf het ritme op. Dan krijg je een overzicht wat je doet. Hoe lang is het wakker hoe lang heeft het geslapen hoeveel heeft het gegeten
De onze was 1 van het wakkere soort 4 uur slaap overdag was lang en altijd met zijn speen en mobile en overal bij willen zijn
Als je een overzicht hebt kan je 1 voor 1 de faktor af lopen kijken of er dan iets veranderd
Succes
Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 10:15

Online Status Bekijk profiel
he!

moeilijk he die eerste weken! probeer inderdaad te ontdekken wat je kindje prettig vindt. wij deden het uiteindelijk zo: eten even spelen met de mama of de papa en dan even alleen in de box. wanneer ze een beetje humeurig werd legden we haar in bed. de eerste tijd was het ook huilen huilen huilen, maar we gaven haar elke keer een speen en een kusje en dan weer de kamer uit. uiteindelijk sliep ze dan. na een tijdje ging dat echt heel goed. ze had ook dagen dat ze echt weinig sliep. soms zelfs helemaal niet tussen twee voedingen. dus helemaal succes hebben we ook niet gehad. probeer je kindje zoveel mogelijk te laten slapen, hoe je dat dan ook voor elkaar krijgt.

ik heb pas een goed boek gevonden over de eerste drie maanden (ik wou dat ik dat eerder had gevonden!!!). de theorie was dat je de baarmoeder zoveel mogelijk moet na doen. dus goed vast instoppen in bed, vrij hard sshhhhhhh zeggen (zodat het harder is dan het huilen van je kindje)en niet te stilletjes zijn. in de baarmoeder is het ook behoorlijk druk qua geluiden, een speen voor de zuigreflex en dan nog iets wat even oefening nodig heeft. het op een bepaalde manier wiegen van je baby. dit werkt bij ons echt heeeeeel goed! als ze erg overstuur is doe ik het volgende. ik leg haar op haar zij op mijn schoot (kan ook op haar buik) en ga met mn knieen heen en weer. haar hoofdje houd ik tussen mijn twee handen zodat het er tussen heen en weer schut als een puddinkje (niet te hard natuurlijk he) dit imiteerd volgens het boek het bewegen in de buik, waar het hoofdje van je kind beweegt tussen het bekken. je zou het niet zeggen maar het is echt een succes. eerst viel ze na tien minuten is slaap maar nu al na een paar minuutjes. het is bijna een uitknop zoals op de televisie. zoals ik al zij, je moet even oefenen maar ik hoop dat het ook bij luouw lukt! het boek heet trouwens "the happiest baby on the block" van harvey karp. het is wel in het engels...

bovendien zul je merken dat het na 3 maanden echt een stuk beter zal gaan. als je kindje wat groter is is ze gewend aan het leven uit de buik en zal ze beter gaan slapen.

beetje lang verhaal geworden maar ja,

heel veel succes!
truitje

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 10:48
Ellen

Bedankt voor jullie adviezen. Ik zal dat ene proberen op haar zij op mijn knieen. Ik wil alleen nog geen speen geven ivm speen-tepel verwarring.
Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 11:05

he ellen,

volgens mijn vk en de kraamhulp en de schrijver van het boek is dat een misverstand die speen tepel verwarring ht bestaat volgens hen niet. ik wilde ook geen speen geven, maar heb het toen toch gedaan. ze had er gewoon behoefte aan.

succes
truitje

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 11:43

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik moet eerlijk zeggen het was doorbijten maar ik had de indruk dat we Dante moesten laten huilen. Hij krijste onophoudelijk als we hem in bed legden maar ik ben hem er nooit terug gaan uithalen. dat was de manier om hem zelfst te leren slapen. Soms duurde dat krijsen 40 tot 50 min maar op die manier heeft hij geleerd om alleen int slaap te vallen dus ik zou zeggen : laten wenen hoe erg je dat ook vindt het heeft bij ons geholpen. Tis doorbijten maar nu op 10 wk hebben we er geen problemen meer mee.
Inbakeren heeft ook geholpen dus dat zou ik ook doen.

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 13:29
sophie26

Ik geloof niet in laten huilen. Ik vind niks vreselijker dan de gedachte dat een kindje uiteindelijk in slaap valt omdat er toch niemand komt om hem te troosten.

Ik was ook goed geholpen met de tips uit het boek Happiest Baby On The Block en Secrets of the Babywhisperer van Tracy Hogg.

Het leert je je kindje zelfstandig te helpen inslapen.
Alles begint met weten wat je baby je probeert te vertellen met zn gehuil en je leert de signalen van je baby te herkennen en erop in te spelen op een zachte maar kordate manier.

Een aanrader
[Laatst gewijzigd door sophie26 - 03/06/2007 @ 13:30] - Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 23:31
Mojo

Mijn dochter is een hele slechte inslaper, net zoals d'r moeder trouwens. Ze is nu 9 weken + 1 dag en de laatste 3 avonden ging het ineens een stuk beter. Ik kan niet aanwijzen waar het door komt, ze had een sprongetje en een regeldag wat de BV betreft en "ineens" ging ze rustiger naar bed en viel ze lekker in slaap. Wel heeft ze nu een babynachtlamp aan d'r bedje die een zacht muziekje geeft, die speelt 5 minuten en gaat aan als ze schreeuwt. Vindt ze heel boeiend, misschien heeft het geholpen (ik zet 'm wel uit na een poosje zodat ze niet overgestimuleerd raakt). Maar met 3 weken gaat dat nog niks helpen denk ik.

En ik laat mijn dochter overigens niet huilen, ook niet de voorbije 9 weken. Je leert de verschillende huiltjes wel kennen en enkel bij wat gejammer en de- tegen-de-slaap-vechten-huil liet ik haar liggen (moeilijk en niet te lang welliswaar, intussen ging ik zeer regelmatig heel stiekem kijken). Krijsen ed....dan wordt ze getroost (en daarvoor hoef je ze niet perse meteen uit bed te nemen trouwens).

Succes. Vergeet ook niet dat je kindje nog heeeeeel klein is en misschien gewoon een enorme huidhonger heeft.

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 20:41

Hallo,

ik ben ook enorm tegen het laten huilen, met als resultaat dat ik op tien weken met een oververmoeide baby zat, die overdag niet sliep (helemaal niet dus!) en steeds minder vrolijk was. Tot dan toe had ik hem vrij gelaten en wou ik dat hij kon inslapen waar hij lag, dus in z'n park of stoeltje. Maar dat deed hij nooit, en hij wou steeds meer opgepakt worden.
Ik ben dus begonnen met een soort "slaaptraining", en heb daarvoor info gehaald op inbakeren.nl. En 't heeft heel snel geholpen. Ik baker Matthias nu twee maal per dag in, soms 3x als ik zie dat hij 't nodig heeft, geef hem dan ingebakerd nog een voeding (ik geef bv), en leg hem dan in bed. De eerste ochtend heeft hij anderhalf uur gekrijst. Ik ben erbij gebleven, de hele tijd gestreeld, gezongen, sssjt gezegd, enz. Pas toen ik door iemand aan de deurbel echt eventjes uit de kamer moest, is hij na 10 minuten in slaap gevallen (ik hoorde hem nog wel natuurlijk). De volgende keren heb ik 't wat aangepast: eerst al gaan troosten na een minuut of twee, en dan om de tien minuten. Als 't een half uur duurt, haal ik hem kort uit bed voor een extra voeding. En dan slaapt hij één tot drie uur!

Al na 3-4 dagen ging het enorm goed: hij slaapt praktisch altijd direct in, soms moet ik nog 1x gaan troosten, en nog zelden is de extra voeding nodig. Die geef ik nu als hij na één uur al wakker wordt om te zien of hij toch niet nog wat langer wil slapen, en als hij daarna weer wakker wordt haal ik hem onmiddellijk eruit.

De eerste dagen leek hij nog vermoeider (die oververmoeidheid kwam boven), maar nu is hij veel rustiger, 's avonds ook nog heel goed gezind, en hij kan al zonder problemen anderhalf uur in het park blijven liggen! En ik heb energie te over om vaak met hem te spelen!

't Was een moeilijke eerste week, maar ik had het eerder moeten doen, nu gaat het Matthias veel beter (en is het "laten huilen" niet eens meer nodig).

Hoop dat het ook bij jullie gaat!
Bianca

ps: in de namiddag geef ik hem voor z'n slaapje ook nog een massage.. vindt hij heerlijk!!!

ps2: wij doen 't helemaal zonder speen, ook ivm die speen-tepelverwarring (die volgens velen toch wel bestaat)

[Laatst gewijzigd door Bianchita - 05/06/2007 @ 20:43] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]