< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » rode puntjes en witte puntjes

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
rode puntjes en witte puntjes
03/06/2007 @ 09:57
mama Marin

Online Status
Hoi,

mijn zoontje van 13 maanden heeft sinds gisteren rode puntjes verspreid over zijn lichaam van kop tot plassertje en op zijn tong heeft hij witte puntjes.
Verder heeft hij hier blijkbaar (nog) geen last van, geen koorts ofzo....
Wat zou dit kunnen zijn?
Is het nog niet te vroeg om mazelen of waterpokken te krijgen?
Morgen toch maar even langs de dokter, denk ik.

Groetjes

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 11:39
sass1e

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hai,

denk toch waterpokken hoor!!

Groetjes,
Saskia

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 12:19
vanessa

Online Status Bekijk profiel
Hey mama Marin,

beide ziektes die je noemt gaan eigenlijk met koorts (tot hoge koorts) gepaard die meestal VOOR de uitlsag optreedt. De witte vlekjes die je vermeld in de mond kunnen typisch voor mazelen zijn, maar ook hier meestal enkele dagen grieperig, koorts, loopneus, witte vlekjes in de mond en dan pas uitslag. Uiteraard komen de ziektes soms wat anders voor bij sommige kindjes. Ben je Belgische? Dan zou je baby nu op 12 maanden bij K&G zijn bof/mazelen/rubella vaccin moeten gehad hebben. Typisch voor mazelen is inderdaad dat de uitslag niet te vinden is op armen en benen (dus wel van kop tot piemeltje) en dat de vlekjes na een tijdje vervloeien tot als het ware één grote vlek.

Waterpokken hebben dan weer de typische kenmerken van eerst een rood puntje (type muggenbeet), wat dan in de volgende dag een blaasje wordt en dan een korstje vormt. Je kind staat dus heel snel vol blaasjes en zo hebben je een paar "golven" nieuwe vlekjes die er steeds bijkomen. Waterpokken zijn erg besmettelijk en jeuken erg.

Daarenboven zijn er nog zooveeeeel andere kinderziektes die huiduitslag geven de meesten mét koorts, maar er zijn er zonder. Om zeker te zijn zou ik inderdaad morgen even bij de dokter langslopen en zo mogelijk baby even weghouden van andere kindjes en zeker zwangere vrouwen. Anderzijds, als het een kinderziekte is, dan was hij ook besmettelijk in de dagen voor de uitslag en kun je het niet weten natuurlijk.

Veel succes en hopelijk is hij er snel vanaf, zonder koorts

Vanessa

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 20:01
mama Marin

Online Status
Hey,

Ik ben Belgische maar woon in Nederland.
Hier krijgen ze de inenting bij 14 maanden.
De rode plekjes hebben inderdaad blaasjes erop.
Het zullen dus wel waterpokken zijn, denk ik. Maar verder heeft hij nog steeds nergens last van.
Gelukkig.
Ik vind wel dat het zich niet snel verspreidt, even morgenvroeg afwachten en kijken wat de nacht ons brengt.

Groetjes

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 21:26
vanessa

Online Status Bekijk profiel
Hey Mama Marin,

waterpokken zijn voor de kids meestal goed te verdragen, voor volwassenen echter . Dan voel je je echt dood en doodziek. Voor de kleintjes is het meestal de jeuk die vervelend is, waardoor ze krabben en waardoor er littekens kunnen ontstaan.

Uitbreiding van de bestaande blaasjes is er niet, met een "nieuwe golf" (3à4 te verwachten) komen er echter gewoon nieuwe bij...duimen maar dat het er niet teveel zijn. De vervelendste zitten op de hoofdhui, in de mond en bij de meisjes op de vagina (arme dutskes). Vele artsen zeggen hier om de blaasjes aan te stippen met eosine om ze uit te drogen, mentholtalk tegen de jeuk en verder gewoon de symptomen opvangen. Hopelijk valt het gewoon best mee.

Liefs,
Vanessa

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]