< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (On)Bewust alleenstaande moeders » lotgenoten gezocht

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
03/06/2007 @ 13:31

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo

Ik ben ellen, de trotse mama van een zoon van 14 maand. 2 maand geleden ben ik bij mijn vriend weggegaan. Hij zag onze relatie niet meer zitten en ik wou hem tijd geven om de dingen op een rijtje te zetten. Ondertussen wordt het wel duidelijk dat hij mij niet meer terug wil (heeft een nieuwe vriendin) Ik woon met Merijn bij mijn ouders waar ik fantastisch word opgevangen. Ik zou heel graag in contact komen met mama's die hetzelfde hebben meegemaakt. Heb nood aan tips en zo, over hoe jullie het oplossen. Merijn zijn papa maakt het mij niet makkelijk. Zo wil hij geen alimentatie betalen, wil hij niet dat ik Merijn laat domiciliëren bij mij (mijn domicilie staat ook nog bij hem, ben niet van plan om hem te verzetten zolang Merijn niet bij mij mag komen te staan) Hij wil Merijn zien als het hem past... vandaag vertelde hij mij doodleuk dat hij morgen de nacht gaat doen en dat hij Merijn gaat achterlaten, samen met zijn grootmoeder (83 jaar en heel slecht te been) en ik moet mij geen zorgen maken...

Pfff... zie het allemaal niet goed meer zitten. Wou dat ik morgen kon opstaan en dat het maar een nare droom is.
Ik wil verder met mijn leven, maar mijn vertrouwen in de mannen is serieus gekraakt.

Groetjes

Ellen

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 22:00
ilse

hey,

ik heb je verhaal gelezen op houvast, heb daar niet gereageerd, maar wat ik me afvraag. staat er eigenlijk iets op papier, wettelijk dan? want anders zou ik die gewoon niet meegeven.. het is inderdaad onverantwoord.
en ja hij is papa en ja hij heeft recht op z'n kind, maar niet op die manier denk ik dan.. want die manier is eerder om je te pesten, te raken.

waarom zorg je niet dat je de moment dat hij om je kindje komt, je samen met hem wegbent, desnoods bij een vriendin of zo gaat slapen. hij kan echt niet veel doen he.. enkel een pv laten opstellen door de politie en dan is het aan jou om er op te reageren met het verhaal van de grootmoeder...
Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 12:44
Katje

waarom informeer je eens niet bij een advokaat hoe het eigenlijk allemaal ineenzit en dan weet je ineens wat er kan en niet kan.
veel succes
Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 16:44

Hallo

ik heb deze ochtend naar de advocaat gebeld en hij vond het inderdaad ook geen toestanden. Ik moest Merijn daar weghalen.
Ik ben dan bij mijn vriend gegaan en gevraagd wat zijn bedoeling voor deze avond was en zijn vriendinnetje zou komen slapen. Heb hem laten verstaan dat ik hiermee niet gediend was en dat ik in de eerste plaats voor merijn moet zorgen als hij niet thuis was. Nu, eigenlijk kan ik nu niet veel doen, hij heeft voor een gepaste opvang gezorgd, maar ik ben razend en het ergste vanal... ik durf er mijn gedacht niet tegen zeggen, ben er eigenlijk een beetje bang van. Want als hij kwaad wordt...

Groetjes

Ellen

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 09:06
ilse

hij kan maar kwaad worden he.. je bent er van weg, hij kan enkel maar roepen en tieren..

nu ik heb makkelijk praten, ben al zoveel jaar verder, heb indertijd ook bang geweest om m'n gedacht te zeggen. maar als het om de kinderen ging dan heb ik gevochten als een leeuw en ik zou het nog doen..
Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 14:10

Hallo Ilse

Je hebt gelijk, ik moet mij niet zo laten doen, maar makkelijk is anders... en ik ben wel van plan om te vechten voor Merijn. Zeker als ik elke keer moet horen dat Merijn zo lastig is en dat er geen land mee te bezeilen is... en het is het makkelijkste kind dat er bestaat.

Gisteren is hij uiteindelijk zelf thuisgebleven, hij had zich ziek gemeld. Case closed dus.

Zijn jullie eigenlijk direct naar een advocaat of zo getrokken om alles te regelen kwa bezoek, alimentatie..

Groetjes

Ellen

Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 21:39
ilse

wel advocaat heeft eigenlijk vrij rap naar de rechtbank gestapt voor de voorlopige maatregelen voor de kids. zo noemen ze dat he;.daar werd de regeling opgesteld qua alli en zo. omdat m'n ex toen er niet was, heeft hij op dat moment helemaal geen bezoekrecht gekregen; hij was er niet dus werd er geen rekening met hem gehouden. achteraf heeft hij dat in kortgeding op papier laten zetten.
maar het gerecht werkt niet rap.. nu wij hebben onderling van in't begin afgesproken hoe het zou gaan.. niet dat dat van een leien dakje liep zenne.. die moest altijd wel over iet ambetant doen, en had toen het ding "als je dit niet doet kom ik ze niet halen he". ook ik heb een hele periode geleefd met het gevoel komt hij nu of komt hij niet..
tot ik zei dat 'm mij daar nie mee pestte maar wel de kids.. dan was het gedaan;

't is allemaal nie simpel en het vraagt veel geduld zenne..
wat ik altijd voorop heb proberen zetten is m'n kids.. wat zij wilden , hoe zij er zich bij voelden.. ook nie altijd gemakkelijk zenne.. want je zit vol kwaadheid om wat 'm allemaal doet.. want jij moet het oh zo goed doen, en hij kan flierefluiten..

je ziet dat ik in m'n vorig berichtje het rap gezegd heb he, je moet je mening maar zeggen, dat het allemaal zo simpel nie is weet ik ook maar al te best..
Link naar deze reactie
10/06/2007 @ 21:45

Hoi Ilse

Bedankt voor je berichtje. Het is inderdaad niet gemakkelijk, maar Merijn is voor het moment het belangrijkste voor mij en blijkbaar niet voor zijn papa en dat zit me heel hoog. Denk dat ik deze week een nieuwe afspraak ga maken bij advocaat.
Om de hoeveel tijd gaan jouw kinderen naar hun papa? Iedereen is nu maar bezig over co-ouderschap, maar dat zie ik niet echt zitten.

Groetjes
Ellen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]