< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » problemen voor het slapengaan

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
problemen voor het slapengaan
04/06/2007 @ 17:02

hey,

Ik heb raad nodig!!!!

GIlles is een enorme lieve jongen, maar hij KAN niet in slaap vallen zonder zijn fopspeentje (tuutje).
Als ik zie dat hij moe wordt, wrijft in zijn oogjes, moet zijn tuutje hebben, leg ik hem in bed. Soms gebeurt het dat ik hem niet meer hoor, dus dat hij direct slaapt. Maar meestal moet ik zo'n 10 tal keren teruggaan voor zijn tuutje te geven. Het valt uit zijn mond en hij begint te kriepen (neuteren). Als ik niet ga, begint hij dan echt te wenen tot en met, en krijg ik hem zeker niet meer stil.
Ik troost mezelf door te zeggen dat hij gauw zelf zijn tuutje zal in zijn mond kunnen steken als hij het kwijt is, maar ik zou graag wat tips of raad hebben.

Moet ik wachten om hem in bed te leggen tot hij zelf bijna in slaap valt?
Moet ik hem gewoon inslaap laten wenen? (vind ik zo cru)
Moet ik hem blijven troosten en bij hem blijven tot hij slaapt? (hoewel ik overal lees dat ze zelf moeten leren in slaap vallen)
Of moet ik hem leren slapen zonder tuutje? (hij is dat nu wel al 4 maanden gewoon hé

Ik denk ook een beetje aan onthaalmoeder. Binnen 2 maanden moet hij daar naar toe, maar zij kan toch onmogelijk, telkens als er baby weent naar boven lopen om hen te troosten en tuutje te geven. Ze zou niets anders moeten doen.

Kunnen jullie mij helpen?

Vero en Gilles (die nu eindelijk in slaap is gevallen)

Nu en dan geef ik ook wat zoets aan zijn tuutje omdat hij zou stoppen met wenen en hopelijk in slaap vallen, maar ik wildaar ook geen gewoonte van maken
Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 17:56
katje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo, wij hebben een beetje hetzelfde probleem.

Eerst lukte het ons niet om haar alleen te doen slapen.
Uiteindelijk hebben we haar een tutje gegeven en u lukt dat.
Wij hebben haar ook een heel zachte knuffel gegeven, die we steeds op haar buikleggen.Maar wel leggen die ook zo dat hij tegen het tutje ligt. Zo valt het tutje er niet te snel uit.
Wij moeten maximum 1 à 2 keer terug om het tutje te geven.
Misschien helpt dit bij jullie ook.
Ik zou zeker niet heel de tijd bij hem blijven. Daar ga je later problemen mee krijgen.

Wij leggen haar bij de eerste tekenen van vermoeidheid te slapen (zeuren, geeuwen, ...)

Ik ben vooral bezorgd omdat ze 's nachts soms wakker wordt voor haar tut. en dat vind ik niet zo leuk. Het zou beter zijn moest ze zelf in slaap vallen. Ik vrees dat ik anders elke nacht ga uit moeten.
Ik ben geen voorstander van laten wenen, maar ik lees hier vaak dat men dat wel doet. Misschien moet ik van mijn hart een steen maken.

Misschien moet je eens aan de onthaalmoeder vragen hoe ze dat doet.? Ze zal zoo toch nog kindjes gehad hebben.

Aan de ouders van kindjes die wenen voor ze gaan slapen. Nemen jullie kindjes geen tut?

Vanaf welke leeftijd vind een kind (in het donker) zijn tut terug?
Succes,

Katje
Ps: Iets zoet zou ik echt niet aan zijn tut smeren. Slechte gewoonte en slecht voor de tanden (ook al zijn die er nog niet)

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 18:00
Anneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hij zou uiteindelijk wel in slaap vallen maar zo laten neuten is ook niets natuurlijk.

Bij ons is het beter beginnen gaan eens arthur zelf zijn tuutje in zijn mond kon steken, hij was toen een maand of 6 denk ik.

Zoet aansmeren is zeker geen oplossing & idd niet goed voor de tandjes in spé

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 19:18
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
het klinkt misschien een beetje raar, maar je zou de speen aan 1 kant kunnen vastplakken met pleistertape, dat witte spul dat ook niet zo kleeft. Ik hoorde het eens van een moeder van mijn oude werk en dat hielp erg goed bij haar dochtertje.
Misschien een tip???

Liefs denise

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 20:03

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

ik moet zeggen wij hebben nog maar een paar keer onze meid een tut willen geven. Want wij vonden het verschrikkelijk ambetant om 's nachts te moeten opstaan telkens omdat ze haar tutje eruit spugde en dan begon te wenen/klagen omdat ze hem kwijt was. Dus geven we er geen meer. En dat lukt prima. Natuurlijk zuigt ze dan wel eens op haar deken (wel grappig om te zien) als ze honger begint te krijgen.

Nu Veronique, Gilles is het natuurlijk al een tijdje gewoon om een tutje te hebben. Heb (zoals Katje zegt) nog gehoord van ouders dat ze er dan een beer tegen leggen. Misschien kun je dat eens proberen.

Het gebeurt als onze meid gaat slapen (zelden) dat ze zit te wenen. Meestal duurt dit maar een 5-tal minuten. Maximum 10 minuten. En valt ze uiteindelijk wel in slaap. Nu is het wel beter met haar mobile, ze heeft er al meer interesse voor, zit dan naar haar mobil te kijken en valt zo in slaap. De eerste weken (zag toen nog geen kleuren) vond ze niks aan haar mobil.

Veel succes,
groetjes, Peggy.

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 13:03
katja

Online Status
Hallo,
Ik doe hetzelfde als Katje, een knuffeltje tegen zijn tutje leggen zodat deze niet uit zijn mondje kan vallen. Wel opletten hiermee, van zodra Nio vast slaapt doe ik het knuffeltje weg zodat hij niet kan stikken. Kans hierop is natuurlijk zeer klein, maar je kan nooit weten!
Ik gebruik wel honing voor aan zijn tutje. Ze zeggen wel dat het slecht is voor de tandjes, maar ik heb ook honing gekregen als baby en ik heb nooit problemen gehad met mijn tanden. Dat is natuurlijk ieder zijn keuze, he.
Veel succes.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]