[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 04/06/2007 @ 17:02 | hey, Ik heb raad nodig!!!! GIlles is een enorme lieve jongen, maar hij KAN niet in slaap vallen zonder zijn fopspeentje (tuutje). Als ik zie dat hij moe wordt, wrijft in zijn oogjes, moet zijn tuutje hebben, leg ik hem in bed. Soms gebeurt het dat ik hem niet meer hoor, dus dat hij direct slaapt. Maar meestal moet ik zo'n 10 tal keren teruggaan voor zijn tuutje te geven. Het valt uit zijn mond en hij begint te kriepen (neuteren). Als ik niet ga, begint hij dan echt te wenen tot en met, en krijg ik hem zeker niet meer stil. Ik troost mezelf door te zeggen dat hij gauw zelf zijn tuutje zal in zijn mond kunnen steken als hij het kwijt is, maar ik zou graag wat tips of raad hebben. Moet ik wachten om hem in bed te leggen tot hij zelf bijna in slaap valt? Moet ik hem gewoon inslaap laten wenen? (vind ik zo cru) Moet ik hem blijven troosten en bij hem blijven tot hij slaapt? (hoewel ik overal lees dat ze zelf moeten leren in slaap vallen) Of moet ik hem leren slapen zonder tuutje? (hij is dat nu wel al 4 maanden gewoon hé Ik denk ook een beetje aan onthaalmoeder. Binnen 2 maanden moet hij daar naar toe, maar zij kan toch onmogelijk, telkens als er baby weent naar boven lopen om hen te troosten en tuutje te geven. Ze zou niets anders moeten doen. Kunnen jullie mij helpen? Vero en Gilles (die nu eindelijk in slaap is gevallen) Nu en dan geef ik ook wat zoets aan zijn tuutje omdat hij zou stoppen met wenen en hopelijk in slaap vallen, maar ik wildaar ook geen gewoonte van maken ![]() |
| 05/06/2007 @ 13:03 katja | Hallo, Ik doe hetzelfde als Katje, een knuffeltje tegen zijn tutje leggen zodat deze niet uit zijn mondje kan vallen. Wel opletten hiermee, van zodra Nio vast slaapt doe ik het knuffeltje weg zodat hij niet kan stikken. Kans hierop is natuurlijk zeer klein, maar je kan nooit weten! Ik gebruik wel honing voor aan zijn tutje. Ze zeggen wel dat het slecht is voor de tandjes, maar ik heb ook honing gekregen als baby en ik heb nooit problemen gehad met mijn tanden. Dat is natuurlijk ieder zijn keuze, he. Veel succes. |
[Reageer]

problemen voor het slapengaan