< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » doorslapen?.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
04/06/2007 @ 21:37
griet

Online Status
Hallo,

Mijn zoontje is nu drie en een halve maand oud en slaapt nog niet door. Hij begint op zijn kousevoeten 's nachts vijf uur tussen twee voedingen te laten. Ik hoor allemaal verschillende versies om hem langer te kunnen laten slapen, maar ik weet het toch zo niet.
Vaak krijgt hij rond acht uur een voeding, waarna ik hem dikwijls al boven in zijn wiegje leg. Maak ik hem rond middernacht wakker voor de laatste voeding, is hij er terug rond vijf uur... Laat ik hem slapen (want hij slaapt na acht uur zeer vast), dan wordt hij rond één of twee uur wakker.
Klopt het dat baby's beter en langer slapen als de nachtvoeding iets korter op de voorlaatste is?
Moet ik hem niet meer wakker maken voor de nachtvoeding en slaapt hij dan met verloop van tijd langer? Of moet ik hem blijven wakker maken rond middernacht?
Graag wat tips want ik weet het toch allemaal niet meer zo goed
Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 21:48
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Hey Griet

Wat ik je aanraad, is om eens goed na te denken over het schema dat jou het leukste lijkt voor je kind.

Je kan ervoor kiezen om hem niet meer wakker te maken rond middernacht en hem dus echt al rond 20u te slapen te leggen 'voor de nacht'. Het zal dan lange tijd zo zijn dat je nog een nachtvoeding moet geven (3u of zo?) maar je hebt wel nog wat van je avond.

Ik vind dat het fijnste. Mijn oudste heb ik lang nog wakker gemaakt rond 23u voor nog een voeding en dan was hij er rond 5u opnieuw. Mijn jongste heb ik zo snel mogelijk samen met de oudste "voor de nacht" in bed gestopt en bij hem was het dus nog lang rond 3u prijs, maar hij sliep dan weer wel snel door tot 7u.

Dus: maak voor jezelf uit wat jou een leuk schema lijkt en probeer dat met kleine stapjes te bewerkstelligen (nachtvoeding telkens met een vijftal minuutjes uitstellen door bijvoorbeeld even een tutje te geven).

Mijn jongste was trouwens dik 7 maand eer hij doorsliep, maar hij sliep dan dus wel echt van 20 tot 6a7!

Luister ook wat naar je kindje. Als die nu steeds doodmoe is en dus vast aan het slapen als je hem wakker maakt voor een voeding, is het misschien toch de moeite om hem dan maar te laten slapen, te kijken hoe laat hij dan zelf om een nieuwe voeding vraagt, en dat uur dan telkens wat te proberen te verlaten.

Succes hoor en... slaapwel!!!

PS Misschien nog de beste tip van allemaal: besteed je kindje af en toe eens uit zodat jij zelf eens kan doorslapen.

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 21:53

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik ben na eventjes proberen er niet meer zo'n voorstander van om onze Ferre wakker te maken om te eten.
Maar ik begrijp dat ouders die al terug aan het werk zijn, liever hun kindje wakker maken om zo zelf enkele uurtjes aan één stuk te slapen.

Spijtig genoeg bestaat er geen vaste tip waardoor je baby makkelijker doorslaapt...(geloof me, dan zouden we hem massaal uitproberen...)

Toen onze Ferre eindelijk begon door te slapen op 4 maand, kreeg ie rond 5 maand last van zijn tandjes met als gevolg dat ie 's anchts terug wakker wordt...

Ik kan me alleen maar bij de raad van Dieke aansluiten om het een beetje zelf uit te vissen wat voor jullie het beste past!

groetjes

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 21:54
Emmeke

Hallo;

Wij hebben Loeka vrij lang wakker gemaakt om 12 uur om te eten. Als ik snel tel was ze 4 maanden. Toen was het omzetten van de klok, en hebben we de voeding hetzelfde laten staan waardoor ze op 11 uur kwam.

Ik heb dit bewust zo gedaan om de tijd 's morgens steeds langer te rekken. De voedingstijden zagen er dan als volgt uit: 8u - 12u - 16u - 20u - 24u. Ze sliep vrij snel door tot 8 uur, dat gelukkig wel. Ik denk dat ze zo'n 2 maanden was toen ze echt een nacht van 8 uren maakte.

Toen ze dat nog niet deed, en ze wilde een voeding om 5 uur bv, dan gaf ik die, maar evengoed ook die van 8uur zodat ze niet uit dat ritme kwam.
Op een gegeven moment hebben we geprobeerd hoe ze reageerde als we gewoon een tutje gaven. In het begin nam ze het soms en sliep ze lekker verder maar soms ook helemaal niet en weende ze echt om te eten. Die keren dat ze wel een tut wilde werden langer en uiteindelijk sliep ze gewoon door. Als je dit wil proberen geef ik je wel de raad meteen bij het eerste teken van wakker worden de tut te geven. Zo wordt hij nl niet écht wakker.

Als hij dan 's morgens lang genoegd slaapt, kan je 's avonds beginnen om de voeding vroeger te zetten. Telkens vervroegen met een kwartiertje.

Maar je moet idd goed nadenken wat voor jezelf het leukste is. Ik kan echt niet tegen gebroken nachten, vandaar dat dit het meest aangename voor ons was.

Je kan ook die laatste voeding om 12uur geven als droomvoeding. Dat wil zeggen dat je je kindje laat slapen terwijl je hem wel voedt. Het idee daarachter is dat ze op een gegeven moment geen nood meer hebben aan een nachtvoeding en dan ook niet automatisch gaan wakker worden op dat uur. Ik heb dat een paar keer gedaan, maar was er niet zo'n voorstander van. Ik heb ook nooit last gehad met haar slaaptijden. Dus dat maakt ook nog verschil.

Nu gaat ze trouwens nog pas om 9u/half 10 naar bed, maar das een keuze van ons omdat we het gezellig vinden dat ze 's avonds bij ons is en ze 's morgens ook volledig kan uitslapen (tot 8u/half9)

Véél succes!!

[Laatst gewijzigd door Emmeke - 04/06/2007 @ 21:59] - Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 21:58
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Zoals Emmeke het zegt, kan het ook. Zo heb ik het bij mijn oudste gedaan. Ik vond het bij mijn jongste leuker, maar dat is dan ook afhankelijk van hoe jij zelf graag leeft (lange avonden voor jezelf of een rustigere nacht of...)

Succes hoor!

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 22:08
griet

Online Status
Bedankt alvast voor de reacties!
Ik ga hem straks wakker maken voor een voeding en zien wat het geeft...
Maakt het geen verschil uit in slapen, ga ik hem morgen misschien eens gewoon laten doorslapen vanaf acht uur.
Ik zal jullie tips eens uitproberen.

Slaapwel
Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 23:29

Onzen Dante is 11 weken en slaapt ook nog niet door maar is op goeie weg. Zo ziet ons schema eruit en dat blijkt te helpen stap voor stap :

Meestal slaapt hij van 23 u tot 5.30 u soms is het ook 4 u dus hij laat toch al min 5 u tussen.
6 u à 7 u : 1e voeding ook met indikmiddel
11 u : 2e voedingz onder indikmiddel
15 u : 3e voeding zonder
19 u : 4e voeding zonder
23 u laatste voeding ingedikt met Nutriton en 150 ml water terwijl anders steeds 120 ml want overdag drinkt hij dat niet uit 150 ml.

Ik hoop dat hij slaapt van 23 u tot 7 u op 1/8 want dan moet ik gaan werken terug. Nu geeft het me nog niet dat hij 's nachts weent om eten.

Ik merk wel dat regelmaat meestal wonderen doet !

Bij ons heeft de Nutriton ervoor gezorgd dat hij langer voort kan dan 3 u met zen pap vanaf 23 u. misschien dat eens proberen is toch wel goed vind ik.
Ik gebruik het 2 van de 6 voedingen en niet elke keer want dan heb je ook elke keer een zware stoelgangpamper en hij heet geen honger na zen gewone pap zodus ...

[Laatst gewijzigd door Melopee - 05/06/2007 @ 23:33] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]