< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Tripple-test

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Tripple-test
05/06/2007 @ 09:05
Hilde

Online Status Stuur bericht
Hey,

Graag had ik eens jullie mening over het doen van een tripple test!!

Ik ben nu bijna 11 weken zwanger van ons tweede kindje....
Bij ons eerste kindje hebben wij geen enkele test gedaan (vlokken test, tripple test)
Hij was kerngezond bij de geboorte...

nu begin ik echter te twijfelen om toch een tripple test te doen bij ons tweede...
maar dan denk ik ... ons eerste was gezond, dus met ons tweede zal er toch ook geen probleem zijn...

Wat zouden jullie doen???

graag jullie mening!

Alvast bedankt!!

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 10:58
Evi

Hallo,

Dit wordt bij ons automatisch gedaan (nu vrijdag): is gewoon een bloedtest. Ook bij mijn vorige zwangerschap. Een tweetal weken na de bloedafname krijg je de uitslag. Aangezien het maar bloed nemen is twijfel ik er niet aan om deze te doen.

Groetjes,
Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 11:11
karla

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
deze test is niet zo nauwkeurig, het is maar een risicobepaling he.

heb ze ook laten doen en alles was in orde. tot na de bevalling...

ik laat ze niet meer doen, geloof er niet meer in.

groetjes

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 11:18
Hilde

Hey Karla,

Alvast bedankt voor je reactie...

Als ik vragen mag???
wat is er misgelopen dan??
als je er liever niet over praat is ook ok he....

Groetjes

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 14:22

Ik heb de nekplooimeting en bloed test laten doen (is dat de tripple test???)
Bij ons was ook alles prima in orde (kans van 1:29960)

Ik weet ook wel dat het risico er nog steeds is maar de test gaf me wel een soort van goed gevoel...

Succes!

Liefs Elina

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 16:50
karla

hey hilde,

ik heb totaal geen probleem om erover te praten,

mijn dochter is geboren met downsyndroom, aangezien ik op het moment van de test nog 23 was (ze hadden het zelfs afgeraden omdat ik zo jong was) had ik dus een zeer goed resultaat en net ik was die ene.
alles was steeds in orde en toch...

sindsdien heb ik een probleem met de tripple test, velen geloven er zo in en soms vinden ze er zware afwijkingen mee maar niet altijd.

ik ben wel blij dat ik geen beslissing heb moeten nemen omdat ik het niet wist en ik heb een schat van een dochter waar ik heel fier op ben.
haar website staat op mijn profiel vermeld als je meer wil lezen.

groetjes karla

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 18:50
lies

Hallo,

@Karla, even jullie site bewonderd! Echt een geweldig mooie dochter hebben jullie waar je echt trots op mag zijn!

Hier zijn de testen afgenomen maar blijkbaar te laat, huisarts vergiste zich maar wij hebben zo een standpunt van: als er iets mee is houden we het dus eigenlijk hofde de testen niet maar ik moest toch bloed laten prikken hé... Doordat het te laat is genomen is het ook niet echt betrouwbaar... (64% ipv 84% maar zoals Karla zegt soms is het een "dwaalspoor" heb je goede waarden en is er toch meer aan de hand of heb je slechte waarden en scheelt er niks...)

Groetjes, Lies

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 18:58
Rosie

Online Status Bekijk profiel
Hoi Karla,

Ik ben zelf 24 jaar en nu bijna 8 weken zwanger. Eerst vond ik het vanzelfsprekend om een triplletest te doen, maar nu ik voor mijn gevoel al zover zwanger ben, weet ik het niet meer.
Stel je voor dat je het van tevoren weet?? Wat moet je dan? Met tranen in mijn ogen heb ik naar je profiel gekeken, je moet er toch niet aan denken dat je zo`n lieverdje had laten aborteren???
Ik ben zo in dubio, mijn man wil het heel graag doen die test en als de uitslag negatief is dan...

Ook is het geen garantie, zoals bij jou blijkt, je zal net die ene zijn.

Mag ik vragen hoe het komt dat jouw kindje downsyndroom heeft? Hebben ze een verklaring kunnen geven wat het verhoogde risico was?

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 19:49
karla

wij hadden en hebben geen verhoogd risico op trisomie 21. er zijn namelijk verschillende vormen waarvan er een erfelijk is. aangezien jana de klasieke vorm van down heeft hebben wij voor een volgend geen specifiek verhoogd risico.
wij hadden ook gezegt dat als er wat mis mee was ...
mijn nekplooimeting was 2 mm. dus in orde.

nu ik jana heb wil ik ze voor geen goud meer missen, ze is een schat maar het is niet altijd makkelijk.
hoe downsyndroom ontstaat en waar bij ons de kortsluiting gebeurt is weten we niet precies. het is een chromosoom dat in plaats van twee keer drie keer voorkomt en in 90% van de gevallen ligt de oorzaak hiervan in de eicel maar dat kunnen ze niet precies zeggen.

je kan de test laten doen omdat ze zo mischien de zware afwijkingen vinden maar het is niet sluitend.
groetjes

Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 09:36
Essie

Mijn tripletest had bij een vorige zwangerschap een heel hoog risico op trisomie 18.De dokter raade me toen aan om een vruchtwaterpunctie te laten doen n.a.v. die uitslag.Ik kreeg toen een miskraam door de vruchtwaterpunctie en hoorde na de bevalling van mijn meisjes (met 17 weken) dat ze 100% gezond was geweest. Door zo'n tripletest ben ik dus mijn kindje verloren....Ik zou het iedereen afraden want het zegt toch niks.Kijk ook maar naar het verhaal van Karla! Deze test zou eigenlijk gewoon verboden moeten worden.
Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 10:19
karla

hey essie,

wat jammer dat je daardoor je kindje bent verloren.

ze doen deze testen omdat een punctie en dergelijke dus teveel risico inhoud en te duur is om bij iedereen uit te voeren.

Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 10:20
Hilde

Hey allemaal,

alvast bedankt voor jullie reacties!!
en Karla je hebt inderdaad een schat van een meisje!!
het moet wel een serieuze verrassing geweest zijn natuurlijk na de bevalling....

daaraan zie je ... niet zo een betrouwbare test dus....
ook het verhaal van essie...dat vind ik zo erg he....

ik begin er sterk aan te twijfelen om de test te laten doen.....

maar toch bedant voor jullie verhaal...
en aan alle zwangere , nog een fijne zwangerschap gewenst...

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]