< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » 3kindjes op3jaar

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
3kindjes op3jaar
27/09/2007 @ 11:17
kelly

HOI
ik ben namelijk moeder van vier kinderen vijfde op komst voor tien december met keizersnede de oudste zoon is negen en de dochter achtien maand ouder dan heb ik nog een dochter van vier en dan nog een dochter van veertien maand awel ik zou ze veel korter op elkaar willen de eerste twee hangen aan elkaar maar mn dochter van vier moet niet bij die twee oudsten komen want er is dan altijd ruzie zij trekt haar nu op aan haar zusje van veertien maand dus hoe korter op elkaar hoe beter heb ik al ondervonden en alles loopt hier op wieltjes huishouden altijd inorde als school gedaan is is er dan tijd voor de kinderen je moet wel organiseren als je met een groot gezin bent en als ze dicht bij elkaar vallen maar vind dat plezant zo zou het niet meer kunnen missen en me man ook niet
Link naar deze reactie
02/10/2007 @ 12:52

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik heb zelf 5 dochters, allemaal kort na elkaar geboren. Iig nooit meer als 2 jaar ertussen.

Mijn oudste was bijna 2 toen de 2e geboren werd.

De 2e was 19 maanden toen de 3e kwam.

de 3e was 14 en halve maand toen de 4e kwam

en de 4e was 22 maanden toen de 5e geboren werd.

Dus als ik goed geteld heb waren mijn middelste 3 binnen 3 jaar tijd er. Zelf vond ik de eerste 3 geen probleem, wel was de 3e zwangerschap erg zwaar, ook door bekkenklachten en natuurlijk dat je overdag erg druk bent met de andere 2. Naar 4 kids en later 5 was wel zwaarder. Vooral omdat de 3e nog niet liep toen de 4e kwam en mijn 3e erg moeilijk was als baby, huilde veel 's nachts enzo.

Al met al heb je nu drukke jaren maar ze worden ook allemala tegelijk groot en dat heeft ook weer zijn voordelen.

groetjes Priscilla

Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 21:46
Vik

Online Status Bekijk profiel
Niet echt 3 op 3 jaar, maar de oudste zal 3 jaar en 10 maanden zijn als de derde eraan komt. Het was voor ons een bewuste keuze, maar ik moet zeggen dat het me heel zwaar valt.
Deze zwangerschap is geen lachertje, ik ben constant uitgeput en heb weinig geduld met de meisjes. En dan vind ik het soms jammer dat ik mezelf niet wat meer tijd gegund heb om te 'herstellen' en 'mezelf' te zijn tussen de zwangerschappen.
Anderzijds heeft het ook zo ongelooflijk veel voordelen. Als ik zie hoezeer de twee meiden vriendinnetjes zijn, dan ben ik wel weer blij met onze keuze. En ach het wordt ooit wel gemakkelijker he.

Link naar deze reactie
02/11/2007 @ 22:06
Elsi

@ Vic: eigenlijk is dat nu net hetgeen ik zo graag ook zou willen. 3 kindjes, héél snel op mekaar. ongeveer twee jaartjes tussen de kindjes onderling. Moest ikzelf wat rustiger en kalmer van aard zijn, dan was de keuze waarschijnlijk gemakkelijker geweest. Maar ik ben van nature nogal aan de nerveuze kant. En ik denk dat ik het lichamelijk allemaal niet ga aankunnen. Ik heb bekkeninstabiliteit en tijdens de zwangerschap is dat natuurlijk niet om te lachen. Zeker niet met twee kindjes onder de 2 jaar. Voor de kindjes zelf moet het enorm gezellig zijn, met z'n drietjes spelen. Er is altijd wel een broertje of zusje dat wil meespelen. By the way, weet je het geslacht van de nieuwe spruit al?

Link naar deze reactie
03/11/2007 @ 15:53
Elsi

Vic: ik was even vergeten dat jullie het geslacht niet willen weten.

Link naar deze reactie
04/11/2007 @ 09:35

Wel, als ik het nog eens zou overdoen, dan had ik tussen elke zwangerschap minstens 2jaar gelaten, zodat het kindje al naar school zou gaan tegen dat de jongste geboren werd. Ik ben op 5 jaar tijd elk jaar zwanger geweest(heb 2kindjes verloren)en merk dat aan mijn lichaam. Mijn bekkenbodem is serieus overbelast, mijn libido laat op zich wachten en ben compleet overstresst omdat ik mij niet in drie kan delen.
Ik hou ontzettend veel van mijn kindjes en wil zeker nog een vierde, maar niet meer op zo'n korte tijd. Ik heb een zware, maar normale zwangerschap achter de rug. Mijn bevallingen zijn alledrie zeer vlot verlopen en ik heb drie schatten van kinderen met de nodige kuren. Maar ik merk dat de telgjes me enorm vermoeien. En dat ik mezelf helemaal wegcijfer, en dat wil ik helemaal niet. Ik voel me voortdurend schuldig omdat ik mijn huishouden niet altijd even vlot kan doen én omdat ik altijd wel één kind tekort doe. Maandag heeft Geike haar eerste schooldag en ik kijk er enorm naar uit.
We hebben ook geen tuin, dus de kids hebben ook geen ruimte om zich te amuseren, dat heeft natuurlijk ook invloed op de sfeer in huis.
Ik ga vanaf morgen genieten van de tijd die ik alleen heb met mn jongste. Voor mij keert de rust dan terug in huis overdag en dan heb ik na school de energie om mn 2 oudsten hun portie aandacht te geven.
Nu ga ik voor ontbijt zorgen voor mn scheetjes.

[Laatst gewijzigd door Jedi - 04/11/2007 @ 09:36] - Link naar deze reactie
04/11/2007 @ 09:49
Vik

Online Status Bekijk profiel
@Elsi, ah zie dan lijken wij nog meer op mekaar, want ik ben ook een nerveus type en dan nogal een controlfreak. Ik sla bvb op tilt als iemand het waagt om speelgoed A in de doos van speelgoed B op te ruimen, dus ik doe meestal maar alles zelf .
En bekkeninstabiliteit, tja hier ook hoor, dus ik kan de kleinste eigenlijk nu al niet meer tillen.

Ik trek me er maar door met de wetenschap dat het over een paar jaar allemaal voorbij is en ik dan drie kindjes heb die waarschijnlijk dikke vriendjes zijn!

Link naar deze reactie
04/11/2007 @ 20:39
Elsi

Vic, zo moet je het inderdaad bezien hoor. Nog even doorbijten en achteraf ga je dik tevreden zijn dat ze zo snel achter mekaar gekomen zijn. Als je zal zien hoe jou kindjes leuk samen kunnen spelen (en ruzie maken ) De kindjes zullen je later dankbaar zijn, daar ben ik van overtuigd. Goh, ik hoop zo dat het mij ook lukt

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 22:27
Debbie

Jedi,

Ik herken heel veel bij jou...ook ik ben momenteel uitgeput en doodmoe. Mijn kindjes zuigen ook letterlijk alle energie uit mijn lijf. En ik cijfer mezelf ook volledig weg voor mijn gezin en eigenlijk wil ik dat ook niet. Maar ik denk dan maar binnen enkele jaren zal het allemaal wel beteren als ze wat groter en zelfstandiger zijn.
Ik heb enkele maanden geleden ook erg veel last gehad van mijn rug en bekken (had ook bekkeninstabiliteit bij de laatste zwangerschap) en kon toen zelfs een moment niets meer doen, zo erg was het en dit bleek ook een gevolg vd zwangerschappen. Heb enkele maanden kiné gedaan en nu gaat het momenteel vrij goed.
Bij mij is mijn huishouden soms ook een ramp gewoon omdat de kids zoveel tijd en aandacht vragen en omdat je soms gewoon voor niks poetst en doet, want na 5 minuten zie je er niks meer van.

Vik, hier nog zo iemand die alles perfect wil en niet wil dat er speelgoed gemixt wordt in de bakken en zo...maar dat is niet altijd evident hé met drie kleine pagadders...mijn oudste weet al wel waar alles hoort, maar die twee kleinsten.

Link naar deze reactie
16/11/2007 @ 10:58

Ja Debbie, het is echt niet gemakkelijk he. Het is niet zo dat ik spijt heb van mn drie kids, verre van. Ik zie hen doodgraag en zou niet meer zonder hen kunnen. Maar het is gewoon vermoeiend en ik moet er op letten dat ik mezelf niet verlies, begrijp je?
Het perfectionisme heb ik al opgegeven. Ik zat vroeger toen Jesse nog alleen was elke dag het speelgoed te sorteren én te poetsen, nu mag ik van geluk spreken dat dat nog ééns per maand kan gebeuren.
Ik ben nu begonnen aan het sorteren van de kleding, want ze groeien zo snel! Ik ben ook wel blij dat mijn oudste de juiste dozen weet staan en dat hij zelf ook begint te sorteren. Geike is daar nu nog net iets te klein voor.
Ik heb wel een goede opruimmethode gevonden, mn kids zijn er zelf enthousiast over. We hebben een opruimdoos. Die gebruiken ze wanneer ze moeten opruimen, alles gaat daarin, zo is het snel opgeruimd en dan kan ik het achteraf op de kamer in de juiste dozen sorteren. Of ze kunnen het zelf ook sorteren natuurlijk, maar dat schiet er gewoonlijk over

Soms voel ik me zowaar onbekwaam. Ben huisvrouw en raak niet rond hier in huis. Er schiet 's avonds wel altijd iets over. Ik wil zoveel doen op een dag en raak maar half de planning. Maar ja die kleintjes hebben geen aan/uitknop en je moet als mama flexibel zijn. En dat is niet altijd even leuk.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]