[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 07/06/2007 @ 10:43 | Hoi mijn ex-vriend heeft zondagavond een smsje gestuurd dat het gedaan is tussen ons. Ik ben nu 29weken,5dagen zwanger en hij zegt dat hij het kindje wel wil zien. Als het kindje op een bepaald moment zegt dat hij/zij iets met papa wil gaan doen,dan mag dat natuurlijk van mij. Maar ik vraag me af welke rechten mijn ex-vriend heeft tijdens de eerste levensjaren. Mijn moeder zegt dat hij dat kindje zeker het eerste jaar niet mee mag nemen. Dat hij dan enkel op bezoek mag komen. Mijn moeder vind dat hij enkel op bezoek mag komen totdat het kindje zelf zegt dat hij/zij eens met papa weg wil gaan. Kan ik daar (liefst zonder rechtzaak) voor zorgen(in België)? mvg Sanne |
| 07/06/2007 @ 10:45 Marleen | Heb je een rechtbijstandverzekering?? Stel daar je vraag of ga naar een rechtswinkel. Zij kunnen je exact aangeven over de rechten. ieder geval is weer anders Sterkte |
07/06/2007 @ 11:50 ![]() | Ik denk dat het er ook aanligt of hij het kindje al erkend heeft, of jullie getrouwd zijn, geregistreerd partnerschap... succes! |
| 07/06/2007 @ 12:19 | hij heeft het kindje erkend maar we zijn niet getrouwd ofzo |
| 08/06/2007 @ 23:40 | hey, mijn zoontje is nu 3jaar en wij zijn ook uit elkaar van voor de geboorte, wij hebben niets op papier gezet maar alles onderling geregeld. Ik heb hem het eerste jaar wel regelmatig meegegeven, wanneer mijn ex er om vroeg, maar nooit laten slapen. daarna is de regeling gekomen 1 avond een nacht en volledige dag in het weekend bij papa en 2 avonden in de week. Nog steeds onderling geregeld. Maar nu heeft mijn ex een nieuwe vriendin die zich echt profileerd als de nieuwe mama van mijn zoontje, wat zeer frustrerend is, en zijn er veel problemen met de omgangsregeling. Hij wil plots veranderen naar week om week. In de praktijk is dit in juli en augustus een volledige maand. Ik weet dat deze regeling tegenwoordig de huidige maatstaf is geworden. Maar hoe leg ik aan mijn zoontje van 3 uit dat hij zijn mama binnenkort een maand nie mag zien??? voor mij is dit emotioneel erg zwaar, ben momenteel zwanger van een tweede en wil ook vermijden dat de oudste denkt dat hij moet verdwijnen voor zijn nieuwe broertje. Mijn nieuwe relatie verloopt ook moeizaam en mijn angst om dit nog eens mee te moeten maken bij het tweede kind is dan ook groot. kloop er serieus down van allesinds |
| 10/06/2007 @ 10:56 | Hoi bedankt voor jullie reactie ik ga deze week langs het ocmw gaan voor gratis juridisch advies ik besef dat een kind een grote verantwoordelijkheid is en dat alleenstaande mama zijn niet altijd gemakkelijk is maar ik sta er niet volledig alleen voor, ik woon bij mijn moeder en zus. Natuurlijk is het kindje mijn verantwoordelijkheid, maar als ik het even moeilijk heb,staan zij wel altijd voor mij klaar. Ik wil het beste voor mijn kindje en ik denk dat mijn ex-vriend de verantwoordelijk niet aan kan omdat hij het gedaan heeft gemaakt omdat hij door zijn psychische problemen een relatie niet aan kan. x Sanne |
| 11/06/2007 @ 21:05 Silvia | Hoi Sanne, Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij ons moet het kind en herkend zijn en jullie moeten samen voogdij hebben aangevraagd, anders heeft hij dus neit dezelfde rechten. Zeker met psychische achtergronden, zou ik van alles doen om de eerste tijd gewoon alleen met jullie erbij op bezoek te laten komen... Veel succes met alles!! |
| 12/06/2007 @ 18:03 | dorien, bij mij is het net hetzelfde Ik zie hem doodgraag maar ik kan niet op hem rekenen hij kan geen werk houden heeft schulden als hij geld heeft gaat hij winkelen ipv zijn rekeningen te betalen komt niet opdagen of 5 , soms 10 u te laat zonder iets te laten weten maar dat komt allemaal door zijn psychische toestand dus telkens als hij hulp ging zoeken,steunde ik hem hoe zwaar het ook was , ik stond klaar voor hem - altijd - nu heeft hij weer een moeilijke periode dan ziet hij de gevolgen van zijn daden niet in want ik weet dat hij van mij houd maar toch maakt hij het uit enkele dagen later belt hij me al op om te zeggen dat het niet defenitief gedaan is , dat hij nog van me houd en ik hou ook van hem maar heb ik een toekomst met hem?? als ik enkel met mijn verstand een beslissing zou nemen, geef ik hem geen kans meer , ik kan nooit gelukkig met hem worden de momenten samen zijn fantastisch maar al die andere momenten zijn verschrikkelijk kwetsend.. maar ik hou nog steeds van hem en ik wil ons natuurlijk nog steeds als gezinnetje zien Ook ik zie co-ouderschap niet zitten .. of we doen het samen of ik doe het alleen .. maar eenmaal het kind erkend is heeft de vader ook rechten dus als ik nu beslis om niet verder te gaan met mijn ex-vriend (dat is de beste keuze volgens mijn vrienden en familie en als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ze gelijk hebben) en hij wil contact met ons kindje dan zal hij dat hoogstwaarschijnlijk ook krijgen maar dorien,enkel om die reden moet je niet bij hem blijven ik begrijp dat je wel bij hem wil blijven , omdat je van hem houd en droomt van die toekomst als gezin maar ik zou toch eerst goed nadenken ofdat hij jou wel waard is.. sterkte x Sanne |
| 19/06/2007 @ 12:46 Nant | Als je wil weten wat de rechten van de biologische vader zijn kan je een kijkje nemen op deze website: http://www.elfri.be/nl/...we_afstammingsrecht.htm De wetgeving met betrekking tot de afstamming is onlangs grondig veranderd. Bovenstaande link verwijst naar een bespreking van de huidige toestand en de recente wijzigingen. Als je niet wilt dat hij het kind erkent, kan hij een onderzoek naar de afstamming vorderen. In dat geval is een DNA-vaderschapstest buiten procedure heel nuttig. (http://www.dna-vadersch...nl/vaderschapstest.html) groetjes, en succes! |
[Reageer]

rechten vader eerste levensjaren