< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Lieve engeltjes in de hemel » Na 'wiegendood' opnieuw geluk?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Lieve engeltjes in de hemel
Na 'wiegendood' opnieuw geluk?
07/06/2007 @ 10:46
winterbeebie

Online Status
Lieve allemaal,

5 Jaar geleden is mijn dochtertje Caithlin overleden aan de gevolgen van wiegendood. Caithlin is 6 maanden oud geworden. Die 6 maanden waren de mooiste van mn leven...De periode daarna werd gevolgd door een hele zwarte periode! Mijn relatie van toen heeft het ook niet overleefd...

Heb sinds 3 jaar weer nieuw geluk in mn leven en ja! Ik ben zwanger! 5 Weken... Het is nog heel pril en vind het erg spannend. Omdat ik 3 maanden geleden een miskraam heb gekregen...

Zijn er moeders die het mooiste wat er is verloren hebben en deze stap weer nemen? Hoe ga je ermee om?

Liefs,winterbeebie
[Laatst gewijzigd door winterbeebie - 09/06/2007 @ 18:07] - Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 14:38
katje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo winterbeebie,

ik zit niet in dezelfde situatie als jij.
Maar ik wil je toch proficiat wensen met je zwangerschap en ik duim voor een vlotte zwangerschap en een gezond kindje.

Ik vind het heel knap dat je een manier hebt gevonden om verder te gaan met je leven en om te gaan met het verlies van Caithlin.

Mijn schoonzus haar ouders hebben ook een kindje verloren aan wiegendood. Enkele jaren later hebben ze toch beslist om nog een kindje te krijgen.
Zij vertelden dat het een heel emotionele zwangerschap was en dat de eerste 2 levensjaren heel moeilijk waren.
Ze waren overbezorgd omdat ze schrik hadden hun 2de kindje ook te verliezen.
Maar alles is gelukkig goed gekomen.
Ze zei dat ze heel blij was dat ze er met familie en haar man heel goed over kon praten.

Groetjes,

KAtje

Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 00:13

Dag dames,

Nu ik moet zeggen winterbeebie dat ik het echt wel fijn voor je vind dat je nu weer zwanger bent want ik kan me ergens wel voorstellen dat je uiteindelijk met een leegte achterblijft...
Ik kan natuurlijk niet zeggen dat ik weet wat je hebt mee gemaakt maar een goede vriendin van mij (die is nl ook samen met de neef van mijn vriend) die hebben nu 2 maand geleden hun dochtertje Briana moeten afgeven ten gevolge van wiegendood.. En dat zijn dus momenteel 2 gebroken mensen, zelf heb ik de indruk dat ik hen meer pijn doe dan dat ik hen help dus weet ik niet hoe ik me moet gedragen tov haar (onze dochterjes zijn 5 dagen na mekaar geboren) Ik weet dus nooit hoe ik me moet houden als ik haar toevallig tegen kom en ik heb mijn dochtertje bij, ik wil haar echt onnodig pijn doen...
Soms denk ik ook dat als zij niet gauw terug zwanger geraakt (ze zijn in ieder geval vollop aan het proberen) dat hun relatie het ook niet gaat overleven, hoe jammer het ook is maar ze hebben ontzettend vaak ruzie en ja hou echt mijn hart vast want het is zo een mooi koppel

Geniet maar lekker van je zwangerschap, het is je van harte gegunt!!

Grtjs
Sabrina

Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 18:42
laure

Online Status
hoi winterbeebie,

ik ben ook 2 schatten verloren niet aan wiegedood maar justineke is doodgeboren op 39w 5d zwangerschap en jasperke is na 22 weken ter wereld gekomen! wij hebben ook 5 miskramen gehad en hebben nu eindelijk een mooie dochter isn onze armen mogen sluiten! ik moet zeggen ik heb 8 donkere jaren achter de rug maar nu is ons prinsesje alles wat we hebben! en ik moet zeggen dat sedert dat zij er is alles hier weer veel beter gaat wij durven eindelijk terug intens gelukkig zijn! en ik weet de schrik zal er wel nog even blijven inzitten en wat ik ook had na de geboorte van Bo was dat ik plots justine terug zal die leken zo goed op elkaar en dan heb ik ook wel even een heel zware tijd gehad maar nu ben ik eindelijk weer gelukkig en kunnen we verder gaan met ons leven! caithlin zal altijd een plaatje in je hartje hebben en slijten zal hetnooit doen, maar het intense verdriet maakt plaats voor triestig zijn en ik moet zeggen af en toe begin ik ook ng te wenen voor mijn 2 schatten maar het is veel minder erg dan in het begin en je nieuwe baby zal het gemis van caithlin niet wegnemen maar het zal het veel draaglijker maken!
Ik heb het sedert de geboorte van onze kleine meid een plaatsje kunnen geven in mijn leven en het gaat nu wel veel beter!
veel succes met je zwangerschap

Link naar deze reactie
12/08/2007 @ 21:16

Geniet van elke seconde die je hebt. Je hebt geen zekerheden in het leven. Je weet nooit hoelang iets duurt.

Tijdens de zwangerschap veel dubbele gevoelens ervaren. Verlangen naar het nieuwe kindje en toch...diep in mijn hart liever mijn dode kindje terug willen hebben.

Ons nieuwe kindje werd geboren de dag na de eerste sterfdag.

De eerste weken na de bevalling waren verwarrend, ik miste mijn kleine Esje zo erg. Tegelijkertijd zo'n intens genieten van de kleine lieverd in mijn armen.

Nu ondanks het grote gemis, voel ik me gelukkig en rijk. En kindje kan je niet vervangen, wel kan een nieuw kindje de grote leegte kleiner maken.

Carolien, mama van
Kimberly {09/03/93}
Esmée {01/05/03-20/02/06}
Vera {09/08/04}
Thamber {21/02/07}
humpeltje.nl
Link naar deze reactie
16/08/2007 @ 15:01
kelly

Carolien,

Ik heb net de site bekeken van je kleine meisje.
Wat een enorm gemis moet dit zijn.
Een prachtige site ter nagedachtenis aan haar.
Ik heb enorm moeten huilen na het lezen van je verhaal.
En stel me de vraag WAAROM???
Zo,n lief mooi onschuldig meisje.
Ik kijk dan naar mijn kinderen en denk dit kan ons allemaal overkomen.
Je kindje gaat gezond naar bed en word nooit meer wakker.
Ik wens jou, je man en kinderen veel sterkte toe!!!!

Liefs van een moeder
Link naar deze reactie
22/08/2007 @ 16:11

Ik stuur deze reactie terwijl ik mijn tranen de vrije loop laat. Zelf heb ik dit nooit meegemaakt. Ik heb een dochter "Lore" die nu bijna 22 maanden is. Ik zou er niet aan durven denken dat ik haar zou moeten afgeven. En toch is er ook die angst. Toen ik pas bevallen was had ik er zelfs nachtmerries over. Ik geniet van elke moment met mijn dochter maar moest haar hetzelfde overkomen als wat ik hier lees en ook op de site van esmée zou ik niet weten of ik nog wel verder wil. Dit is het ergste dat iemand kan overkomen.
Ik kan hierna geen betere raad geven als: geniet elke dag van elkaar want je weet nooit wat de toekomst brengt.
Link naar deze reactie
28/11/2007 @ 22:16
winy

Online Status
Lieve mensen,
Een 2 tal maanden geleden verloor ik mijn zoontje van 11 plots aan een hersenbloeding. Ik heb nog een dochter van 15 jaar en ben zelf 44 jaar. Onze wereld staat stil, een ontzettend moeilijk te dragen verlies waar we ons doorheen vechten. Ik kan de gedachte niet van mij af zetten, om weer opnieuw zwanger te geraken. Meer zelfs, het is het enige wat mij overeind houdt. Omwille van mijn leeftijd heb ik niet meer de mogelijkheid om mijn verlies volledig te doorleven eer ik aan een eventuele zwangerschap begin. Heeft iemand hier enige ervaring mee?
Link naar deze reactie
29/11/2007 @ 08:52
Darsje

Jeetje Carolien,

Zit je site ook te bekijken met tranen die over mijn wangen rollen.
Dit is het vreselijkste wat je kan overkomen als moeder of vader zijnde.

Heb echt geen woorden nu...

Link naar deze reactie
29/11/2007 @ 11:00
R.

Carolien,

Op dit moment ben ik aan't janken,heb uw site bekeken.Zo'n prachtig kind,wat is het leven oneerlijk!!
Ik heb er echt geen woorden voor.......
Veel sterkte en goede moed
Link naar deze reactie
29/11/2007 @ 16:37
Vlindermama

Winy, wat afschuwelijk dat jij ook je kind bent verloren! Ik begrijp heel goed dat je weer zwanger wil worden. Zelf wilde ik het liefst zsm zwanger worden na de dood van mijn dochter, maar lichamelijke problemen moeten eerst opgelost worden en dan mogen wij het weer gaan proberen. Nu ben ik 23 dus ik heb de tijd nog en die heb jij helaas niet. Ik zou contact opnemen met de huisarts en je vraag op tafel leggen. Vraag of hij je door kan sturen naar een gyn zodat je hulp kunt krijgen. Ik weet niet of en hoeveel eitje je nog aanmaakt en dat is misschien iets om na te vragen. Ik hoop echt dat je snel weer zwanger mag raken. Een nieuw kind zal je zoon niet vervangen, maar zo komt er weer wat extra licht en liefde in je leven!
Link naar deze reactie
30/11/2007 @ 17:21
dieke 9Maand Moderator

winterbeebie: heel erg veel sterkte!
Carolien: ik heb je site ook bekeken. Ik heb ook gehuild. En vol bewondering gestaan. Wat ben jij een moedige dame! Es moet supertrots op je zijn.

Liefs!

Link naar deze reactie
30/11/2007 @ 19:51
Jo

Winy, laat je goed informeren vooraleer je opnieuw zwanger raakt. Mijn moeder is ook bijna menteen na mijn broers overlijden van mij zwanger geworden en ik heb daar toch wel een beetje gevolgen van gedragen - psychisch, he. De ha had ook gezegd dat ze nog niet zwanger mocht worden, enfin, dat ze er eigenlijk nog niet klaar voor was, maar mijn moeder had geen keuze: ze woog nog maar in de 40kg en zou stilletjes weggekwijnd zijn, mocht ze niets anders hebben gehad om naar uit te kijken. Ze wilde en MOEST gewoon nog een kindje hebben, dat was het enige wat haar overeind hield. Dus ik kan ergens heel erg goed begrijpen wat jij nu voelt - ik heb het wel niet zelf meegemaakt, maar uit de gesprekken met mijn moeder dan.

Heel veel sterkte met dit ontzettende verlies.

Carolien, ik ben ook naar je site gaan kijken en ik was er niet goed van. Dit is verschrikkelijk, afgrijselijk, onbegrijpelijk, ... Dit doet mij zo enorm in opstand komen tegen de oneerlijkheid van het leven. Esmée was een prachtig meisje. En voor jou en je manier van verwerken kan ik alleen maar bewondering en respect hebben. Ook veel sterkte gewenst.

Groetjes,

Jo

Link naar deze reactie
18/02/2008 @ 22:22
ENGELMAMA

ik ben ook mijn kindje verloren na 39weken zwangerschap.
het was ook wiegendood maar wel in de buik (ja, dat bestaat nu ook al)

veel sterkte

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 10:44

Online Status Bekijk profiel
hallo winterbeebie,

eerst en vooral wens ik je veel sterkte met het verlies van je dochtertje.
ik zit niet in jouw situatie dus ik zou niet goed weten wat ik kan zeggen.
mag ik jouw site? dan wil ik eens een kijkje gaan nemen, als het mag.

liefs,

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 11:19
mik

Hallo alemaal,

Ik kwam even langs op deze forums omdat ik 3 kaartjes heb voor DEREK OGILVIE (die baby fluisteraar van tv)
Er zullen vast ouders zijn die graag naar deze man toe gaan op 7 juni, in a`dam. (37,50 p.st)

Mocht er iemand interesse hebben dan mag je me mailen op kaatje-27@hotmail.com.
(ik kijk de fotums niet na vandaar dus zie hier geen reacties staan)

Knuf van Kim

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]