< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » Oefenweeen ?!?!?!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Augustus 2007-Club
Oefenweeen ?!?!?!
10/06/2007 @ 19:25
Dusanka

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag lieve mama's,

Nou het onderwerp zegt het al....oefenweeen...ik heb deze sinds vorige week af en aan en vandaag heb ik ze wel heeeel erg vaak..... menstruatie achtige krampen die af en aan komen..... tja aangezien de bevalling van de 1e vorig jaar was, liggen de gevoelens van echte weeen me nog erg vers in het geheugen pffff

Ik heb dit trouwens bij de 1e pas gehad bij 34/35 weken.... hebben jullie dit ook ?!?!?!

Liefs
Dusanka

Link naar deze reactie
10/06/2007 @ 20:37
stampertje

Hoi Dusanka,

Ik kan je meedelen dat ik deze klachten ook had vorige week. Ik ben ervoor naar het ziekenhuis geweest. Daar hebben ze me aan de monitor gehad en ik moest wel 3 dagen achter elkaar terug komen.
Nu blijkt, dat ik dus te druk ben geweest. ik heb rust gekregen, zoveel mogelijk rusten en naar eigen inzicht dingen doen. Dus, liever niet werken.

Ik zou als ik jou was even langs de verloskundige of gyn gaan. Al is het alleen maar voor de zekerheid.

Breng de kleine naar een oppas en neem even rust voor jezelf.

Sterkte,
Stampertje

Link naar deze reactie
10/06/2007 @ 22:22
Marijke

Heytjes

Hier nog iemand met diezelfde klachten.
Ben ook aan monitor gemoeten, baarmoederhals was nog ok, geen opening of zo.
Ik had vorige week een week relatieve rust voorgeschreven gekregen. Normaal ben ik niet zo iemand die heel de dag lang stil kan blijven zitten/liggen..., maar nu heb ik toch mooi geluisterd hoor, t zou nog wat vroeg zijn om nu al te bevallen.

Morgen ga ik terug werken. De krampen zijn nog wel niet echt beter hoor, maar ik kan het niet maken om niet te gaan werken.
Volgende week is het ook mijn laatste werkweek en ik moet mijn vervangster nog opleiden.

Hopelijk gaan de klachten bij jullie ook snel voorbij.
Probeer alvast goed te rusten.
Ik ga dat ook proberen te doen.

Veel groetjes

Marijke

Link naar deze reactie
11/06/2007 @ 10:24
Bieke

Hallo Dusanka,

ik heb al elke dag oefenweeën sinds ik een maand of 5 zwanger was. Bij mijn vorige zwangerschap (ook een jaar geleden), is dit pas een week voor de bevalling begonnen!
Ik ben er nog niet speciaal voor naar de gyneacoloog gegaan, maar bij de maandelijkse controles heeft ze al wel gezegd dat dat geen kwaad kan (zolang het geen echte weeën worden natuurlijk).
Ik heb de indruk dat mijn gyn daar niet zo zwaar aan tilt, ze vindt het blijkbaar doodnormaal, ze heeft bv. ook nog nooit voorgesteld om eens een monitor te doen of zo en rust heeft ze ook nog niet voorgeschreven. Ze zegt wel dat ik het rustig aan moet doen, maar ja, daar heb ik geen tijd voor tussen werk en peuter door!!!
Een vriendin van mij had ook voorweeën vanaf ze 6 maand zwanger was, ze is gewoon tot het einde blijven werken (2 weken voor de uitgerekende datum, als kinesiste, dus toch geen lichte job) en uiteindelijk is ze nog bijna 2 weken te laat bevallen! Het is dus zeker niet dat dat altijd leidt tot een te vroege bevalling!

Groetjes

Link naar deze reactie
11/06/2007 @ 10:39
Dusanka

Hey dames,

Thanx voor jullie reacties !!!!

Ik moet straks naar de vk dus ik vraag het wel even...ik weet nog niet hoe ze er hier mee omgaan omdat we dus in Spanje wonen ....
Heb wel gelezen dat ze geen pijn mogen doen en dat doen ze bij mij dus wel.... weird.

Nah goed ik laat straks wel weten hoe of wat, ik weet in ieder geval dat ik niet de enige ben he...

Liefs
Dusanka

Link naar deze reactie
11/06/2007 @ 14:36
Dusanka

Heeeey hoi dan,

Nou het verlossende antwoord hihi; Bij een tweede zwangerschap heb je eerder kans op voorweeen en zolang er geen regelmaat inzit is er nog niets aan de hand...zodra er dus wel regelmaat inzit en/of de voorweeen worden intenser dan moet ik contact met ze opnemen omdat er dan iets meer aan de hand is...en natuurlijk is geen zwangerschap hetzelfde..... ok dat is duidelijk he...

Verder...op dieet gezet ben in 2 maanden 12.5 kg aangekomen (totaal 16.5) en dat is echt teveel volgens haar...nou dat was bij de eerste net zo ...maar goed laat ik maar gehoorzamen he mijn cholesterol stijgt ook de pan uit dus das natuurlijk wat minder.

Zo genoeg gezeurd... het is voor mij weer duidelijk hihi

Liefs
D

Link naar deze reactie
15/06/2007 @ 14:11
Bieke

Dusanka,

12,5 kg in 2 maanden, hoe doe je dat?! Dat is misschien inderdaad toch wel een beetje te veel van het goede! Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook wel veel eet, maandag moet ik naar de gyn, dus ben eens benieuwd... maar 't zal toch geen 12,5 kg extra zijn denk ik Vorige keer was ik in totaal 8 kg bijgekomen, dus nu zal het een 9 à 10 kg zijn denk ik.
De weeën zijn hier ondertussen nog niet beter, in tegenstelling zelfs, nog steeds elke avond en donderdag heb ik heel de voormiddag echt pijnlijke weeën gehad, zelfs gewoon stappen ging niet meer echt goed!

Ach ja, afwachten wat de gyn zegt maandag!

Groetjes

Link naar deze reactie
17/06/2007 @ 09:51
Dusanka

Hey Bieke,

pfffff hier houdt het ook niet over hoor...... ik word er echt helemaal gestoord van ...... Xavi is echt megadruk en de harde buiken en voorweeen stoppen gewoon niet....ja een uurtje of wat en dan is het erweer..... dit is echt niet leuk meer....

12,5 kg in 2 maand...tja... heeeeeeeeeel veel snoepen dat is het eigenlijk.... iedere dag een taartje en chocolade en toetjes en chips...nah noem maar op...ben nu ook echt aan het afkicken hahahahaha...zit nu aan de kaakjes en heeeeel veel fruit...want ja honger naar zoet blijf ik toch houden he....

Maar goed tot nog toe 16.5 kg en dat is netjes.... met Gertje zat ik intussen al op ruim 22.....

Hoop dat morgen wat uitkomst voor je biedt !!

Liefs
D

Link naar deze reactie
18/06/2007 @ 14:35
Bieke

Hey Dusanka,

goed gegokt van mij, 9 kg in totaal erbij (1 kg deze maand), dat valt dus goed mee!

Met baby alles OK, was flink aan het bewegen en drinken en goed 'op formaat', dus de gyn maakte geen problemen van die harde buiken... ('t is nogal een koele kikker, mijn gyneacoloog ;-))) Zolang het niet erger wordt, moet ik het er maar bij nemen! Ze zei dat dit normaal is voor een 2e zwangerschap, dus zal haar maar geloven. Wat ze zegt is natuurlijk waar, bij een 1e kan je al gemakkelijker eens rusten tussendoor, nu is dat niet meer mogelijk... Ach ja, nog 10 weken te gaan en het is weer voorbij!

Groetjes

Link naar deze reactie
20/06/2007 @ 09:15
Dusanka

Hey Bieke,

hahaha je hebt hetzelfde antwoord gekregen als ik.... lekker makkelijk he.... ik vind tenminste dat ze er erg makkelijk overheen stappen...zo van het is je 2e dus niet zeuren maar doorgaan.... ja daaaaaaaaaag.

En inderdaad het is niet zo lang meer...zag net dat jij een dat 'eerder' ben als ik ....ben benieuwd.

Het is hier intussen 34 graden en ik kan je vertellen..das niet al te best voor een mens.... ik slaap de dutjes met Gertje dan ook fijn mee....

Voorweeen blijven af en aan komen en echt op de meest vreemde momenten...yugh ...niet fijn ...ben intussen wel weer aan de frambozenbladthee...helpt wel wat

De afgelopen week niets aangekomen dus dat doet me goed !!!... weet ik dat het niet voor niets is geweest he...

Liefs
D

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]