< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » schimmelinfectie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
schimmelinfectie
17/06/2007 @ 13:13
zwijmel

hoi hoi.
ik heb ff een vraagje.
ik ben zwanger!!!! yes yes.
maar nu heb ik een schimmelinfectie gehad en zit net te kijken bij vroege zwangerschaps kwaaltjes, en daar staat dat ook tussen schimmelinfectie,
is dat dan ook een vroege of een zwangerschapskwaal.
mijn huisarts vertelde me dat het komt door verkeerde zeep gebruik

en als het een zwangerschapskwaal is kan dat dan herhaaldelijk terug komen in de zwangerschap? (niet te hopen)

gr
Link naar deze reactie
17/06/2007 @ 18:04
Nona

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Zwijmel, Alvast proficiat!!:)

Oké, ik heb mlast van chronische schimelinfecties en al een hele weg afgelegd... Eerst zei mijn gyne dat het aan de pil lag dta ik puur irritatie had, en dus niet echt een ontsteking had maar een onstekingsreactie. fijn. Maar ik ben erover beginnen opzoeken, en dta is voor een stuk door de pil, maar komt eigenlijk als volgt: iedereen heeft schimmels in zijn darm. Maar door ons wetsers dieet en antibioticakuren en oo pilgebruik is er een inbalans in onze darmflora. As het schimmel te hard de bovenhand neemt dan 'loopt het over' in de vagina bijvoorbeeld. Je kan dus op verschillende fronten gaan strijden. Ten eerste: in nje slipje wat verdunde tea-tree oil doen. Dat verlicht de symptomen alvast. Je kan ook verse look pletten en in een glas water opdrinken. Dit ales werkt maar tijdelijk, want het doodte de schimmel, maar de inblanas blijft betaan, dus zodra je stopt met de schimmelwerende middels (ook de crèmes die de huisarts je voorschrijft) komt alles gewoon terug. Volgens mij is het door de hormonenverandering enz dat zwangere vrouwen last krijgen van schimmelinfecties. Maar dus de lange termijn oplossing is probiotica eten. Niet per se die youghourtjes, want daar zit nog maar bitter weinig levende probiotica in. Je moet ook wat oppassen als je zwanger bent, of dat allemaal wle ok is. Ik heb ergens gelezen dat als je zwanger probotica neemt, je kind daar veel baat bij heeft, maar er is gewoon nog te weinig onderzoek naar schimmels gedaan.
Ik heb een tijdlang threelac genomen en daar heel veel baat bij gehad. Omdat ik dus wat voorzichtiger wil zijn met die probiotica ga ik nu proberen over te schakelen op cocos-olie om mee te koken, daar heb ik ook veel goeds over gelezen. Zo, ik hoop dta je hier wat aan had, als je wil mag je me altijd een mailtje sturen, kan ik je doorgeven waar ik dat alles van heb gehaald.

Ik ben ook in de alternatieve branche gaan kijken omdat de klassieke geneeskunde er gewoon nog te weinig over weet en dat zowat afwimpelt als 'doe niet zo flauw'. dus ja:)

groetjes!

Link naar deze reactie
18/06/2007 @ 00:02
titia

Online Status Stuur bericht
Tja, het is helaas een heel veel voorkomende zwangerschapskwaal die je hele zwangerschap kan blijven. BIj veel vrouwen is het even weg, en komt het weer terug. bij mij ook bijvoorbeeld. Ik heb inmiddels de derde kuur achter de rug en mag nu in mijn handen knijpen dat het al anderhalve week weg is!
Maar één heel belangrijk ding: je mag je vagina NOOIT wassen met zeep!!!!!!! Het enig wat je mag doen is de douchekop er ophouden en met water sproeien! Zelf het liefst NIET met een washandje!
Verder moet je je er maar bij neerleggen als je na een paar kuren nog geen resultaat merkt. Inlegkruisjes dragen is ook beter van niet, maar ja, als je het zo erg hebt dat je 'kleddernat' bent, en smerig dan kun je haast niet anders. Thuis probeer ik het te beperken, en ;snachts zowiezo niet, maar als ik weg moet...dan kan het niet anders. Bovendien wordt je broek of rok ook helemaal nat, ik ziet de plekken in mijn kleding! Getver, wat een verhaal...
Nou succes!

[Laatst gewijzigd door titia - 18/06/2007 @ 00:03] - Link naar deze reactie
18/06/2007 @ 07:35

Ik gebruik altijd lactacyd om mijn onderkantje schoon te maken. Als ik erg veel last heb van afscheiding dan spoel ik meestal nog even met intiem douche. Ik had ook altijd vaak last van een schimmelinfectie maar sinds dat ik dit gebruik moet ik zeggen dat het allemaal een stuk beter gaat. Ik voel me eigen er zelf niet prettig bij om het alleen met water te wassen. Ik denk dat veel van jullie wel weten dat lactacyd toch wel een goed middel is die wel veilig is om je onderkantje te reinigen, maar het was nog even een tipje

Gr Mariska
Link naar deze reactie
18/06/2007 @ 09:11
jennifer

Online Status
hoi mensies.

ik ben jennifer en heb me gister ingelogt op jullie site gezellie hoor.
maar ik ben ook bezig zwanger te worden.
ik moet nog 3 daagies wachten op me echte resultaat.
maar ik heb al zere borsten ben erg moe, en heb ook een schimmelinfectie gehad afgelopen weekend
nou wat doet dat pijn zeg.
ik hoop dat als ik zwanger ben het niet me hele zwangerschap voor gaat komen haha.
maar ja ik moet nog ff verder duimen.
duimen jullie mee voor me?
gr jennifer

Link naar deze reactie
18/06/2007 @ 14:11
titia

Het schijnt dat lactacyd ook beter niet gebruikt kan worden. Je bent namelijk aan het rommelen in je natuurlijke zuurgraad van je vagina. Water alleen is echt het beste. En, dat maakt toch goed schoon??? Ik stink niet hoor tenminster, als ik geen schimmelinfectie hebt....

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 08:40
Charlie

Online Status Bekijk profiel
Hi meiden,
Ik heb ook last gehad van een schimmelinfectie. Bij mij is het begonnen na het gerbuik van Lactacyd. Ik moest ook meteen stoppen met het gebruik ervan van de huisarts. Zij zei ook dat je met Lactacyd bezig bent om je natuurlijke zuurtegraad weg te poetsen en er vervolgens weer 1 wil aanleggen en dat zo iedere keer als je het spul gebruikt. Gelukkig heb ik er nu na 2 jaar bijna iedere maand last ervan te hebben gehad al een paar maanden geen schimmelinfectie meer gehad. Het is trouwens ook beter om katoenen ondergoed te dragen als je er last van hebt.

Link naar deze reactie
24/06/2007 @ 13:16

hallo meisjes,

ik gebruik lactacyd enkel als ik mijn maandstonden heb.want dan voel ik me echt vies....en voel ik me niet zo proper als ik me enkel met water spoel.

maar helaas he ik nu ook een infectie.maar ik krijg het gemakkelijk als ik intiem ben geweest.ik weet niet hoe het komt maar mijn man heeft er totaal geen last van!raar!

Link naar deze reactie
24/06/2007 @ 19:40
Neentje

hoi,

Ik ben nog maar net bevallen, en omdat ik een vrij zure geur had onderaan (door het bloedverlies). Heeft de arts mij verteld dat ik me best kan wassen met lactacyd femina, en ik moet zeggen... Sinsdien ruikt het helemaal niet meer.
En is mijn knip ook beter gaan genezen. Dus ik denk zelf, dat dit wel gebruikt mag worden.

Maar inderdaad nooit gewone zeep gebruiken, of ook geen washandje.

Groetjes Neentje en Mattis x

Link naar deze reactie
24/06/2007 @ 19:44
Neentje

Je kan ook sneller infecties krijgen door het constant gebruik van inleg kruisjes, vooral die van always... In een zwangerschap heb je ook meer last van witverlies... En mij is toen verteld de goedkoopste inlegkruisjes te gebruiken (omdat ik dus snel infecteerde, en always gebruikte).
Zelfs in het ziekenhuis is me na de bevalling ook aangeraden, om ook geen maandverband van always te gebruiken.

Groetjes neentje x

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 21:53
Nona

Ik heb ook altijd prijs als ik always gebruikt heb... Door al dat plastiek bljft het daar warm en vochtig he... Ik gebruik vania of nana, want die zijn echt van katoen. voelt ook een pak leuker aan.

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 17:10
seisje

hallo meiden,

nu heb ik het geluk gekregen, na het stoppen van de pil(januari) dat ik geen enkele keer schimmelinfectie heb gehad!
Tijdens het pilgebruik was dit maandelijks 1x en na intiem geweest zijn, was het opletten geblazen. Het was eigenlijk na elke vrijpartij, direct toilet voor een plasje en naar de badkamer voor een wasje. Zo had intiem zijn geen nare effecten achteraf!! Het gezellig naknuffelen was niet vaak van de partij, anders had ik miserie de komende dagen. Maar we waren zo wel gered.

Maar nu we voor een kleine spruit gaan, geen pil, en libidogehalte staat erg hoog... heb ik geen problemen meer. Zalig naknuffelen, geen spurt naar toilet en badkamer, ik kan nu echt genieten.
Voorts was ik me altijd met water onderaan en dat vanaf ik me als kleine meid kan herinneren. Lactacyd wordt enkel bij de -periodes gebruikt om toch een proper gevoel te krijgen.
Ik probeer ook wel zoveel mogelijk antibiotica te vermijden wanneer ik ziek ben, want daar heb ik toch steeds een erge reactie erop. Zo hadden ze me in het ziekenhuis eens na mijn operatie (stukje rib weggehaald) 2 weken baxter antibiotica toegediend en heb ik me kapot gekrabt! De verplegers konden er niet bij dat ik daarvan reageerde, terwijl ik als kind ook altijd als een jongen stond te krabben bij antibiotica gebruik! Maar ja wat kunnen ze je geven als je moet herstellen na een operatie?

Een tip van de dokter, buiten het plasje en het wasje van tijdens de pil, is eens de lactacyd ook bij het ventje proberen. Vaak zijn zij ook de drager van schimmels maar zijn ze hiertegen bestand en geven ze het gemakkelijk naar ons door.

voila, 'ne ganse boterham 'zeggen ze hier bij ons,
vele groetjes
Seisje

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 12:14
Shelie

Online Status
Ik was mijn onderkant ook meestal met lactacyd, heb al 2 keer een schimmelinfectie gehad, en het is inderdaad geen pretje!
Maar schimmelinfectie kan je ook krijgen van teveel suiker te eten, antibiotica, van onderbroeken (best van al, gewone katoenen onderbroeken gebruiken)

Alvast heel veel plezier met je zwangerschap. Hopelijk komt er geen schimmelinfectie meer

Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 13:23
Isa

O verschrikkelijk een schimmelinfectie in je zwangerschap en ook daarbuiten hoor. Maar in je zwangerschap heb je al vaak last van meer dingen en dan hoef je dit er ook niet nog eens bij.

Helaas blijkt lactacyd niet zo goed middeltje te zijn, want vele mensen krijgen een schimmelinfectie of andere infecties van. Andere hebben nergens last van, wel tast het degelijk je zuurgraat aan. En verandert en ontregeld daardoor de boel, waardoor je sneller infectie's en bacterieen de kans krijgen.

Ik heb gelukkig maar 1 keer in mijn zwangerschap een schimmelinfectie gehad, ondanks vele kuren antiboticum.

Maandverbandjes zijn meestal broeidingen, en ja in je zwangerschap heb je ze helaas nodig. Ik ben een blaaspatient en ik gebruik altijd tena, en die blijken dus minder broei te veroorzaken en dus ook minder schimmelinfecties voor te zetten. Nou dat klopt eigenlijk wel, ik gebruik ze al 3,5 jaar elke dag en maar 2 of 3 keer schimmel gehad. (en dat na een kuurtje)
Dus misschien is een tip gebruik bijv. tena of ander incontentiemateriaal.

succes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]