< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » 7,5 kg...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
7,5 kg...
20/06/2007 @ 20:41
Evy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal,

Ik ben gisteren met ons dochtertje nog eens naar K&G geweest om haar te laten wegen en meten.

Nu weegt ze op dit moment 7,5 kilogram, wat 70 gram minder is dan drie weken terug...
Het lijkt wel of ze rond dit gewicht blijft zweven. Is het normaal dat de kindjes iets minder bijkomen rond de leeftijd van 6-7 maand?

Ze eet anders heel goed naar mijn mening...
Lust supergraag patatjes en fruit en krijgt daarbovenop nog eens 2 of 3 keer per dag (al naar gelang ze erom vraagt) BV van mij...

Link naar deze reactie
20/06/2007 @ 20:54

hoi,

ik ken wel meer kindjes die nu niet meer of nauwelijks bijkomen. in het begin gaat het erg hard maar nu niet meer.

volgens mij weegt je meisje genoeg hoor!

groetjes
evi

Link naar deze reactie
20/06/2007 @ 21:12
evatje

Hey,

Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om je meisje haar gewicht hoor!
Duncan woog bij 7 maanden 6kg400

Link naar deze reactie
20/06/2007 @ 21:13
Evy

Ja, misschien heb je gelijk, ik vond het alleen raar dat ze zo rond dat zelfde gewicht blijft hangen.

Ze is de 7 kg al sinds haar 22 weken gepasseerd en nu weegt ze nog maar 7,5kg. Een halve kilo erbij dus op 10 weken tijd...

Jouw zoontje, Tijs, weegt nog een stukje minder, maar zijn geboortegewicht lag ook een stukje lager natuurlijk!

Link naar deze reactie
20/06/2007 @ 21:15
Evy

Bedankt voor de geruststelling...

Link naar deze reactie
20/06/2007 @ 22:52
spreeuwtje

op 6 maanden moet je kindje zijn gewicht verdubbeld hebben vergelen met het geboorte gewicht..
sano was bijv. 8 pond toen hij geboren werd..
nu weegt hij ruim 7kg..
iets te licht dus.. hoewel t alweer een tijdje terug is dat hij voor t laatst gewogen is..
dus t klopt wel..
verder moeten ze rond hun eerste jaar hun gewicht verdriedubbeld hebben..

zo kun je je een beetje vasthouden aan wat gezond is..
dat jouw kindje een groeispurt had en nu even niet.. is toch prima?
haar gewicht is dus normaal voor haar leeftijd..
tenminste.. dat neem ik aan..

groetjes spreeuwtje

Link naar deze reactie
20/06/2007 @ 23:06
Manica

Mijn zoontje is de laatste maanden ook niet meer zoveel bijgekomen en maar goed ook, als zijn gewicht nu 3x geboortegewicht zou zijn, woog dat kereltje over de 12kg, en dat zou hij supermollig geweest zijn.

Mijne is ook minder bijgekomen omdat hij constant bewoog en vrij actief was, dus ik zou niet teveel zorgen erover maken, Zolang ze een gezonde indruk maken en toch goed eten.

groetjes

[Laatst gewijzigd door Manica - 20/06/2007 @ 23:06] - Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 08:21

ja evy,

tijs was veel kleiner maar die heeft nu eveneens nen groeistop, jef heeft die ook gehad. tijs weegt weinig maar hij heeft zijn geboortegewicht dan wel ruimshoots ingehaald.
ik ken meisjes van 12 mnd die 11 kilo wegen maar ik ken er evenveel die 13 kilo wegen als ze 4 jr zijn of worden....

gewoon zien dat ze haar eigen curve blijft volgen en geloof me ze spreken je wel aan als het fout loopt. tijs zou moeten bijkomen maar doet dit nu al heel veel maanden niet meer of met beetjes,dus zijn curve daalt en das niet goed en nu moet ik extra olie toevoegen.

groetjes
evi

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 22:01
Evy

Hallo allemaal,

Ondertussen, nog eens drie weken later, weegt Femke nog steeds maar 7550 gram (ze is 70cm groot). Het gaat dus nog steeds niet vooruit.
Haar curve is ook gezakt, ze komt van de 75-lijn en zit nu net op die van 25...
Haar curve voor de lengte is ook gezakt, ze zit nu ergens rond het gemiddelde, terwijl ze zelfs tegen de lijn van de 90 gezeten heeft.

Volgende maand moet ik terug naar K&G, zal het daar dan eens vragen. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat ze BV krijgt...
Ondertussen geven we haar 's avonds voor ze gaat slapen nog een flesje afgekolfde BV na haar live voeding. Alle kleine beetjes kunnen maar helpen...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]