< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Ik ben toch de mama?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Ik ben toch de mama?
27/06/2007 @ 12:14
Astrid

In Italië is het gewoon nonno en nonna, altijd zowel langs moeders als langs vaders kant, er bestaat gewoon niks anders.... Simpel...
Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 12:39
Lisa

Online Status Bekijk profiel
Ik woon in Denemarken en daar is:
papa = far
mama = mor
opa van vaders kant = farfar
opa van moeders kant = farmor
oma van vaders kant = morfar
oma van moeders kant = mormor
en dan kunnen ze ook nog gewoon bedstefar en bedstemor genoemd worden.

Nu zijn wij Nederlands en zullen ons beider ouders gewoon allemaal opa en oma genoemd gaan worden, maar de Denen hebben het toch ook best aardig opgelost.

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 23:30
Noortje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Ik zou het simpel oplossen. Van de moment de jullie baby er is, en ze wil die kleine eens vastpakken, dan zeg je gewoon tegen je dochtertje : kom, we gaan eens naar (en je noemt je schoonmoeder haar naam)
Verdorie seg, sommige mensen kunnen toch ambetant doen.

Een collega bij mij opt werk, is net oma geworden. Haar noemen ze ook mammie. Geen probleem als haar dochter dat ok vindt! Maar als een mama het niet echt graag heeft dat haar kind dat zegt tegen een grootouder, dan mogen ze op hunne kop gaan staan. Ik zou het ook niet willen. Mijn moeder is er net geen 50, ikzelf 22, en zal haar altijd mama, mams of mammie blijven noemen. Ik zou niet willen dat mijn kind hetzelfde doet.

Noor

Link naar deze reactie
29/06/2007 @ 22:57
Glynis

Online Status Stuur bericht
hoi allemaal,
ik heb dan toch mijn zin gekregen!!
ik heb haar nog eens mijn gedacht gezegd en ze heeft het nu wel begrepen!
nu wil ze moemoe, voor mij geen probleem hoor, het lijkt tenminste niet meer op mama!

groetjes

Link naar deze reactie
29/06/2007 @ 23:16
Noortje

Daar gaat de logica...

Moemoe klinkt toch veeeeel ouder dan oma?!

Zolang je je zin maar hebt gekregen ;)

Noor

Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 13:57

Ik vindt het raar dat een moeder of schoonmoeder dat wil .
Vindt het zeker egoistisch van haar .
Dat ze oma of opa wat te oud vinden oke daar aan toe maar er zijn zoveel andere namen die het kleinkind dan kan gebruiken .
Dit is volgens mij al niet omdat ze oma te oud vindt maar omdat ze gewoon jarloes is dat haar tijd voorbij is en zij niet meer moeder wordt .
Erg is het jarloes zijn op je eigen kinderen of schoonkinderen .
Sommige hebben toch zoveel last met ouder worden he .
Het zou bij mij totaal niet pakken hoor jij bent toch het meeste bij je kind leer dit kind dan van in het beging dat ze het begrijpen ze oma of iets anders te noemen dan zal zij er toch niets meer kunnen aan veranderen .
Ik zou dit zelfs doen als ze dit duidelijk hoort ha dat zal haar leren dat zij de grootmoeder is en jij de Mama !!!

Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 15:22
milo

Bieke, je hebt ongelofelijk gelijk! Ik begrijp eigenlijk niet waarom zoveel vrouwen moeilijkheden hebben om te aanvaarden dat ze 'oma' worden. Ze willen maar al te graag dat hun kinderen kinderen krijgen ... maar oh wee dat ze 'oma' genoemd worden!! Grrrr.

Anoniempje, ik begrijp je ook volkomen! Wij krijgen ook constant de commentaar dat ze hun kleindochter zo weinig zien (eens per week minimum) maar ze vergeten er wel bij dat wij ook eens nood hebben aan een weekendje samen met ons drietjes (bijna viertjes) Ik heb daar echt behoefte aan. Nu begrijp ik ook hun nood dus zeg ik er niks van. Wij gaan eigenlijk zelf niet zo vaak naar mijn schoonouders (of mijn mama), zij komen gewoon naar hier. Dan zijn we toch nog op ons gemak in ons huisje. Ik vind het nl zeer vermoeiend om na een werkweek met mijn hebben en houden te verhuizen om daar uren te gaan zitten. Myrthe staat ook op haar uren van te gaan slapen en het lukt nooit om haar dan op tijd in bed te krijgen. Dan valt ze in slaap in de auto en wil ze dus niet meer verder slapen. Dat is enorm lastig en dan doen we het nu zo. Gelukkig begrijpen zij dat en maken ze er geen punt van. Het is voor hen gemakkelijker om met hun 2 in de auto te springen dan wij.
Misschien een manier om aan te halen? Eén week naar hen toe en de andere week bij jullie thuis? Dan is iedereen tevreden.

Glynis, goed dat je je mening gezegd hebt en dat je uiteindelijk je zin gekregen hebt. Kan en mag ook niet anders vind ik. En idd ... moemoe klinkt nu toch meer overgrootmoederachtig nee?

Link naar deze reactie
18/07/2007 @ 13:03
Marina

Hahahaha, inderdaad Noor, moemoe klinkt veel ouder dan oma. Nou om haar te narren zou ik haar lekker opoe noemen, hahahahahaha....

Wel fijn dat het opgelost is Glynis. Ik had er ook niet zoveel woorden aan vuil gemaakt hoor. Mijn kinderen zeggen tegen mijn moeder en schoonmoeder wat ik wil en niet wat zij willen. Het zijn mijn kids en ik beslis daarover en niemand anders...

Suc6, Marina

Link naar deze reactie
19/07/2007 @ 13:43
ChoCho

Was het maar zo simpel ...
Hier ging het nog betreft de grootouders (oma en opa bij de schoonouders en moeke en vake bij de ouders)
Maar... mijn man zijn broer is peter van onze Arthur. Maar ik wil dat hij hem nonkel noemt, omdat hij dat is én omdat ik ook wil dat al mijn kinderen iedereen hetzelfde noemen. Maar hoe vaak ik dat ook uitleg. Ze staan er gins op dat hij Peter Tim genoemd wordt. Zelf vind ik dat héél verwarrend voor hem. Want Peter is tenslotte ook een naam. Ik heb liever dat hij zegt 'dat is nonkel Tim en hij is mijn Peter'. Maar dat de katten wijs ...

Link naar deze reactie
19/07/2007 @ 14:25
An

Hier wil de schoonmoeder Moeke genoemd worden. En de belachelijke reden: dat klinkt jonger dan moemoe en de vava wil niet in bed liggen met een moemoe. Echt hé. Ik had toen ze er tijdens de zwangerschap over begonnen al moeten inzien dat ze niet helemaal bij hun hoofd zijn.
Nu is onze dochter 1 jaar en ik heb ze nu wel door. Het is hun kindje zeggen ze. Nee toch niet, het is van ons. Het is hun kleinkind. En dat is nog maar het topje van de ijsberg, maar daar gaan we maar niet over in detail gaan, daar is een ander topic voor geloof ik.
@anoniempje: toch nog 1 kleine anekdote hier: mijn schoonouders gingen vroeger 2 à 3 keer per jaar op reis, nu gaan ze niet meer op reis omdat ze anders onze dochter minstens een week niet zien. Die mensen zijn gewoon geobsedeerd door mijn kind. En hier ook elke week verplicht bezoek op woensdag (wonen wel niet zo ver) en in het weekend vlucht ik altijd ergens naartoe want ze komen gegarandeerd langs. Altijd toevallig in de buurt. Grr!!
En nu hebben ze dus 2 weken een appartement gehuurd aan de zee en komen ze de woensdag over en weer (150km) omdat woensdag de verplichte dag is.
Enfin, ik ga erover ophouden, want ik kan er boeken over schrijven.

Link naar deze reactie
20/07/2007 @ 09:07
ChoCho

en toch doet het deugd te horen dat ik niet alleen met dit probleem zit ... vooral omdat ik zelf nooit een goede band heb gehad met mijn moeder, vind ik het zo hypocriet als ze Tuur zit te knuffelen enzo ...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]