[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 21/06/2007 @ 13:51 nessie@work | Het is zeker mogelijk om zonder epi te bevallen, ook van een tweeling. Alles hangt natuurlijk af van hoelang het gaat duren enzo, maar je moet het op de moment zelf bepalen. Als jij zonder wil proberen, waarom niet dan hé. Er zijn zovelen die het op natuurlijke wijze kunnen. Ik vind het ook spijtig dat er altijd maar direct wordt verwacht dat je met een epi wil bevallen. Er zijn ook voldoende vrouwen die het dagelijks zonder verdoving doen hé. Maar het moet lukken natuurlijk? Een epi heeft zo zijn voor- en nadelen die je al op voorhand kan afwegen tegen elkaar. Op internet staat hierover veel informatie, tik bij google maar een epidurale verdoving in en je zal heel wat sites te zien krijgen. Alleszins veel succes met de bevalling van jullie 2 spruitjes en ik duim dat het zo natuurlijk mogelijk mag gaan. Geniet nog van de laatste weken en van je dikke buik!! Veel groetjes ![]() |
| 26/06/2007 @ 05:21 miss roxy ![]() | amaai wat een twee flinke gewichtjes !!! oh ik hoop dat ik het ook zo goed kan doen zoals jou oh ik hoop ,ik hoop, ik hoop dat alles mag goed gaan ![]() |
| 01/07/2007 @ 11:38 leticia | Allereerts wil ik duidelijk stellen dat ik het een heel goede en gezonde instelling vind om zonder epiduraal te bevallen. Natuurlijk kun je proberen om zonder epiduraal te bevallen, maar elke bevalling is zo anders en ik zou als ik jou was maar niet te veel van te voren plannen. Dan ben je ook niet zo teleurgesteld als het heel anders loopt. Mijn eerste bevallingvan een eenling heb ik wel een epi gehad omdat de weeen opgewekt moesten worden. Ze kwamen zo snel achter elkaar dat ik geen tijd had tussendoor om bij te komen en ik kreeg een epi aangeboden. Ze hebben een paar keer gevraagd omdat ik het eerst ook zonder wilde doen, maar toen ze zeiden dat het nog zeker (ik geloof) 8 uur zou duren heb ik het toch maar gedaan.En het was heerlijk! Met mijn tweeling daarentegen heb ik geen epi gehad, want de weeen begonnen uit zichzelf en de bevalling was binnen 2 uur gedaan.Gelukkig was ik al in het ziekenhuis, want de vliezen waren al een paar uur eerder gebroken, anders waren we vast niet op tijd gekomen.Wel heel heftig van 0-10 cm ontsluiting in 2 uur, maar goed te doen omdat het zo korte tijd is. Zo zie je maar. Ook je bevallingspartner is belangrijk;heb je iemand die jou goed door de pijn heen kan praten of zit 'ie alleen maar jouw handje vast te houden en je zielig te vinden. Succes ermee |
[Reageer]

bevallen zonder epudirale !!