< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » bevallen zonder epudirale !!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
bevallen zonder epudirale !!
21/06/2007 @ 09:14
miss roxy

Online Status Bekijk profiel
hey hey

is er hier iemand die vaginaal bevallen is zonder epudirale ???

iedereen begint mij te vragen ale nee ze zeggen "ge zult toch wel met epu bevallen he" !!

ik heb daar geen zin in ,ik zie wel waar het uitkomt en wil echt zonder bevallen zeg niet als ik daar 12 uur ga liggen afzien dat ik dan geen ga nemen ,ma het is toch mogelijk om van een tweeling te bevallen zonder !!

mijn grootmoeder heeft het gedaan 49 jaar geleden in het bed van haar moeder ,dan moet ik da ook kunnen !!!

beetje geirriteerde roxy

Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 13:51
nessie@work

Het is zeker mogelijk om zonder epi te bevallen, ook van een tweeling. Alles hangt natuurlijk af van hoelang het gaat duren enzo, maar je moet het op de moment zelf bepalen. Als jij zonder wil proberen, waarom niet dan hé. Er zijn zovelen die het op natuurlijke wijze kunnen.

Ik vind het ook spijtig dat er altijd maar direct wordt verwacht dat je met een epi wil bevallen. Er zijn ook voldoende vrouwen die het dagelijks zonder verdoving doen hé. Maar het moet lukken natuurlijk?
Een epi heeft zo zijn voor- en nadelen die je al op voorhand kan afwegen tegen elkaar. Op internet staat hierover veel informatie, tik bij google maar een epidurale verdoving in en je zal heel wat sites te zien krijgen.

Alleszins veel succes met de bevalling van jullie 2 spruitjes en ik duim dat het zo natuurlijk mogelijk mag gaan. Geniet nog van de laatste weken en van je dikke buik!!

Veel groetjes
Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 22:52
marientje

Ik ben zonder ruggeprik (epidurale) bevallen van mijn tweeling. Hier in Nederland is het heel normaal om zonder verdoving te bevallen. Je lichaam maakt zoveel natuurlijke verdovingsstof aan, dat het ook zonder kan.
Je voelt zelf het beste wat je aankunt qua pijn en als het echt niet meer te doen is, krijg je ook hier pijnstilling.

Het enige wat ik gehad heb is een spuitje in mijn bovenbeen om de toppen van de weeën af te halen. Ik had een hele dag rondgelopen zonder dat er wat gebeurde, ze wilden mijn bevalling met gel opwekken, maar de kinderen hadden er na ruim 38 weken zwangerschap nog steeds geen zin in ;)
Uiteindelijk begonnen de serieuze weeën om een uur of 8 's avonds, de verpleging dacht dat ik de nacht nog door zou moeten ploeteren en zetten vast een spuit, zodat ik eerst nog wat kon rusten. De kinderen werden echter al rond half 11 savonds geboren, na een heel voorspoedige bevalling en ik vond het zelf echt heel goed te doen op deze manier.

Ik weet niet of ik deze keer weer vaginaal mag/moet bevallen, maar mocht het wel zo zijn dan kies ik weer in eerste instantie voor geen pijnbestrijding. Eerst even afwachten het het van nature gaat lopen.

Marina

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 08:25
saskiagrit

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik ben twee keer bevallen zonder ruggeprik
inderdaad is dat normaal hier in nederland
en ik moet zeggen de pijn die ben je 2 seconde na de bevalling al weer kwijt
ik vind het best stoer van mezelf dat ik dat al twee keer zo gedaan heb
en nu met de tweeling hoop ik dit weer te kunnen doen
wel moet ik zeggen de laatste was toch echt zwaar
hij was 4165 gram en wou niet door mijn bekken heen dus schoot elke keer weer naar boven
maar heb doorgezet en heb twee prachtige zonen
deze keer hoop ik dit zeker weer te kunnen doen

groetjes saskia

Link naar deze reactie
23/06/2007 @ 15:18
sascha

Ik heb net als Marientje alleen een prik in mijn bovenbeen gehad omdat de ontsluiting niet wilde vlotten. Mijn dochtertje woog 4350 gram en dat was echt wel te doen zonder ruggeprik.
Maar goed ik woon dus ook in Nederland.
Hopelijk kan ik met de tweeling ook gewoon bevallen en zal het geen keizersnede worden, want daar zie ik erg tegenop.
Ze liggen nu nog met de hoofdjes naar boven, hopelijk besluiten ze snel om te gaan draaien.

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 00:29
Inge3

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ik ben op 36 weken en 5 dagen bevallen van een tweeling op 7 november 2006 zonder epidurale.
Het was zeker geen lachtertje maar het is me toch gelukt.
Deze bevalling was heel wat lastiger dan mijn eerste bevalling van mijn zoontje Tibo die op 29 juli 2005 is geboren.
Ze zijn beiden met de zuignap gekomen.
Ik ben wel in de operatiekamer bevallen omdat de gyneacoloog geen risico wou lopen mocht er problemen opduiken, de kindjes lagen allebei in hoofdligging dus was er geen probleem om vaginaal te bevallen.
Mocht het niet lukken dan kon er nog vlug een keizersnede gebeuren.

Noah (jongen) is geboren om 07.03 uur en woog 3250 gram en was 49,6 cm groot.
Beau (meisje) is geboren om 07.14 uur en woog 3220 gram en was 51,6 cm groot.

De kindjes stellen het heel goed.
Wat gaat de tijd snel, ze worden bijna 8 maanden.

Groetjes en dames doe dat goed hé,
Inge

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 05:21
miss roxy

amaai wat een twee flinke gewichtjes !!!

oh ik hoop dat ik het ook zo goed kan doen zoals jou

oh ik hoop ,ik hoop, ik hoop dat alles mag goed gaan

Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 11:38
leticia

Allereerts wil ik duidelijk stellen dat ik het een heel goede en gezonde instelling vind om zonder epiduraal te bevallen.
Natuurlijk kun je proberen om zonder epiduraal te bevallen, maar elke bevalling is zo anders en ik zou als ik jou was maar niet te veel van te voren plannen. Dan ben je ook niet zo teleurgesteld als het heel anders loopt.
Mijn eerste bevallingvan een eenling heb ik wel een epi gehad omdat de weeen opgewekt moesten worden. Ze kwamen zo snel achter elkaar dat ik geen tijd had tussendoor om bij te komen en ik kreeg een epi aangeboden. Ze hebben een paar keer gevraagd omdat ik het eerst ook zonder wilde doen, maar toen ze zeiden dat het nog zeker (ik geloof) 8 uur zou duren heb ik het toch maar gedaan.En het was heerlijk!
Met mijn tweeling daarentegen heb ik geen epi gehad, want de weeen begonnen uit zichzelf en de bevalling was binnen 2 uur gedaan.Gelukkig was ik al in het ziekenhuis, want de vliezen waren al een paar uur eerder gebroken, anders waren we vast niet op tijd gekomen.Wel heel heftig van 0-10 cm ontsluiting in 2 uur, maar goed te doen omdat het zo korte tijd is.
Zo zie je maar.
Ook je bevallingspartner is belangrijk;heb je iemand die jou goed door de pijn heen kan praten of zit 'ie alleen maar jouw handje vast te houden en je zielig te vinden.

Succes ermee
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]