[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 21/06/2007 @ 10:42 katja | Hey, Mijn vriendin is zwanger van een tweeling. Maandag is ze op controle geweest op 31 weken. Daar hebben ze vastgesteld dat haar baarmoederhals slechts 1,7 mm meer lang was en dat ze voorweeën heeft. Direct naar de kliniek in Aalst om aan de monitor te hangen. Ze heeft spuiten gekregen om de voorweeën te stoppen. Gisteravond hebben ze haar van Aalst overgebracht naar Jette omdat ze daar niet voorzien zijn voor zulke jonge prematuurtjes. Ze zijn ook begonnen met medicatie om de longen te rijpen. Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft? |
| 21/06/2007 @ 14:19 | Mijn zoontje is op 12/05/2005 ook na 31 weken zwangerschap geboren: 39 cm en 1.250 kg. Ik vind Gasthuisberg in Leuven de beste keuze voor de opvang van prematuurtjes. Wij zijn daar zeer goed begeleid en ons zoontje mocht na 7 weken naar huis. Hij woog toen 2.370 kg. Tegenwoordig staat de grens op 2.400 kg om naar huis te mogen. Het was zwaar zo elke dag 2X naar het ziekenhuis maar je redt het wel. Ons zoontje is nu 2 jaar en doet het uitstekend. Hij weegt nu zo'n 11 kg. Het zijn echte vechtertjes hoor. Op 31 weken worden de kansen van je baby al relaief goed ingeschat hoor, het hoeft echt geen negatieve gevolgen te hebben, ook al lijkt het op het eerste gezicht angstaanjagend. Probeer naast alle apparatuur door te kijken en probeer te genieten van je baby zou ik zeggen. Ik spreek uit ervaring... Veel sterkte toegewenst.... |
| 21/06/2007 @ 15:28 katja | Belle, Bedankt voor je reaktie. Ik ga dit zeker vertellen aan mijn vriendin en haar goede moed inspreken! Groetjes, Katja |
26/06/2007 @ 00:36 ![]() | mijn zoontje is met 32 weken geboren 37,5 cm 1200 gr. prematuur/dysmatuur. kreeg ook longrijpingsspuitjes en 3 dagen daarna keizersnede |
| 27/06/2007 @ 13:39 angelique | Hallo, Mijn zoontje is 2 Juni geboren met 31 weken. Woog 1750 gr en was 41,5 cm. Alles gaat prima met hem. Over 1,5 week mag hij naar huis. Ik heb ook longrijpings injecties gehad. Hij heeft geen beademing nodig gehad. Hij drinkt nu uit de fles en krijgt af en toe nog voeding door een slangetje in zijn neus. Dus je ziet ook baby,s van die leeftijd hebben alle kansen, en zijn helemaal gezond! |
| 28/06/2007 @ 09:39 katja | Hallo, Ik had er geen idee van dat er zoveel kindjes zo vroeg geboren werden. Mijn oudste zoon is ingeleid op 37 weken en ik vond dit al vroeg genoeg, de jongste is dan spontaan gekomen op 38 weken. Mijn vriendin is maandag naar huis mogen komen. Ze hebben haar weeën tijdelijk kunnen stilleggen. Haar gyn hoopt dat ze de 34 weken nog zal halen. Ik hoop het alleszins voor haar ook want ik kan mij inbeelden dat het niet gemakkelijk is om je kindje moeten achter te laten in het ziekenhuis. Bedankt voor alle reaktie en nog veel succes met jullie kindjes. |
| 16/07/2007 @ 17:54 katja | hey Stampertje, Hopelijk blijft je kindje het zo goed doen en mag ze snel mee naar huis. Mijn vriendin heeft tot hiertoe al veel geluk gehad. Ze hebben haar weeen kunnen stopleggen en momenteel is ze 35 weken zwanger. Ze moet wel constant plat liggen. Zwaar en frustrerend maar heel belangrijk voor haar kindjes. Groetjes, Katja |
| 22/07/2007 @ 16:31 katja | Hallo, Mijn vriendin is woensdag bevallen op 35,5 weken. Amber weegt 2450 en is 48 cm, Ashley weegt 2050 en meet 44 cm. Ze liggen in de couveuse en hebben een beetje problemen met de vertering van de melk maar voor de rest ziet alles er goed uit! Groetjes |
| 24/07/2007 @ 07:49 snoepie68 ![]() | Hoi Katja felicitaties voor je vriendin,mooi dat de kleintjes het zo goed doen.Ik hoop dat ze het zo blijven doen en dat ze snel naar huis mogen groetjes,Jolanda |
| 12/01/2008 @ 18:34 | Prematuurtje 31 Weken? Hoi Dames, Ik ben momenteel 31 weken zwanger. In december heb ik 4 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik men baby niet voelde bewegen. Heb toen longrijpers gekregengen maar monitor enzo was goed enkel in mijn bloed vonden ze bloed van men baby terug. Dit heeft zich zelf terug hersteld. Nu 2 weken later heb ik weer 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Weer bloed van de baby in mijn bloed. Wanneer weet ik nu of men baby niet te veel bloed aan mij geeft? De gynecologen willen de baby niet halen omdat hij een pre prematuur zou zijn dan. Ben zo ongerust |
| 12/01/2008 @ 19:45 Dana | mijn zoontje is geboren aan 28 weken en was 38cm en 995 gram.Khad longrijpers gekregen maar slechts heel op het einde(1uur voor bevalling). Na 10 weken mocht hij naar huis.Nu is hij een gezonde jongen van 11 maanden en kan je niet meer merken dat hij zo te vroeg was.Verwonderlijk hoe een baby'tje kan vechten |
[Reageer]

mogelijke bevalling op 31 weken