< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » doorslapen s nachts !!

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
doorslapen s nachts !!
25/06/2007 @ 14:36
Mo

Hey dames,

Ons mannetje is morgen 2 weken oud en krijgt rond 23.00 zijn laatste voeding. Sinds 5 nachten slaapt hij eigenlijk door. Eerst week kwam hij rond 3.00 uur voor een voeding, nu dus al 5 nachten dat hij pas na 6 uur komt.
Vanochtend was het al 7.00 uur. Heb hem toen maar wakker gemaakt.
Weet iemand toevalling tot hoe laat je ze mag laten slapen? Dus hoeveel uur mag er max tussen de voedingen zitten (in de nacht)?
Alvast bedankt,

Groetjes
Mo &
Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 21:01
Annelies

ppfff. 2 weken oud is je kleintje. Ik zou zelf niet langer dan 8 uurtjes er tussen laten. Dus wat je nu doet is denk prima hoor. Als je kleintje zo'n 6 kilo weegt (zegt cb tegen mij) kunnen ze wat langer, dus dan lekker laten slapen en wachten tot ze zelf komen. Je kunt ook kijken hoe je kleintje is als het wakker wordt na zo'n lange ruk als je kleintje dan erg suffig is had je toch eerder moeten voeden ivm zijn suikerspiegel die dan erg gedaald is. Maar als je kleintje erg fit is kan je het denk wel zo laten.
Maar voor de zekerheid zou ik het cb effe bellen of je hier goed aan doet.
Onze zoon sliep na 8 weken echt zo'n 10 a 11 uurtjes door en toen vond ik het al eng lang. En die van jou is 2 weken. Check t maar even.
Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 22:28
An

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi iedereen,

ik zit met een probleempje...
Even snel schetsen...
Ik geef volledige borstvoeding. Gisteren is mijn ma komen babysitten. Ik had een flesje afgekolvd, dit in meerdere keren omdat ze zeker zou genoeg hebben (180 cc). Mijn ma heeft dit gegeven om 21u30 en ze heeft doorgeslapen tot 6u deze morgen. Normaal drinkt onze kleine meid aan de borst om 24u en komt dan terug rond 5u. Soms iets vroeger, soms iets later...
Nu zou ik natuurlijk graag hebben dat ze, zoals gisteren, de hele nacht doorslaapt.
Zou ik niet genoeg melk hebben? Ik zou graag een laatste flesvoeding geven om 23 u. Bijvoeden dus.
Wat denken jullie? Ik kan het niet echt anders oplossen he? Ik heb duidelijk niet genoeg melk in mijn borst om haar de hele nacht te laten doorslapen... Ik heb al nan-pro in huis gehaald...
Wie, o wie, kan mij helpen?
Oja, onze dochter is vandaag 6 weken en ik zou graag borstvoeding blijven geven tot 3 maanden...

Groetjes,
an

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 08:32
Li

Online Status Bekijk profiel
Hey An, waarom probeer je niet systematisch s avonds bij te kolven. Je verzamelt dat, dan kan je man af en toe ook flesjes geven en tegelijkertijd gaan je borsten meer aanmaken voor die avondvoeding. Als je fv gaat bijgeven ga je s avonds nog minder aanmaken denk ik. Ik kolf nu af en toe s morgens wat bij. Een voormiddagvoeding eigenlijk en mijn borsten zijn echt aangepast. S morgens is er keiveel melk.
Ik ben geen deskundige, maar je kan het eens checken bij de mensen van LLL of op het bvforum.
Ons meid is nu ook bijna 6w en ze heeft zich hier al wat bijgeregeld. Eergisteren een superzware dat, veel wenen, veel drinken en sinds gisteren zit er zeker 4u tss de voedingen. Ze drinkt ook langer per keer. Ze zit nu wel echt te kneden en te trekken aan mijn borst, precies of ze zelf de productie wil opdrijven. Superschattig dat instinctieve.

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 09:46

hoi

@an: ik kolfde iedere avond een flesje af en mijn man gaf dat dan aan onze Ferre. Als wij het zo deden, sliep ie ook de hele nacht door!
Niet bijvoeden hoor! Dan gaat je melkproductie terug lopen. Gewoon afkolven en het zo geven!

Veel succes

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 11:53
nari

hi,
ik ben overgegaan op friso extra,
mijn kindje sliep ook niet door, en overdag moest er tussen de flessen 4 uur zitten volgens het cb.
maar het maagje van Mark knorde na 2,5 uurtjes al dus dat deed ik niet.
toen ik over was gegaan op voeding voor hongerige baby's was het hele probleem over en sliep hij ook gelijk heerlijk door met 3 maanden.
iedere baby is natuurlijk anders, maar misschien de moeite van het proberen waard, er zitten geen extra calorien in er is alleen wat rijst toegevoegd, en bij de nutrilon wat extra johannesbroodpitmeel geloof ik.
Nari

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 15:29
Li

Goed nathalie dat je dat even komt verduidelijken...ik leefde altijd met de illusie dat bv kindjes niet doorsliepen voor ze 9à12maanden waren, maar das dus niet het geval.

Ik vind wel dat s nachts bv geven veel minder vermoeiend is dan een fles. Dat is pas ellende!

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 16:23
An

Hoi iedereen,

dank je voor de reacties. Ik heb nog niets bijgegeven...
Ik moet wel zeggen dat afkolven heel moeilijk gaat! Na een voeding afkolven moet ik niet doen want dan komt er maar 10 a 20 cc uit. Ik sta nu wel elke nacht om 3u op om af te kolven. Dat is ongeveer 3 uur na en 2.5u voor een voeding. Maar toch komt er maar een kleine 100 cc uitkomen. Dat is toch niet normaal? Als Maité drinkt komt er wel voldoende uit, denk ik, want ze komt voldoende bij en laat toch voldoende tussen de voedingen. Enkel s'nachts zou dus wat langer mogen hé... Dat afkolven s'nachts doe ik om een klein vooraatje op te bouwen, zodat ik met mijn mannetje eens weg kan gaan. Als ik dat s'avonds moet bij geven kan ik even goed blijven opstaan om haar eten te geven s'nachts natuurlijk. Ach, ik vind het allemaal moeilijk hoor! Ik wil het beste voor mijn kindje maar ik wil ook eens kunnen doorslapen... snap je?

Groetjes,
An

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 20:52

Hoi An,
Toen ik voor het eerst ging kolven kwam er ook niet veel uit. Ook dat moet op gang komen. Wat verder helpt is het drinken van oud bruin en het eten van cashewnoten. Ik kolfde iedere keer na de voeding af en bouwde zo wat reserve op. Er kwam vanzelf meer melk.
Overigens vind ik het al erg knap wat jouw kleine doet. De mijne kan zo lang nog niet slapen.
En ik heb trouwens ook niet altijd veel melk in mijn borsten en vraag me dan af of pepijn wel genoeg krijgt. Maar hij groeit, komt voldoende aan en is tevreden. Geen zorgen dus maken.

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 06:26
maaike22

Hey,

Mijn dochter werd de eeste 6 weken wakker, daarna sliep ze tot ong maard door.
En toen werd ze tot 3 dagen geleden elke nacht wakker.
En nu ineens slaapt ze weer door

Liefs Maaike

Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 16:04
Nienke

Een uur na het voeden van je kindje is 70% van je borst weer bijgevuld. Dus je kunt ook 2 keer per dag of vaker tussen de voedingen door even kolven. Desnoods steeds 1 borst als je bang bent dat je ander niet genoeg hebt...
Ik doe dit ook en dan geeft mijn man 's avonds om 23.00 het flesje en dat gaat prima!
Isa komt dan welliswaar wel al om 05.00 uur, maar ik vind het al heerlijk...even die paar uren slapen!

Liefs Nienke

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 13:46
Stefanieken

hallo allemaal,

ook hier wordt gekolfd en s'avonds gegeven door de papa, zo kan ik eerder naar bed en slaapt ons mannetje soms wat langer dan 3 of 4 uur. ik kolf ook maar 100 uit een borst per keer maar ik denk dat ze zelf er meer uit krijgen dan kolven. bovendien drinkt hij uit het flesje heel vaak veel minder waar hij soms weer wel langer op slaapt. toch op een volle fles is hij soms ook weer na 2 uur wakker. ik doe alles volledig op bv, zo gauw je met fv begint gaat je productie achterui dus niet doen als je bij de bv wilt blijven. om je productie te verhogen helpt goed en wat meer eten heel goed, ook veel drinken is van belang!
flesvoeding is echt geen garantie voor doorslapen hoor!

onze sil is nu 6 weken en heeft nog helemaal geen ritme, drinkt soms wel elk uur en dan weer ineens na 4 uur...zwaar is dat wel maar toch ook weer fantastisch dat het allemaal zo mooi werkt!

take care en zet m op allemaal!

lieve groet, stefanie

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 08:24
Li

Hoi An,
waarom kolf je niet na de ochtendvoeding, je hebt dan wel wat melk zitten na zo'n nacht. Je moet ook geen hele voeding ineens kolven. Ik kolf 60 ml na de ochtendvoeding; iets meer als ik kolf terwijl ze drinkt. Dan in de frigo. 24u later terug een 60ml, even laten afkoelen en samen de diepvries in. Zo gaat het bij mij lekker, ik moet ook geen voorraad voor elke dag hebben.

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 09:46
An

Hi Li

kolven na een maaltijd gaat niet, hoor! Dan haal ik er misschien nog 10cc, max 20 cc uit! Ik denk dat het misschien aan mijn kolf ligt. Ik mag binnenkort eens een handkolf van iemand lenen om te zien ofdat dat misschien beter gaat...

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 20:12
Anneke

Ik heb enorm veel gekolfd vlakna de regeldagen (rond 6 weken). Na de regeldagen dronk hij maar 1 borst. Ik kolfde toen na elke voeding de andere borst en heb zo een leuke voorraad opgebouwd, die ik nu nog steeds heb.

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 08:24
Li

En heb je al tijdens geprobeerd. Heb deze morgen borst 2 gekolfd terwijl ons meisje borst 1 dronk. Ze stonden op springen na een nacht van 7u...
Had toch mooi 125ml. Tijdens het drinken kolft voor mij het beste, ik profiteer wat mee van de tsreflex.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]