< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Wanneer komt ie nu?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
21/06/2007 @ 15:13
Trientje

Online Status Stuur bericht
Hey,

Waarschijnlijk het verhaal van velen ... maar ik word er gewoon gek van. Maandag bij de gyn geweest. Na een onderzoek heeft hij ons gezegd dat de baby waarschijnlijk deze week nog zal komen. Hij ligt al goed ingedaald en ik had 2 centimeter ontsluiting. Hij heeft wel voor de zekerheid nog voor nu maandag een afspraak gemaakt. Ik heb nu al drie dagen pijn in mijn buik, slijmprop al verloren... maar verder gebeurd er niks! Ik heb heel het internet al afgezocht naar een antwoord op mijn vraag... HOE LANG GAAT HET NU NOG DUREN? Mijn vriend wordt er ook gek van, hij zou zo graag zijn kleine spruit kunnen vasthouden. Zou mijn gyn er naast zitten?

Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 15:18
Tientje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ja, Trientje, de laatste loodjes ...
Maar je ben bijlange nog niet aan 40 weken hé. Ik heb 3 weken rondgelopen met 4cm opening dus je weet nooit wanneer beepje er klaar voor is . Wat m'n gyn mij gezegd heeft is dat hoelanger je draagt hoe beter! Baby kan al een goed gewicht hebben maar voor bijvoorbeeld borstvoeding zijn aan 40 weken de hersentjes meer gerijpt en kan het eerder beter doen dan aan 37 weken. Elke minuut is een minuut dichterbij en geduld is een mooie deugd.
Veel succes allesinds!

Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 15:50
Kaatjex

Hoi,

Een vriendin van mij liep ook al een tijdje met 1cm opening, kindje ingedaald,... de dokter zei ook dat het voor ieder moment was. Uiteindelijk is ze 10 dagen over tijd gegaan en hebben ze het moeten inleiden...

Nog een beetje geduld dus...

Kaatjex

Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 15:58
bibi

ja ik ken dat ook zenne loop al van voor de 37 weken met 2 cm rond en nu ondertussen al 3 cm maar nog altijd niks dat de bevalling gaat op gang komen. dus het is zelf zo reeel dat ik waarschijnlijk op woensdag moeten worden ingeleid, dus opening en dat alles gunstig is wil echt niks zeggen zenne. gewoon wachten en voor je het weet heb je kleintje in je armen. hier is het ook afwachten normaal morgen bevallen maar ja ik denk niet dat gaat gebeuren.ho spijtig we het ook vinden, het komt als het zelf er klaar voor is he.

greetz
bibi

Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 16:10

Hoi Trientje,

levensgevaarlijk zo'n uitspraak! je gaat lopen wachten en bij elk teken hopen dat het begonnen is! Ik heb hetzelfde hoor, maar voor hetzelfde geld duurt het gewoon nog even. Probeer wat leuke dingen te doen, zodat je wat afleiding hebt. ow, het is zooooooo moeilijk, die laatste loodjes!

Sterkte ermee!!

Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 17:05
snuitje_85

Online Status Bekijk profiel
hey meiden,

hier hetzelfde verhaal, de baby was met 25 mei al volledig ingedaald en ik ben moeten thuisblijven van stage want de gyn had schrik da hij der anders begin juni al ging zijn(wat een maand te vroeg zou zijn). Vrijdag 15 juni opnieuw op controle en ze kon het hoofdje voelen(hij zit dus volledig klaar) en al 2cm opening. De gyn dacht dus dat het voor het weekend ging zijn... en kijk nu ik ben al bijna weer een week verder Heb soms echt wel harde buiken maar voor de rest geen last ofzo ... de grootouders helemaal in spanning want ja ... volgens de gyn ging de kleine der al zijn ... ma zo zie je maar, we hebben een koppig bazeke die gaat gewoon komen wanneer hij zin heeft, wat de gyn ook zegt

groetjes

[Laatst gewijzigd door snuitje_85 - 22/06/2007 @ 11:35] - Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 09:50
Trientje

Ik hoop zo dat het niet lang meer gaat duren want mijn gyn gaat in verlof op 30 juni ... dat alles goed komt. Ik zou het raar vinden om ineens een ander gyn te hebben... en nu met het weekend voor de deur Ik hoop dat het allemaal goed komt!!!

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 10:38
Lotte

Hoi hoi,

Da's nu precies de reden dat ze hier in NL niet standaard kijken naar hoeveel opening je al hebt, het zegt verder namelijk niks over hoesnel je gaat bevallen en je wordt alleen maar ongeduldig en bezorgd...

Ik ben uitgerekend voor komende zondag en het zal me een zorg zijn hoeveel cm opening ik al heb en sinds wanneer, de baby bepaald toch zelf wanneer ie wil komen en je moet toch door de bevalling heen he. Ik hoop voor je dat je niet over tijd gaat, maar 1 of 2 weekjes langer blijven zitten is toch nog goed voor de kleine? Kan ie nog wat gewicht erbij krijgen voor een goede start

groetjes lotte

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 10:38
Kim

Hoi trientje,

Natuurlijk komt het goed met jullie!!

Als je baby blijft zitten, zal hij wel een reden hebben. Misschien zit hij daar goed of moet hij nog een klein stukje groeien.

Bij mij was het ook zo! Ik ging 5 augustus 2006 naar gyn en hij zei me dat ik tegen 16 aug zeker bevallen zou zijn. Uiteindelijk ben ik op 1 september 2006 bevallen: liam woog wel 4 kg 170 en 53 cm dus een hele brok

De laatste loodjes wegen het zwaarst!
Alles staat al klaar, je man wordt zenuwachtig, de familie vraagt constant of hij er nog niet is...

Maar 1 ding weten we zeker...tussen dit en 2 weken heb jij een lieve kleine ukkepuk op de wereld gezet!

Veel succes met de bevalling!

groetjes -x-

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 10:40
Kim

Hey lotte,

Spannend seg!!

Ik wens je al veel succes met de bevalling!

Dikke knuffel aan je zoontje!

Groetjes-x-

Link naar deze reactie
23/06/2007 @ 16:46

Hier juist dezelfde situatie.

Begin deze week naar het ziekenhuis met de nodige pijnen en ongemakken. Kreeg te horen dat het aan het zoeken is maar dat het voor elke moment kon zijn (1 a 2cm opening). Dus wij dolgelukkig en vol ongeduld naar huis

Dag erna met nog meer pijn terug naar het ziekenhuis. Weer aan de monitor, weer onderzoeken... joepieeee 3 cm al, maar toch weer terug naar huis gestuurd. Diezelfde dag nog op onderzoek geweest bij de gynae die mij vertelde dat aangezien ik er toch weer een centimetertje bij had, het toch niet te lang meer zou duren, dus, weer gelukkig huiswaarts gekeerd in de hoop dat het misschien die nacht zou gebeuren

Gisteren kreeg ik opeens te horen dat ik geen 3 maar 1 cm opening heb en dat het nog even gaat duren. Was echt om te huilen. Blijkbaar meet elke vroedvrouw dat anders en is de ene wat optimistischer dan de andere.

Dus, wordt het weer rustig afwachten he.

In ieder geval, voor iedereen die in hetzelfde bootje zit, veel succes en geduld gewenst. En hopelijk tot snel, maar dan om te vertellen dat ik bevallen ben

Ps: de laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst. Vorige keer werd ik ingeleid op 37 weken en had toen nog van niets last behalve dan dat de gynae bang was dat ons dochtertje teveel ging wegen (wat trouwens niet klopte want ze woog bij de geboorte maar 3.175kg en niet 3.6kg zoals hij de dag ervoor tijdens de echo had geschat)

Link naar deze reactie
24/06/2007 @ 10:59
Trientje

Jullie zijn allemaal bedankt voor de steun!!! Het doet toch goed om met mede "ongeduldige" wachters eens te kunnen babbelen. Ik had er inderdaad naar uitgekeken naar de verwachte dag... Toen hij mij dat vertelde werd ik al heel ongeduldig! (wetende dat ik niet veel geduld heb) Morgen moet ik dan toch maar naar de gyn! Ik ga het hem toch eens zeggen ze. Langs de ene kant wacht hij 7 maanden om ons het geslacht te geven omdat hij zogezegd geen uitspraken doet dat hij niet kan bewijzen en langs de andere kant dit... Ik weet wel dat het zijn fout niet is, maar ik wil het toch zo graag op iemand steken en natuurlijk is het nooit de schuld van mijn perfecte baby .

PS: ja meid, ik zou er echt niet kunnen mee lachen eerst 3 centimeter en nu maar 1 meer! Je hebt ze toch eens goed op haar plaats gezet veronderstel ik? Ik zou
Nogal goed dat we bij elkaar wat steun krijgen!

Greetz

Link naar deze reactie
24/06/2007 @ 11:23
Ann G.

Hoi , de laatste loodjes zijn idd het zwaarts maar wees blij dat je nog niet bevallen bent, drie weken voor de uitgerekende datum is toch wel veel.De kans bestaat dat je baby'tje nog in de couveuse moet.Dus nog even op je tanden bijten , dat baby'tje komt echt wel en dan kunnen jullie er dubbel en dik van genieten

Link naar deze reactie
24/06/2007 @ 12:02

Online Status Bekijk profiel
ey iedereen

loop hier nog dik rond kzal blij zijn dat het er is zenne wand wachten dat duurt lang ge kunt bena niks meer doen eens weg gaan of zo wandt stel u voor dat het ineens begint he nog iemand dat overtijd is

christel uitgerekend 23-06-07 dat het maar snel komt

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]