Hier juist dezelfde situatie.
Begin deze week naar het ziekenhuis met de nodige pijnen en ongemakken. Kreeg te horen dat het aan het zoeken is maar dat het voor elke moment kon zijn (1 a 2cm opening). Dus wij dolgelukkig en vol ongeduld naar huis
Dag erna met nog meer pijn terug naar het ziekenhuis. Weer aan de monitor, weer onderzoeken... joepieeee 3 cm al, maar toch weer terug naar huis gestuurd.

Diezelfde dag nog op onderzoek geweest bij de gynae die mij vertelde dat aangezien ik er toch weer een centimetertje bij had, het toch niet te lang meer zou duren, dus, weer gelukkig huiswaarts gekeerd in de hoop dat het misschien die nacht zou gebeuren
Gisteren

kreeg ik opeens te horen dat ik geen 3 maar 1 cm opening heb en dat het nog even gaat duren.

Was echt om te huilen. Blijkbaar meet elke vroedvrouw dat anders en is de ene wat optimistischer dan de andere.
Dus, wordt het weer rustig afwachten he.
In ieder geval, voor iedereen die in hetzelfde bootje zit, veel succes en geduld gewenst. En hopelijk tot snel, maar dan om te vertellen dat ik bevallen ben
Ps: de laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst. Vorige keer werd ik ingeleid op 37 weken en had toen nog van niets last behalve dan dat de gynae bang was dat ons dochtertje teveel ging wegen (wat trouwens niet klopte want ze woog bij de geboorte maar 3.175kg en niet 3.6kg zoals hij de dag ervoor tijdens de echo had geschat)