< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (On)Bewust alleenstaande moeders » Vaderschap

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
22/06/2007 @ 04:26
Arienh

Online Status
Hoi, ben Arienh en acht maanden zwanger van men eerste kleintje...
Ik heb de relatie met de "verwekker" beëindigd omdat hij het niet nodig vond om werk te zoeken (zat van 's morgens tot 's nachts voor mijn tv, spelletjes te spelen, terwijl hij mijn drinken opdronk en mijn eten opat zonder ook maar enige bijdrage van zijn kant), hij onvolwassen deed, geen verantwoordelijkheid toonde, geen intresse toonde enz... Toen ik vier maand zwanger was vond hij zen pc intressanter dan mij te helpen bij mijn verhuis, dus heb ik zelf mogen doen. Hij is lui, egoïstisch, een parasiet (het was leuker voor hem om te profiteren van mij dan zelf iets te doen), soms zag ik hem twee a drie weken niet, zonder enig teken van leven.
Hij heeft nog een dochtertje bij een ander meisje, waar hij mee in rechtzaak zit voor exact dezelfde problemen zoals bij mij. Dit is nu al twee jaar bezig, en hij heeft het nog steeds niet geleerd blijkbaar, de rechtbank had gezegd dat hij voor geschikte accomodatie voor het kind moest zorgen, maw, alleen gaan wonen, en dit vertikt hij van te doen, hij blijft liever (als 27-jarige) bij zijn ouders wonen, heeft nog steeds niet geleerd om zelfstandig te zijn en doet liever zen geld op aan feesten en alcohol...
Nu, nadat ik hem buiten heb gezet, wil hij ineens verantwoordelijk zijn voor "zijn dochter" want hij heeft ook rechten op haar, hij wil toch zeker 1 van zen kinderen zien opgroeien...
Hij heeft geen vaderschapserkenning en ik ben ook niet van plan om die toe te staan aangezien hij nog steeds geen bijdrage heeft geleverd of intresse naar het kind toe.
Eigenlijk wil ik hem niets toestaan of geven aangezien hij nooit ook maar een greintje intresse heeft gehad of iets gedaan heeft (tot het te laat was). Waarom zou ik hem dan nog eens alles bij in zen schoot werpen?
Ik heb via een vriend gehoord dat je een DNA test mag weigeren, zelfs op de rechtbank.
Hoe kan ik het voorkomen dat die luiaard ook nog het recht gaat hebben om mijn kleintje op te eisen?
Heb gehoord via een vriend dat je een DNA test mag weigeren, is dit waar?
Heb al inlichtingen gevraagd maar die zeggen bijna allemaal dat hij de vader is van het kind (is niet zo, geen erkenning) en dat hij het recht heeft om het kind te zien.
En dit wordt dan nog eens allemaal gezegd terwijl ze de hele achtergrond kennen van het verhaal...
Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 08:55
ilse

hey,

of je een DNA test kan weigeren als de rechtbank hem oplegt dat weet ik zo niet. maar je kan het hem behoorlijk moeilijk maken he. voor zo'n test moet hij alleszins wachten tot je bevallen bent. hij moet die dan aanvragen.. dacht eerst gewoon aan jou, als je die weigert gaat dat naar het vredegerecht.
maar zulke zaken kosten superveel geld..
en hij moet ook weten dat daar dan toch gevolgen aan zijn.. allimentatie betalen, en inderdaad ook bezoekrecht...
nu dat bezoekrecht bij een baby is altijd aangepast aan de baby..

maar ja hij moet eerst de centjes hebben om zo'n test te laten doen, ...
Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 12:23

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

die dna test weigeren als de rechtbank hem u oplegd kan je niet maar hij zal dan toch eerst 1800 euro moeten neertellen wilt hij die test laten doen!!
waar gaat hij die halen als hij nog niet eens werkt of willen zijn ouders daar in bij springen?
ik hoop dat je eruit komt
groetjes peggy

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 13:32
isje

Hey,

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt als jij. De biologische vader van het kind wilde ook niet meer werken, hij zou bij mij intrekken, hij woonde nog bij zijn ouders. Hij stond constant aan mijn deur, leegde de koelkast,...
Hij wilde enkel plichten tegenover het kind. Toen ik hem zei dat hij ook rechten had sloeg hij volledig door.
Hij wilde het kindje zien wanneer het hem paste en ik moest voor alles zorgen,...

Als jij niet instemd met de erkenning kan hij het kindje niet erkennen. Hij kan wel een DNA-test vragen en die kan jij niet wiegeren maar hij kost enorm veel geld. Zoals peggy zegt kost hij 1800 euro per persoon. En zowel jullie kindje als de biologische vader als jij moeten getest worden. Jij omwille dat je geen ander kindje kan meebrengen. Daarbij komen nog alle gerechtskosten. Het kindje moet dan ook een advocaat hebben. Je hebt dus drie partijen in zulke zaken.
Dus ik vraag me af of hij dat er wel voor over heeft.

Hopelijk laat hij tot drie maanden na de geboorte niets horen van zich. Dan heeft hij ook al minder rechten.
Je moet hem zeker niet laten weten dat je baby geboren is.

De biologische vader heeft nog steeds niets laten horen van hem en ik hoop dat het zo blijft. Volgens mijn advocaat kan hij nu nog erg weinig doen.

Ik heb ondertussen en nieuwe vriend en voor mijn zoontje is dat zijn papa.

Moest je nog vragen hebben roep maar.

groetjes,

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 14:27
Arienh

Ik zie zijn ouders nog in staat om het voor te schieten, maar hij moet toch weten dat, als hij nog in rechtzaak zit met de eerste, ook voor het bezoekrecht enz, dat dit niet goed gaat beginnen en zijn voor hem...

Hem zou ik niks laten weten van de geboorte, maar zijn ouders wel (zijn lieve mensjes) maar die gaan dat dan weer doorgeven met als gevolg dat er nog ruzie in het ziekenhuis gaat komen ook...

Ik vind gewoon niet dat hij ook maar enig recht heeft hier, en zal ook alles doen om het zo te houden..
Thx voor jullie reacties *geeft kusje*
Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 14:38
isje

Arienh,

Ik weet of je er al bij stilgestaan hebt maar zijn ouders kunnen ook bezoekrecht eisen.
Ik zou er nog eens goed over nadenken of je het aan zijn ouders zult laten weten. Ze zullen ook wel alles overhebben voor hun kleinkind en ouders kiezen meestal ook de kant van hun eigen kind.

Veel succes alleszins

Link naar deze reactie
23/06/2007 @ 16:27
Arienh

Ook weer waar...
Wat een soep is dat toch aan het worden...
Heb gisteren een brief gekregen van zen advocaat.
Zij vraagt een "bemiddelingspoging" tussen ons beiden na het afspringen van de relatie.
Cliënt tracht langs deze weg een oplossing te zoeken aangezien ik elk contact weiger.
Cliënt respecteert het feit dat ik niet langer een relatie met hem wens, ook al had hij het liever anders gezien.
Hij wenst echter wel duidelijk te stellen dat hij niet aan zijn verantwoordelijkheid als vader van ZIJN (thans ongeboren)kind wenst te ontsnappen en wenst verder nauw betrokken te worden met mijn zwangerschap (de laatste maand gaat nu in), de nakende geboorte en de opvoeding van het kindje.

Zij acht het in ieders belang om een srond de tafel te gaan zitten in een poging om de verstoorde verstandhouding te verbeteren aangezien een goede communicatie tussen beide ouders noodzakelijk is en uiteraard het belang van ZIJN ongeboren kind primeert...

Ben nu acht maand zwanger en nog respecteert hij me niet, denkt alleen aan zichzelf, blijft me lastig vallen en stuurt er nu zelfs een advocaat achter...
Ik heb wel uit deze brief begrepen dat zij ten alle koste een rechtzaak willen vermijden...
En zo krijg ik nog steeds geen rust...
Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 08:25
isje

Hey,

Jij moet nu eerst en vooral aan jezelf en je baby denken.

Ik zou ook een advocaat nemen en alles bespreken met jou advocaat voordat je contact opneemt met zijn advocaat.
Ik weet dat het niet makkelijk is maar je moet voor jezelf zorgen.
Ze kunnen je toch niet verplichten om hem bij de geboorte te laten zijn?
Ze zullen altijd een rechtzaak proberen te vermijden, dat kost vooraleerst minder en ook zolang er geen uitspraak is kan hij niet veel doen.

Bespreek alles met je advocaat en denk vooral aan jezelf.

Veel succes.

Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 12:33
Arienh

Is gebeurd, en we gaan zien wat er gaat komen...
Thx voor de help
Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 00:15
spreeuwtje

hey..
ik wil niet oneerbiedig overkomen..
maar ik vraag me werkelijk af wat je bezielde om met zon lapzwans aan een kindje te beginnen?
je zag het dus al aankomen.. je kende hem al langer en toch samen een kleintje?
niet dat mijn vent nou zon ideale is..
verre van..
maar dit slaat toch werkelijk alles..

nogmaals.. ik wil niemand kwetsen met mijn uitspraak.. maar het is wel wat me direct als vraag te binnen schiet..
groetjes spreeuwtje

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 14:28
isje

Hey,

Liefde is blind zeggen ze. Bepaalde mensen kunnen zich ook een tijdje beter voordoen dan ze in werkelijkheid zijn. Bij mij was het toch zo.
Als je op een bepaald moment wat kwetsbaarder bent dan is het soms ook vlug gebeurd.

Ik weet een ding dat ik de rest van mijn leven met dit moet verder leven. Ik kan zeggen ik ben stom geweest maar ik ben echt blij met mijn zoontje. Maar het is iets waar ik de rest van mijn leven beschaamd over blijf maar het is gebeurd en dan moet je verder voor jezelf en je kind.
Voor de omgeving is het makkelijk gezegd, ik heb veel malen de reactie gehad van hoe is het het mogelijk en met als resultaat dat ik het nu bijna niet meer vertel.
Je reactie is normaal maar soms kwetst ze enorm. Je weet dat je stom bent geweest maar wij hebben tenminste de moet en het lef om verder te doen en hebben alles over voor ons kindje.

groetjes,

Isje

Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 13:40
Arienh

Online Status
@Spreeuwtje:

Voor ik zwanger was ging hij wel werken, en deed hij wel lieve dingen, was hij inderdaad totaal anders, ik dacht toen dat hij uit zen fouten geleerd had... Volgens mij heeft hij door die zwangerschap toen het idee gehad van "nu heb ik ze voor mij en kan ik gewoon men gang gaan zoals ik het wil, want ze is toch zwanger van mij en kan het alleen niet aan" en is toen deftig beginnen veranderen...
Het spijtige voor hem is dat ik een heel hechte familieband heb met men moeder en broers, en veel vrienden die er ook effectief staan voor mij, en dat heeft hem de das omgedaan. Ik stond niet alleen...
Nu is het al zover gekomen dat zen ouders elke week bellen om me uit te maken, en me proberen te dwingen om "samen te praten" met zen vader als bemiddelaar...
Hij rijdt hier elke dag minstens 1 keer voorbij, om te checken of men auto hier nog staat en of ik wel thuis ben...
En als je dat dan tegen de politie vertelt komen die af met: madammeke, ene keer per week bellen is geen stalking, en dat hij voorbij rijdt, jah, daar kan je niks aan doen en kunt het niet bewijzen...
Leve het rechtsysteem in België...
Maar soit, heb nu een klare kijk op de zaak gekregen door dit alles, en blijf dan ook bij men standpunt..
Heb ook een nieuwe vriend, die eigenlijk totaal het tegenovergestelde is en die tenminste met de bevalling en het kindje in zit, ook al is het niet van hem...
Als ze vandaag niet geboren wordt, gaan ze trouwens de bevalling inleiden morgen, ben benieuwd...
Link naar deze reactie
31/07/2007 @ 14:43
yess

argggg mannen.. echt verschrikkelijk gewoon. nergens verstand van hebben of uberhaupt eens wat in te zien of laat staan moeder begrijpen.. die van mij eist nu zelfs gezamelijk ouderschap iets anders dan co ouderschap en wordt in 90 procent van alle gevallen gegeven door de rechter als de vader het kind erkent heeft is dus af te dwingen bij de rechter. hij steekt geen eens energie in haar, kan dat niet uitstaan eigenlijk is alles heel logisch maar zo oneerlijk gewoon!
nu ben ik zwanger van mijn 2e (andere papa) hij heeft mij verlaten laat nooit wat van zich horen en heeft ene meid na de andere ik wil verder zo min mogelijk met hem van doen te hebben omdat ik dooga van verdriet om hem
en aan de andere kant hem alles gun omdat ik van hem hou
als ik hem zijn erkenning geef ben ik bang dat alles nog erger wordt en ik mezelf opvreet omdat altijd alles gaat zoals hij dat wil hij is 15 jaar ouder en zo volgens hem ook volwassener kuch kuch
als ik t niet doe gaat hij zoon dna test doen ik ben echt bang en in de war ik weet niet meer wat ik moet doen tegelijkertijd ben ik kwaad en neem t voordeel van de twijfel

Link naar deze reactie
01/08/2007 @ 13:21
Arienh

Online Status
Zoals al gezegd is, het kost veel om zo een test te laten doen, en dan moeten ze nog via de rechtbank...

Mijn dochter, Alessa Hélène, is trouwens geboren op donderdag 26/07/07 om 15.07
Link naar deze reactie
02/08/2007 @ 08:39
isje

Arienh,

Proficiat met je dochter. Hoe is de bevalling verlopen?

Yess, een DNA-test kost niet alleen veel, het is ook een procedure die bijna een jaar in beslag neemt. Bij mij is ze nu bijna rond.

groetjes,

Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 01:16
Arienh

Online Status
De bevalling is redelijk verlopen, ben wel geknipt en nog eens gescheurd...
Nu zit ik thuis met men kleine meid, ze slaapt goed en veel, drinkt ook veel, dus alles verloopt prachtig...
Alleen met de borstvoeding beetje problemen, de linkerborst geeft niet wat ze moet geven en het doet nog eens pijn om dit ook te doen... Maar soit, tanden bijten en doorgaan he, zal wel beteren (hopelijk)...
Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 18:20

dna test weigeren via het gerecht kan dat?
hallo,

ik ben een beetje ten einde raad. heb hier wel al verhalen gelezen maar zit nog met twijfels.
ik heb gehoord dat je dna test wel kan weigeren via gerecht maar dat dan wel de gerechtskosten kan doorgeschoven worden naar je??
kan ik als moeder zeggen ik weet dat hij de vader is vandaar weiger ik de dna test en wil alleen zorgen voor mijn kind.
hij heeft zich nooit iets aangetrokken van deze zwangerschap en nu zou hij dna test willen laten doen om dat ik niet meer bij hem ben en iemand anders heb leren kennen is hij niet meer zeker dat hij de vader is.en als hij die zekerheid heeft dan zou hij samen met zijn ouders de kleine opeisen.
wie kan er mij raad geven??
alvast mercikes
groetjes vivi
Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 08:54

De natuurlijke vader van mijn dochter wou niets van haar weten. Toen ik plots toch bang was dat hij op een dag aan de deur zou staan las ik elke mogelijke wettekst na.
Pas op, ik ging eerst ten rade bij 5 verschillende advocaten (advies is toch gratis). Daar vertelde ze me alle 5 een ander verhaal. Dit was vorig jaar september. De wetgeving is in België veranderd sinds 1 januari 2007! Die is veel positiever voor vrouwen dan de vorige. Geen enkele advocaat die de nieuwe wetgeging al kende!!!! (voor allimentatie en zo) Wat DNA-tests betreft moet je opletten. De kost komt ten laste van de verliezende partij!! En idd... je kan het rekken om ze te laten uitvoeren maar pas op dat je jezelf niet in de problemen brengt. Toon liever alcoholgebruik en zo aan. Geef zo lang mogelijk borstvoeding, ... Dan kunnen ze de kleine niet bij hem laten... ook niet voor een dag. En tegen dan is hij het misschien al beu.
Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 17:54

Online Status Bekijk profiel
TIP!
zolang mogelijk borstvoeding geven ,natuurlijk!
Mijn ex wilde ook co-ouderschap heb nooit toegegeven,resultaat,hij kijkt er nooit meer naar om al 9jaar!geen kaartjes noch voor verjaardagen,noch eerst en plechtige communies.heb een schat van een man leren kennen 7jaar later ,en zelfs op zijn toen 10jarige leeftijd vroeg dwight mij plots of hij papa mocht zeggen !
mooi toch!

Vermoedelijke bevalling op 18/11/2008.
Al 47 weken en 3 dagen zwanger (118.78% ver), nog 7 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 19:51
knuffel

Hallo,

Het gerechtsysteem verandert sinds januari 2007 en positiever voor moeders ????

Toch niet in mijn geval.

Mijn ex heeft mijn dochter en mij onverwachts verlaten in juli dit jaar. Ik had er wel die hele tijd alleen voor gestaan want zijn dochter interesseerde hem niet, cafe en bier waren interessanter. Zij was net geen 9 maand. Dan is hij bij manier van spreken van de aardbol verdwenen voor mijn dochter (behalve zijn cafebezoeken) en dan ineens staat hij aan de deur met een regeling van een advokaat die ik moest tekenen. Dit geweigerd en ook naar advokaat gestapt met als gevolg vandaag jeugdrechtbank. Al van voor ik binnen was bleek het al duidelijk dat hij, ondanks alles wat hij gedaan had toch in zijn gelijk gesteld werd. Ik werd meer afgeschilderd als het slechtste mens die er op aarde is en als er over mijn dochter werd gepraat, werd ons door de rechter het zwijgen opgelegd.

Redenering rechter: wat en hoe hij ook heeft gedaan, hij wil zijn kind nu wel zien en zal er nu dan wel goed voor zorgen. Of hij nu zat of nuchter is, op cafe of thuis is, hij wil er toch voor zorgen.
Wij hadden een voorlopige regeling : 1 zaterdag of zondag zonder overnachting om de 14 dagen. en 150 euro alimentatie. Kreeg maar 125 van hem.
Nu komt het er op neer dat ik ze elke week iedere zaterdag of zondag moet aan hem geven, zonder overnachting, krijg slechts 100euro alimentatie, geen tsskomst in opvang en moet alle kledij enz zelf kopen en meegeven. Ik woon alleen met mijn dochter, zijn loon is het dubbele van het mijne en hij woont bij zijn ouders.
Rechtsysteem in Belgie, ze mogen het hebben.

Volgend jaar in maart, april of mei zou er een definitieve regeling komen, iemand tips hoe ik het minimum kan bekomen en meer alimentatie ????
Iemand tips ?????

Ben er echt kapot van.

Hebben mij afgeschilderd als waardeloze mama die haar dochter in een politie regime opvoedt (omdat ik haar regelmaat en structuur belangrijk vind) Voorbeeld : Hij wil ze steeds tot 18.30u houden, ik moet ze terughalen en dus pas om 19u thuis, dan moet ze in bad, fles en in bed, dat zal dan om 20u zijn, terwijl zij nu dagelijks om 19u in bed ligt, langer wakker houden is mij nog niet gelukt en dit was al zo toen hij nog bij ons woonde. De rechter vond dit absurd. Mijn dochter heeft haar slaap echt nodig, die moet er tijdens de week elke dag om 6u uit en dan nog willen ze het niet snappen. Sinds mijn dochter geboren is heb ik haar slechts 2X weggedaan voor een trouwfeest en 65jarige feest toen mijn ex er nog was en verder geen enkele keer en nu ben ik de slechte in het hele verhaal. Dat hij meer zat dan nuchter is, dat doet er niet toe, dat hij zo mijn dochter moet vervoeren ook niet. Is dit nog normaal?????

Mijn ex denkt dat hij mij pest terwijl mijn dochter er de dupe van is.

Wat kan ik doen ????

Een radeloze mama

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]