[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 22/06/2007 @ 04:26 Arienh | Hoi, ben Arienh en acht maanden zwanger van men eerste kleintje... Ik heb de relatie met de "verwekker" beëindigd omdat hij het niet nodig vond om werk te zoeken (zat van 's morgens tot 's nachts voor mijn tv, spelletjes te spelen, terwijl hij mijn drinken opdronk en mijn eten opat zonder ook maar enige bijdrage van zijn kant), hij onvolwassen deed, geen verantwoordelijkheid toonde, geen intresse toonde enz... Toen ik vier maand zwanger was vond hij zen pc intressanter dan mij te helpen bij mijn verhuis, dus heb ik zelf mogen doen. Hij is lui, egoïstisch, een parasiet (het was leuker voor hem om te profiteren van mij dan zelf iets te doen), soms zag ik hem twee a drie weken niet, zonder enig teken van leven. Hij heeft nog een dochtertje bij een ander meisje, waar hij mee in rechtzaak zit voor exact dezelfde problemen zoals bij mij. Dit is nu al twee jaar bezig, en hij heeft het nog steeds niet geleerd blijkbaar, de rechtbank had gezegd dat hij voor geschikte accomodatie voor het kind moest zorgen, maw, alleen gaan wonen, en dit vertikt hij van te doen, hij blijft liever (als 27-jarige) bij zijn ouders wonen, heeft nog steeds niet geleerd om zelfstandig te zijn en doet liever zen geld op aan feesten en alcohol... Nu, nadat ik hem buiten heb gezet, wil hij ineens verantwoordelijk zijn voor "zijn dochter" want hij heeft ook rechten op haar, hij wil toch zeker 1 van zen kinderen zien opgroeien... Hij heeft geen vaderschapserkenning en ik ben ook niet van plan om die toe te staan aangezien hij nog steeds geen bijdrage heeft geleverd of intresse naar het kind toe. Eigenlijk wil ik hem niets toestaan of geven aangezien hij nooit ook maar een greintje intresse heeft gehad of iets gedaan heeft (tot het te laat was). Waarom zou ik hem dan nog eens alles bij in zen schoot werpen? Ik heb via een vriend gehoord dat je een DNA test mag weigeren, zelfs op de rechtbank. Hoe kan ik het voorkomen dat die luiaard ook nog het recht gaat hebben om mijn kleintje op te eisen? Heb gehoord via een vriend dat je een DNA test mag weigeren, is dit waar? Heb al inlichtingen gevraagd maar die zeggen bijna allemaal dat hij de vader is van het kind (is niet zo, geen erkenning) en dat hij het recht heeft om het kind te zien. En dit wordt dan nog eens allemaal gezegd terwijl ze de hele achtergrond kennen van het verhaal... |
| 22/06/2007 @ 08:55 ilse | hey, of je een DNA test kan weigeren als de rechtbank hem oplegt dat weet ik zo niet. maar je kan het hem behoorlijk moeilijk maken he. voor zo'n test moet hij alleszins wachten tot je bevallen bent. hij moet die dan aanvragen.. dacht eerst gewoon aan jou, als je die weigert gaat dat naar het vredegerecht. maar zulke zaken kosten superveel geld.. en hij moet ook weten dat daar dan toch gevolgen aan zijn.. allimentatie betalen, en inderdaad ook bezoekrecht... nu dat bezoekrecht bij een baby is altijd aangepast aan de baby.. maar ja hij moet eerst de centjes hebben om zo'n test te laten doen, ... |
| 22/06/2007 @ 14:27 Arienh | Ik zie zijn ouders nog in staat om het voor te schieten, maar hij moet toch weten dat, als hij nog in rechtzaak zit met de eerste, ook voor het bezoekrecht enz, dat dit niet goed gaat beginnen en zijn voor hem... Hem zou ik niks laten weten van de geboorte, maar zijn ouders wel (zijn lieve mensjes) maar die gaan dat dan weer doorgeven met als gevolg dat er nog ruzie in het ziekenhuis gaat komen ook... Ik vind gewoon niet dat hij ook maar enig recht heeft hier, en zal ook alles doen om het zo te houden.. Thx voor jullie reacties *geeft kusje* |
| 23/06/2007 @ 16:27 Arienh | Ook weer waar... Wat een soep is dat toch aan het worden... Heb gisteren een brief gekregen van zen advocaat. Zij vraagt een "bemiddelingspoging" tussen ons beiden na het afspringen van de relatie. Cliënt tracht langs deze weg een oplossing te zoeken aangezien ik elk contact weiger. Cliënt respecteert het feit dat ik niet langer een relatie met hem wens, ook al had hij het liever anders gezien. Hij wenst echter wel duidelijk te stellen dat hij niet aan zijn verantwoordelijkheid als vader van ZIJN (thans ongeboren)kind wenst te ontsnappen en wenst verder nauw betrokken te worden met mijn zwangerschap (de laatste maand gaat nu in), de nakende geboorte en de opvoeding van het kindje. Zij acht het in ieders belang om een srond de tafel te gaan zitten in een poging om de verstoorde verstandhouding te verbeteren aangezien een goede communicatie tussen beide ouders noodzakelijk is en uiteraard het belang van ZIJN ongeboren kind primeert... Ben nu acht maand zwanger en nog respecteert hij me niet, denkt alleen aan zichzelf, blijft me lastig vallen en stuurt er nu zelfs een advocaat achter... Ik heb wel uit deze brief begrepen dat zij ten alle koste een rechtzaak willen vermijden... En zo krijg ik nog steeds geen rust... ![]() |
| 25/06/2007 @ 12:33 Arienh | Is gebeurd, en we gaan zien wat er gaat komen... Thx voor de help ![]() |
| 22/07/2007 @ 13:40 Arienh | @Spreeuwtje: Voor ik zwanger was ging hij wel werken, en deed hij wel lieve dingen, was hij inderdaad totaal anders, ik dacht toen dat hij uit zen fouten geleerd had... Volgens mij heeft hij door die zwangerschap toen het idee gehad van "nu heb ik ze voor mij en kan ik gewoon men gang gaan zoals ik het wil, want ze is toch zwanger van mij en kan het alleen niet aan" en is toen deftig beginnen veranderen... Het spijtige voor hem is dat ik een heel hechte familieband heb met men moeder en broers, en veel vrienden die er ook effectief staan voor mij, en dat heeft hem de das omgedaan. Ik stond niet alleen... Nu is het al zover gekomen dat zen ouders elke week bellen om me uit te maken, en me proberen te dwingen om "samen te praten" met zen vader als bemiddelaar... Hij rijdt hier elke dag minstens 1 keer voorbij, om te checken of men auto hier nog staat en of ik wel thuis ben... En als je dat dan tegen de politie vertelt komen die af met: madammeke, ene keer per week bellen is geen stalking, en dat hij voorbij rijdt, jah, daar kan je niks aan doen en kunt het niet bewijzen... Leve het rechtsysteem in België... Maar soit, heb nu een klare kijk op de zaak gekregen door dit alles, en blijf dan ook bij men standpunt.. Heb ook een nieuwe vriend, die eigenlijk totaal het tegenovergestelde is en die tenminste met de bevalling en het kindje in zit, ook al is het niet van hem... Als ze vandaag niet geboren wordt, gaan ze trouwens de bevalling inleiden morgen, ben benieuwd... ![]() |
| 01/08/2007 @ 13:21 Arienh | Zoals al gezegd is, het kost veel om zo een test te laten doen, en dan moeten ze nog via de rechtbank... Mijn dochter, Alessa Hélène, is trouwens geboren op donderdag 26/07/07 om 15.07 ![]() |
| 05/08/2007 @ 01:16 Arienh | De bevalling is redelijk verlopen, ben wel geknipt en nog eens gescheurd... Nu zit ik thuis met men kleine meid, ze slaapt goed en veel, drinkt ook veel, dus alles verloopt prachtig... Alleen met de borstvoeding beetje problemen, de linkerborst geeft niet wat ze moet geven en het doet nog eens pijn om dit ook te doen... Maar soit, tanden bijten en doorgaan he, zal wel beteren (hopelijk)... ![]() |
| 11/09/2008 @ 18:20 | dna test weigeren via het gerecht kan dat? hallo, ik ben een beetje ten einde raad. heb hier wel al verhalen gelezen maar zit nog met twijfels. ik heb gehoord dat je dna test wel kan weigeren via gerecht maar dat dan wel de gerechtskosten kan doorgeschoven worden naar je?? kan ik als moeder zeggen ik weet dat hij de vader is vandaar weiger ik de dna test en wil alleen zorgen voor mijn kind. hij heeft zich nooit iets aangetrokken van deze zwangerschap en nu zou hij dna test willen laten doen om dat ik niet meer bij hem ben en iemand anders heb leren kennen is hij niet meer zeker dat hij de vader is.en als hij die zekerheid heeft dan zou hij samen met zijn ouders de kleine opeisen. wie kan er mij raad geven?? alvast mercikes groetjes vivi |
| 12/09/2008 @ 08:54 | De natuurlijke vader van mijn dochter wou niets van haar weten. Toen ik plots toch bang was dat hij op een dag aan de deur zou staan las ik elke mogelijke wettekst na. Pas op, ik ging eerst ten rade bij 5 verschillende advocaten (advies is toch gratis). Daar vertelde ze me alle 5 een ander verhaal. Dit was vorig jaar september. De wetgeving is in België veranderd sinds 1 januari 2007! Die is veel positiever voor vrouwen dan de vorige. Geen enkele advocaat die de nieuwe wetgeging al kende!!!! (voor allimentatie en zo) Wat DNA-tests betreft moet je opletten. De kost komt ten laste van de verliezende partij!! En idd... je kan het rekken om ze te laten uitvoeren maar pas op dat je jezelf niet in de problemen brengt. Toon liever alcoholgebruik en zo aan. Geef zo lang mogelijk borstvoeding, ... Dan kunnen ze de kleine niet bij hem laten... ook niet voor een dag. En tegen dan is hij het misschien al beu. |
[Reageer]

Vaderschap

tegelijkertijd ben ik kwaad en neem t voordeel van de twijfel