[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 22/06/2007 @ 09:17 lisa | mag ik vragen wat bbz is? |
| 22/06/2007 @ 09:35 Miertje ![]() | bedankt voor je reactie angelmom. bbz staat voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap. het eitje nestelt zich dan niet in in je baarmoeder, maar in je eileider. Miertje |
| 22/06/2007 @ 10:58 Lara | miertje, ik had in het begin van mijn zwangerschap ook heel veel steken in mijn lies, moest soms tijdens het stappen stoppen en me vasthouden. Ik was toen ook heel ongerust maar het schijnt dat dat de baarmoeder is die zich aanpast en groeit, bij de ene gebeurt dit langzaam zonder veel pijn en bij de andere groeit de BM snel met veel steken tot gevolg. En het zweten herken ik ook, ik heb het normaal altijd koud maar sinds het begin van mijn zw.schap kan ik plots gaan zweten. veel sterkte. |
| 22/06/2007 @ 11:14 Céline ![]() | waw lara! 't is voor binnenkort bij jou! Ik wens je een vlotte bevalling toe. veel plezier met de baby... moet zalig zijn om het al te mogen vasthouden... |
| 22/06/2007 @ 13:36 Caroline | hey Miertje, In het begin van het jaar heb ik een BBZ gehad, ik verloor wel rond 7 weken wat bloed en werd dan enorm misselijk en had de neiging tot flauwvallen. Steken in je lies zijn inderdaad ook normaal voor een normale zwangerschap hoor! Maar bij een BBZ is het niet altijd zo dat je veel bloed verliest. Kenmerkend zijn voortdurende steken aan 1 bepaalde zijde van je onderbuik die uitstralen naar de schouder aan dezelfde zijde of naar je onderbenen. In geval van echte twijfel steeds naar de signalen van je lichaam luisteren en aandringen op een echo, beter 1 teveel dan te weinig! Als je een vruchtzakje kan zien is het zeker ok. Veel succes met de zwangerschap ! |
| 26/06/2007 @ 11:32 Sas | heey dames.. ![]() nou ik ben blij dat ik dit zo even lees zeg!ik ben namelijk ook heel bang voor een bbz!ik ben nu 4,4 weken,en zit vol vragen! ik voel een zeurige pijn in mijn lies,maar die trek ook naar mijn benen,en af en toe heb ik kleine scheutjes pijn in mijn linker schouder!!!(op een dag minstens 5 keer!!)net alsof er iets knel zit!had jij dit ook caroline? kan dit en bbz zijn?ik heb helemaal nog geen bloed verloren? ik voel geen steken in mijn zijde,en heb verder ook geen kramp,mijn borsten doen wel verschrikkelijk zeer,in het begin dacht ik dat die scheutjes (ook wel steekjes pijn)in mijn schouder ,van mijn borsten afkwamen.. dames,help me... ik weet het even niet meer...dokter bellen? liefs sas |
| 26/06/2007 @ 22:03 Caroline | Hey Sas, Inderdaad, als je twijfelt gewoon aandringen voor een onderzoek hoor ! Al is het maar om je zelf gerust te stellen. Bij mij was de pijn in m'n rechterzijde / schouder zo erg dat ik er niet op kon liggen. Ik kreeg ook enorme pijnaanvallen (gevoel of je naar de toilet moet maar niet kan) waar ik bijna van flauwviel en lag te kronkelen op de badkamervloer. Dus kleine steekjes in je lies of schouder hoeven niet per sé te zeggen dat het om een BBZ gaat. Maar nogmaals, luister naar je lichaam en dring aan op een eerder onderzoek als je dat zelf nodig acht. Ik ben blij dat ik dat uitendelijk gedaan heb hoor! Groetjes en nog veel succes met je zwangerschap, Caroline |
| 26/06/2007 @ 22:45 Vani | Ik heb 4 jaar geleden een bbz gehad en daardoor moest mijn linkereileider weg en als ik zwanger bent dan loop ik altijd met het gedachte dat het weer zo is dan voel ik van alles en dus nu weer, dus ik had vandaag gebeld bij de gyn. voor een afspraak en ik kan donderdag heen maar ik ben van plan om die te verplaatsen want ik zal nu iets van 4,2 weken zijn en dan valt er niks te zien. Elke pijn dat ik voel aan me rechterkant denk ik dat het me eileider is ik ga nu proberen om rustig te blijven en wachten. Groetjes, Vani |
| 26/06/2007 @ 23:19 Sas | hey meiden..bedankt voor jullie reactie's ![]() ik heb de dokter gebeld en hij zei dat het nog te vroeg is voor een BBZ!..dus afwachten maar... verder ben ik wel lekker rustig..!het grootste gedeelte van mij is heerlijk ontspannen,en geniet van alles..maar..als ik dan weer een plots steekje in mijn schouder(of benen?)krijg..tja...dan schrik ik wel even.. misschien ga ik gewoon voor mijn eigen gemoedsrust,eind van de week nog wel even bij mijn dokter langs! dan ben ik 5weken(of misschien wel langer,want mijn eisprong was vroeg!)ik hoef niet perse een echo,maar gewoon even een exra zekerheid!! bedankt..liefs sas ![]() |
| 27/06/2007 @ 14:35 Caroline | Hallo @sas ; inderdaad geniet maar lekker van die zwangerschap hoor, dat komt dik in orde ! @vani: Ik ken dat hoor Vani, die onzekerheid. Mijn linkereileider is ook verwijdert en na 1 keer mijn regels te hebben was ik de maand erop terug zwanger. Ik wist het ook op 4 weken ongeveer en was blij dat ik op 5 weken een echootje te zien kreeg met een vruchtzakje. En inderdaad ik voelde ook weer steken in m'n zijde en schouder , dat is echt omdat je daar bang voor bent dat je het ook gaat voelen. Nu voel ik me prima en ben alweer ruim 4 maanden zwanger. ![]() Veel succes !!! caroline |
| 27/06/2007 @ 19:08 Vani | Ik heb een afspraak staan volgende week donderdag dan krijg ik een echo, en idd van elke steek schrik ik. |
[Reageer]

angst voor bbz