< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Slaaphouding op 3 maand

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Slaaphouding op 3 maand
22/06/2007 @ 10:28

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
mijn zoontje is vandaag net 3 maanden geworden.Nu merkte ik bij hem eten te geven deze ochtend dat hij op zijn zij lag te slapen en de keer nadien op zijn buik, terwijl ik hem wel degeleijk op zijn rug had gelegd ! Hij kan dus zelf draaien blijkbaar. Maar dan lag hij volledig schuin met zijn beentjes tussen die spijlen, alsof zijn benen buiten zijn bedje hingen ! is dat niet gevaarlijk ? Eruit vallen kan niet maar toch. Hij wil niet meer stilliggen in zijn bedje. Elke ochtend vind ik hem in een andere houding : horizontaal, diagonaal ...

Is 3 maand trouwens niet vroeg om zich om te rollen zowel van buik naar rug als omgekeerd ?

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 10:58
Lindsay en Shania

Shania doet dit ook al. In het begin allen overdwars liggen maar tegenwoordig vind ik haar met haar voeten naar het hoofdeind en hoofd aan het voeteneind.

Je kunt er weinig aan doen. Ik trek al Shania haar kleertjes uit op haar bodyke na, stop haar dan in een slaapzak, en de slaapzak steek ik vast aan het voeteneind en daar overheen een lakente wat ik natuurlijk aan beide kanten in stop. Sindsdien slaapt ze weer rustig en wordt ze niet meer in van die rare benarde posities wakker.

laatst had ze heel haar slaapzak onder gepoept, en die moest dus de wasmachine in. Ik heb haar toen weer gewoon op de normale manier in bed gelegt en nog geen uur later werd ze krijsend wakker omdat ze met haar hoofdje tegen de spijltjes aan ligt en de benen buitenboord.

Dus misschien een tip.

Shania probeerd wel al op haar buikje te rollen maar het is pas 1 keer gelukt. Maar ieder kind heeft zijn eigen ritme in ontwikkelen dus Dante is gewoon een snelle!!!

Wees er maar trots op!!!

Groetjes, Lindsay

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 10:59
Anneke

Online Status Bekijk profiel
Je zoontje is inderdaad vroeg met omrollen maar dit kan zeker geen kwaad. Mijn zoontje rolt nog niet maar ik vind hem ook elke morgen in een andere positie. Hij lag een keer met zijn beentje door de spijlen maar dit was omdat ik zijn slaapzak was vergeten aandoen...misschien een tip voor jou: slaapzakje aandoen, dan zijn ze toch iets beperkter in de bewegingen.

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 12:12
ger17

mijn dochtertje is 1dag ouder dan jouw zoontje en rolt nog niet dante is indd lekker snel maar iedereen doet dat indd op zijn eigen rimte wel vind ik mijn dochter ook altijd anders s ochendds dan met de benen tegen de spijlen dan met de benen aan het voeteneind ik heb haar gewoon een slaapzak aan zodat ze niet meer door de spijltjes heen kan en verder kan ik erweinig aan doen zou hem indd een slaapzak aan doen als je dat al niet deed verder zou ik het niet weten maar gevaarlijk is het volgens mij niet hoor

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 13:37
Kim

Hoi allemaal,

Bij mij lagen mijn kindjes tot een maand of 4 - 5 in het bovenste gedeelte van de "voiture"; in die bak!

Zo geraakten ze niet met hun beentjes tussen de spijlen en lagen ze lekker knus in een klein bedje zonder slaapzak.

Als ze wat ouder werden legden we rolletjes of opgerolde handdoeken aan de zijkanten van het spijlenbedje.

Ik weet niet of het de manier is, maar zo rolden ze niet om en sliepen ze lekker rustig!!

Groetjes -x-

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 14:27
wondertje

Online Status
Je kan zo'n kussentje kopen waar je je kind op z'n zij te slapen legt. Heel handig!! Wij hebben Henri sinds de geboorte tussen zo'n kussentjes gelegd en hij slaapt nog steeds met zo'n kussen. Ik dacht dat het "easysleep" heet.

groetjes

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 21:40

hoi,

sinds een weekje of 2 doet onze Ferre het ook, echt vervelend, hij wordt meestal wakker als ie zich op zijn buikje heeft gedraaid...
Heb ook geen tip...

Wat ik zeker niet zou doen is zoals hierboven staat geschreven een handdoekje leggen. Deden wij eerst ook, maar meneer vind het leuk om ernaar te grabbbelen en ermee te spelen, heb zo'n bang dat ie erin stikt...

Link naar deze reactie
23/06/2007 @ 07:44
laura1979

Hoi,

Aron draait ook altijd op de buik, mij was verteld dat je ze beter niet op de buik kan leggen ivm wiegendood. Nu heb ik de aerosleep protect gekocht zodat hij toch kan blijven ademen. Ik moet zeggen dat Dante wel lekker snel is.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]