< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » ben bang voor die evt 3de!!!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
ben bang voor die evt 3de!!!
23/06/2007 @ 13:16
Anoniem

hallo,
wij hebben 2 heerlijke kindjes, een dochter en een zoon.
toch heb ik altijd gezecht 3 kinderen zou ik graag willen, maar na 2 zware zwangerschappen en vooral de laatste bevalling was een hel ga je er toch even anders over deken. tot nu toe hebben we luid en duidelijk geroepen er komt geen 3de! nu vraag ik me toch steeds af hoe het zou zijn..die 3de! onze jongste is nog maar 7mnd dus dat zou verlopig nog niet zover zijn , maar mijn vraag is blijf je dat gevoel eeuwig houden? mijn familie en zussen hebben 2 kindertjes ook vrienden zij alle zeggen ook, 2 is genoeg veelste zwaar! ook ik heb de afgelopen 6mnd behoorlijk als pittig beschouwd, ze zitten vlot op elkaar de oudste is 2 .
hoe was dat bij jullie?
Link naar deze reactie
24/06/2007 @ 12:59
Martine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ik heb ook heel lang getwijfeld voor een derde. Toen mijn tweede dochtertje ook volle dagen naar school begon te gaan, zag ik het ineens wel weer zitten. Het is toch al een heel verschil als ze wat ouder zijn en wat meer alleen kunnen.
Voor de zwangerschap en de bevalling ben ik nooit echt bang geweest. Hoewel het altijd wel een risico is, een bevalling is niet altijd vanzelfsprekend. Ik heb het nu net meegemaakt met mijn zus. Het zou haar vierde keizersnede worden. Aanvankelijk was ze aan het doodbloeden, ze hadden haar man zelfs al gezegd afscheid te komen nemen van haar (!!!) maar uiteindelijk hebben ze haar toch kunnen redden. Dan besef je pas dat een bevalling niet niets is, hé. Er zijn altijd risico's aan verbonden, zowel voor het kind als voor de mama.
Maar ja, een vierde keizersnede, daar zijn sowieso al wat meer risico's aan verbonden.

Wat een derde betreft, ik had vooral schrik voor de drukte en vond twee druk genoeg. Uiteindelijk heb ik toch de knoop doorgehakt en ik heb er geen moment spijt van gehad. Een derde neem je er zo bij. Ik vind, hoe meer kindjes, hoe gemakkelijker de overgang. Maar je mag niet vergeten dat er tussen nummer 2 en 3 drie jaar en acht maand tussen zit, hé. En Thibaud is ook een heel gemakkelijke en rustige baby, dus dat zal ook wel veel maken.
Tussen Julie en Alice zit twee jaar tussen en dat vond ik ook wel vrij zwaar in het begin. Nu hebben ze wel veel aan elkaar. Dus de overgang van 1 naar 2 vond ik wel heel zwaar.

Je jongste is nog maar 7 maand, dus je hebt tijd genoeg, hé. Ik zou zeggen: geniet nu maar van je twee kindjes en wanneer alles terug wat rustiger wordt, kan je er nog aan beginnen. Ik kan me wel inbeelden dat 3 dicht achter elkaar wel heel zwaar moet zijn.

Nu heb ik soms van die momenten van: "Als ik toch niet voor die derde gegaan was, had ik Thibaud nooit gehad", en dat kan ik me echt niet inbeelden. Maar ja, zo kan je bezig blijven. Een vierde zal ook wel super zijn..... Maar ik stop met drie, en ik vind het super zo.

Groetjes

Martine

Link naar deze reactie
24/06/2007 @ 20:12
Anoniem

nou dat hebben wij dus ok, hoe zal die 3de zijn? maar inderdaad zo kun je altijd door blijven gaan, waar stop je dan he? en misschien kriebeld het altijd wel bij een vrouw...
maar we zullen toch eerst wachten tot de oudste op school zit en de jongste rond de 3 jaar, dan gaan we er weer eens over praten....
nog meer met ervaringen?
Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 22:31
chris

Hier hetzelfde gevoel : de overgang van 1 naar 2 vond ik zwaar ... mezelf op het ergste voorbereid tijdens de derde zwangerschap (meer hulp in huis, ook emotioneelgedacht : het wordt een ramp maar weet dat het passeert, ...). Het derde erbij (toen de oudste 2,5 was) vormde helemaal geen probleem ! En 't was niet dé perfecte stille, regelmatige, slapende baby !
Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 15:09
Elke

Hoi

na lang proberen voor de eerste twee en uiteindelijk via hormonen...kwam de derde spontaan en onverwacht.

Onze zoon (tweede) was moeilijke zwangerschap en ongelooflijke zware bevalling...

Maar deze zwangerschap was super gemakkelijk, de bevalling was een droom en onze ukkepuk is een supergemakkelijke lieverd...

Je ziet maar: je kan het nooit voorspellen!

We zijn nu zo enthousiast dat we een vierde niet uitsluiten! Eens die stap naar een groot gezin gezet is...verandert er veel vinik!

Toitoitoi!
Elke

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 22:06
Mariska

Hallo!
Onze eerste twee zitten redelijk dicht op elkaar. Dat was bij de tweede best wel eens zwaar, maar ook heel erg leuk! Nu komt de derde eraan; onze oudste is drie en de jongste ruim anderhalf. En het leuke is dat je er met de kleintjes over kunt praten en het kunt uitleggen.
Ik kies er juist niet voor om te wachten tot de oudste naar school gaat, want dan kan die ook 'genieten' van 'baby 3' zoals we de kleine noemen. Onze jongste wijst naar mijn buik en zegt: 'Bibi'. Ze vinden het allebei prachtig. Het enige nadeel is dat je vantevoren niet kunt plannen wat het wordt. En ons oudste zoontje wil nu echt een zusje, want een broertje heeft hij al.
En over de drukte; ik denk dat de overgang van 0 naar 1 kind het zwaarst is. Dan komt de tweede erbij en kan het soms even hectisch zijn, maar voor een derde ben je ook daar weer op voorbereid en moet het volgens mij alleen maar makkelijker gaan!
En elke zwangerschap en bevalling zijn verschillend. Natuurlijk heb je wel en natuurlijk aanleg voor bijvoorbeeld een moeilijke 'uitdrijving' als je smal gebouwd bent en zo zijn er nog wat voorbeelden te noemen, maar ik dank over het algemeen dat voorgaande bevallingen weinig zeggen. Ik heb zelf aan den lijve ondervonden hoe verschillend zwangerschappen kunnen zijn; de eerste had ik vreselijke bekkeninstabiliteit en veel mensen vonden het maar raar dat we zo snel al een tweede wilden; zou mijn lichaam dat wel aankunnen? En bij de tweede zwangerschap heb ik helemaal nergens last van gehad, en tot nu toe heb ik er in deze zwangerschap ook helemaal geen last van. Nu heb ik weer last van vaak buikpijn. Zo is elke zwangerschap volgens mij dus anders, en ongetwijfeld heeft elke zwangerschap een 'probleempje', met als elke bevalling. En alle probleempjes waar je geen last van hebt (bijv. misselijkheid, hoge bloeddruk, slapeloosheid, bekkeninstabiliteit, moeheid, en noem maar op), daar hoor je nooit iemand over.
Je zal dus best wat ongemakken voelen, en naarmate je ouder wordt heb je misschien ook wat meer last, maar ik vind dat het zeker geen rol moet spelen bij het wel of niet GAAN voor een derde, vierde of nog meer! Volg je gevoel en bekijk de mogelijkheden in bijv. financien en huisvesting en (BELANGRIJKSTE:) werkelijke WENS voor een derde en laat je daardoor leiden. En als je die wens hebt, denk ik niet dat die over gaat. Volgens mij weet je als vrouw heel goed wanneer je gezin compleet is. En als je dat overduidelijke eindsignaal nog niet hebt gekregen; GO FOR IT
Veel succes met overwegen. Vind het leuk om te horen wat je 'besluit'.

Link naar deze reactie
17/07/2007 @ 15:46
Anoniem

wat leuk dat je zo postitief bent!
begin nou steeds meer te denken dat die 3de wel gaat komen.
nu nog niet maar vast over een tijdje.
het voelt inderdaat nog niet compleet maar druk genoeg nu.
sommige hoor ik dat ze verlangen na het zwanger zijn maar dat heb ik dus totaal niet, ik wil liever alles overslaan hahaha. maar goed het moet inderdaat niet in de weg staan.
we zijn nog jong genoeg en de kleinste is nog maar 8 maandjes dus ik kan er langzaam na toe groeien en dan zien we wel weer verder wat er in ons leven komt,
maar kan zeer genieten als ik groote gezinnen zie en de verhalen hier lees...
Link naar deze reactie
26/07/2007 @ 22:43

Hallo Anoniem,
Onze twee dochtertjes zijn bewust redelijk snel na elkaar gekomen. De oudste is 20 maanden en de jongste 4 maanden.
Eén maand na de bevalling van de jongste verlangde ik al sterk naar een derde kindje. Dit gevoel overviel me eigenlijk wel, aangezien we van plan waren het bij twee kindjes te houden. Als ik nu een vrouw zie met een bollend buikje ben ik zowaar stikjaloers, stel je voor, ik ben zelf pas vier maanden geleden bevallen! Ik sta echt versteld van mijn eigen gevoelens. Gelukkig staat mijn echtgenoot totaal niet weigerachtig tegenover mijn verlangen naar een derde baby.
Ik heb twee totaal verschillende zwangerschappen en bevallingen gehad. Bij de eerste zwangerschap was ik al in ziekteverlof vanaf de vierde maand en lag ik het grootste deel van de dag plat in mijn bed. Ik kon gewoon niets meer, had totaal geen energie meer. De bevalling was vreselijk en het heeft na de bevalling nog zeker vier maanden geduurd eer ik me terug een beetje mens voelde. Bij mijn tweede zwangerschap heb ik gewerkt tot twee weken vóór de bevalling en de bevalling zelf ging stukken beter. Na de bevalling was ik vrij vlug hersteld, geestelijk en lichamelijk.
Inderdaad, iedere zwangerschap en bevalling is dus anders. Net zoals Anoniem ben ook ik niet graag zwanger. Ik zou die 9 maanden ook graag overslaan. Maar die drang naar een derde is zo groot hé. Mijn man en ik komen zelf ook uit een gezin met drie kinderen en we vonden dat altijd geweldig.Mijn twee zussen hebben ieder twee kinderen, maar dat belet mij niet om er drie te nemen. Al zal mijn familie (mijn ouders en schoonouders) mij wel voor zot verklaren om in deze tijd nog drie kindjes te hebben.

Ik ben héél gelukkig met mijn twee dochterjes, maar ook ik heb het gevoel dat mijn gezin niet af is, dat er nog iets (iemand) ontbreekt. Momenteel ben ik nog in ouderschapsverlof van de tweede, maar binnen 2 maanden ben ik terug aan het werk, halftijds wel te verstaan.
De overgang van 1 naar 2 kindjes was in het begin wel effe aanpassen, maar ondertussen heb ik het gevoel dat ik alles onder controle heb. Wij hebben wel twee goede slapertjes, dat scheelt ook natuurlijk. Ik merk ook dat ik bij de tweede dochter veel geruster ben en me niet zo snel zorgen maak. Met een derde zal dat zeker nog meer het geval zijn.
De eerste twee tot drie jaar zijn misschien druk, maar eens ze naar school gaan en wat meer zelf kunnen, dan gaat alles toch wel gemakkelijker denk ik. Je moet het gewoon zelf echt willen.
In september 2008 gaat de oudste al naar school en het jaar daarop de jongste. Het is de bedoeling dat er een derde kindje komt op het moment dat de jongste bijna of al naar school gaat. Hopelijk lukt het ons om het zo te laten uitkomen. Vóór de bevalling van ons tweede kindje, heb ik (op mijn werk) duidelijk gezegd dat we het zeker met twee gaan houden, daar zit ik nu wel mee verveeld. Gelukkig heb ik een zeer goede baas die me hopelijk niet scheef gaat bekijken als het zover is. Maar ja, dat is nog 2 jaar. Mijn man had altijd graag 4 kindjes gewild, maar we gaan het toch met drie houden. Je moet ergens stoppen, nietwaar !
Ik kan bijna niet wachten tot de jongste 2 jaar is... Wij zien het helemaal zitten.

Je kleintje is nog maar 7 maanden dus je hebt nog even tijd om na te denken. Echter, als dat verlangen naar een derde baby blijft en je denkt het aan te kunnen,... ga er dan gewoon voor...de last en pijn van de zwangerschap en bevalling vergeet je na een tijdje wel en je krijgt er wel iets prachtigs voor in de plaats.

groetjes
laat je weten wat jullie beslissen?
Link naar deze reactie
27/07/2007 @ 23:45
Joke van der Meulen

Hallo,

Wij hebben ook getwijfeld of we voor een derde wilden gaan. We kwamen er kortgeleden achter dat we altijd zeiden dat tweegenoeg was, om wat andere mensen zeiden. We hebben nu besloten om ons gevoel te volgen. De jongste is nu anderhalf en ik volg een opleiding aan de pabo. Ik heb net het eerste jaar achter de rug en we wilden niet wachten tot ik klaar ben met mijn studie (nog 3 jaar te gaan). Het was deze keer tot onze verassing de eerste ronde al raak. Ik zie nu al op tegen sommige reacties. Een aantal mensen in mijn omgeving zag het al niet zitten dat ik een studie zou volgen naast mijn gezin, en dat beloofd nog wat als ze weten dat ik zwanger ben. Vind het stiekem wel leuk. Ik zal ze eens wat laten zien. Tijdens mijn eerste jaar ben ik twee keer aan mijn pols geopereerd en heb toch mijn propedeuse gehaald. Ben best wel trots op mezelf. Zo een heel verhaal, maar ik moet ergens beginnen en wie weet leer ik zo wat mensen kennen op dit forum. In elk geval, voor degenen die het nog niet weten: volg je hart en maak je eigen beslissing en niet een beslissing volgens dat wat je denkt dat anderen er van denken. Nou een beetje een ingewikkelde zin, maar goed.
liefs Joke

Link naar deze reactie
29/07/2007 @ 11:34
MariposA

Online Status Bekijk profiel
Als jij verlangt naar een derde kindje, doen!

Vroeger kregen mensen ook meerdere kinderen en toen was het normaal! nu is het blijkbaar niets eens normaal meer als je meer dan 2 kinderen neemt! Zoals een cabaretier eens zei: een gezin bestaat uit 2.3 kind: een jongen, een meisje, en een videocamera!

Niet doen wat anderen normaal vinden, doe wat JIJ normaal vindt! kijk, als je bijv. kiest voor 10 kinderen is het toch wel handig dat je ze ook wat te eten kunt bieden, kijk , dan wordt het een ander verhaal, dan kies je niet meer alleen op gevoel. Maar met 3?!

Succes!

Link naar deze reactie
29/07/2007 @ 16:31
Esther en K3

Mensen moeten gewoon altijd wat te zeuren hebben! Als ik dat betrek op mezelf; ik kreeg ook continu commentaar..... Bij mijn eerste was ik te jong volgens mensen.. Ik was 18, ja dat is jong, maar als ze naar mij als persoon hadden gekeken was dat commentaar niet nodig geweest.. Bij de tweede was de relatie te pril om het te overleven en bij de derde was het te snel na de tweede..Om nog maar te zwijgen over het geslacht van de kinderen en daarmee de keuze voor het AANTAL! Eerst moesten wij het maar bij het gemiddelde aantal houden (twee dus), toen ik eenmaal zwanger bleek van de derde was dat blijkbaar alleen maar om een jongen te krijgen en nu blijkt dat het weer een meisje is 'moeten we DUS nog maar doorgaan voor een vierde'!Wat willen ze nou?! Wat is er nou zo moeilijk aan om te begrijpen dat wij DRIE KINDEREN willen en niet 'een jongen en een meisje' of dat we ons perse aan het gemiddelde moeten houden?! Als een gezin tegenwoordig een zoon, een dochter en een videocamera heeft, wat zijn wij dan? Want blijkbaar mag ik dat geen gezin noemen..... Terwijl het er toch aardig op lijkt!! In mijn optiek althans, maar ja, wie ben ik he.....Zo dat moest ik even kwijt hoor!!

Liefs Esther en de meidenbende
Link naar deze reactie
24/08/2007 @ 11:41
Taccy

Hallo allemaal,

ik heb zelf drie kindjes. Eentje van vier jaar, eentje van net drie jaar en eentje van anderhalf.
Ze volgen elkaar dus heel snel op, tussen de tweede en derde zit er iets meer tijd, maar dat komt omdat er een miskraam tussenzat.
Ik heb nog geen seconde spijt gehad dat we voor drie kids zijn gegaan. Moest het enkel aan mij liggen, dan volgt er nog een vierde, doch in samenspraak met mijn echtgenoot hebben we toch besloten om te stoppen bij drie, ook al omdat we anders moeten uitzien naar een andere woning, terwijl iedereen nu zijn eigen kamertje heeft.

Ik heb inderdaad ook wel negatieve reacties gekregen op het derde kindje, maar ik heb geprobeerd mij er niets van aan te trekken, het was onze beslissing.

Mijn twee oudste zijn echt lieve rustige kindjes die heel goed met elkaar kunnen spelen. Onze jongste spruit is een echte deugniet, en alhoewel het een meisje is, is ze heel stoer, niet te doen. Maar we kunnen haar ook geen seconde missen hoor!!!

En inderdaad, soms is het heel zwaar en je bent ook niet meer overal welkom omdat iedereen denkt dat het heel druk is met drie kids, maar ze houden elkaar ook goed bezig en nu onze kleinste wat ouder wordt, ze is redelijk voor op haar leeftijd, genieten we er met volle teugen van.

Dus als je drie kindjes of meer wil, dan moet je er je niets van aantrekken wat anderen zeggen, het is jullie leven!!!

Link naar deze reactie
24/08/2007 @ 11:47
karen

Ik ben nu zwanger van ons 4de kindje.Vorig jaar is de 3de geboren en ik heb van alles nog geen moment spijt gehad!
Gewoon doen en niet te veel nadenken.
Succes!
Link naar deze reactie
25/08/2007 @ 19:04
Anoniem

karen, vind je het niet pittig zo 4 kort op elkaar?
iedereen roept maar 2 kkinderen is veel makkelijker waar begin je aan? zo heb je nog zelf ook je leven met 3 kom je altijd een hand te kort enz.... daarom twijvel ik ook zo, soms zegt mijn verstand dit namelijk ook maar soms is mijn gevoel zo anders....
Link naar deze reactie
25/08/2007 @ 19:40

Wij willen wel, maar ben ook bang op de reactie van familie, die verklaren ons voor gek

Link naar deze reactie
25/08/2007 @ 19:43
Ann G.

Hoi,

ik ben een mama van 5 kinderen (14,12,10,5 en 1)
Na de tweede kregen we ook veel commentaar , tja we hadden een zoon en een dochter dus moesten we maar stoppen.Commentaar ga je altijd krijgen.Ik hoor dikwijls , we willen maar 2 kinderen want dan kunnen we er nog eens ergens mee komen , kunnen we nog op vakantie , hebben we eens tijd voor onszelf , .....
Wel ik zal jullie eens wat vertellen , wij gaan ook nog op vakantie , dit jaar zelfs 5 keer en neen niet met een tent of caravan maar op hotel , een appartement of een bungalow.Wij gaan ook uit eten met de kinderen , hebben we trouwens ook gedaan als de oudsten nog klein waren en ik heb ook nog tijd voor mezelf of om tv te kijken.
Laatst vertelde ik iemand dat we 5 kinderen hebben en ik werd precies afgetekend als een zielig persoon.
Weet je ik heb veel meer medelijden met mensen die maar 1 kind hebben en al helemaal over hun toeren zijn omdat ze hun huishouden niet meer rondkrijgen of hun hobby's niet meer allemaal kunnen uitoefenen.

Het hant gewoon van je ingesteldheid af , wil je gaan voor een derde , gewoon doen.Het is ook met 1 of 2 kinderen niet allemaal rozegeur en maneschijn.Het leven is niet zoals het in de boekjes staat dat je altijd vrolijk moet zijn , wees gewoon jezelf , laat een ander maar zeuren .

Link naar deze reactie
26/08/2007 @ 08:26

Hallo.

Ik heb inderdaad ook van die stomme reacties gehad, daarom ben ik zo bang om voor nr. 3 te gaan.

1: Heb je nu een jongen, en de eerste is een meisje?
"ja" , o dan kan je nu jezelf laten helpen...

2: Een jongen en een meid, meer keus is een niet,
dus is het wel goed zo he, bofkont

3: Ik vind 1 al duur, snap niet dat je eraan begint
aan 2 kinderen

enz.... enz...

Teveel om op te noemen, en teveel om nog te kunnen
genieten om een keuze te maken voor nr. 3 met plezier.

Wat kunnen mensen toch gemeen zijn.

Zucht

Link naar deze reactie
26/08/2007 @ 11:35
Anoniem

erg he.
nou doe ik het nog geen eens niet omdat mensen van die flauwe op merkingen zouden gaan maken hoor,opzich heb ik er wel schijt aan.
maar ik ga me steeds afvragen zouden ze niet gelijk hebben? straks ga ik mijn gevoel achteraan en is die 3de er en dan denk ik ...zie je wel had ik maar geluisterd want het zo druk of lastig.
zou het echt heel veel drukker zijn dan met 2? ach als ik straks nog het gevoel heb is die vaak sterker dan mijn verstand dus dan zal het er toch wel van komen
Link naar deze reactie
27/08/2007 @ 19:59
Taccy

Anoniem,

je moet inderdaad gewoon je hart volgen. En bij mij was het verschil van twee naar drie echt niet groot hoor, ik vond van nul naar één de grootste aanpassing.

Ook wij gaan nog overal naartoe, op reis, uit eten enzovoort.

Ik heb eveneens nog tijd voor mijn hobby's of even tijd voor mezelf, ook al is ons tweede kindje veel ziek geweest en nog steeds veel ziek met de nodige ziekenhuisverblijven erbij, tijd voor jezelf moet je gewoon maken!!!

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]