< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Zoontje gooit met alles

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Zoontje gooit met alles
23/06/2007 @ 13:19

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo

Zijn jullie kindjes ook zo een gooiers? Als Merijn in zijn stoel zit, dan gooit hij met alles wat hij in zijn handen krijgt. Zit hij een boterham te eten, dan kan hij die plots, hup, door de kamer gooien. Hetzelfde met zijn drinken. Altijd reageren we hierop, maar het lijkt hem niet te deren. We hebben ook al geprobeerd hem te negeren als hij het doet, maar ook zonder resultaat. Is dit normaal en wat kunnen we er aan doen?

Groetjes

Ellen

Link naar deze reactie
23/06/2007 @ 15:51
sam

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Heel herkenbaar, spijtig genoeg.
Ons dochtertje is nu 20 maanden en gooit ook alles weg, zowel aan tafel als anders.
In de keuken staat een klein vuilbakje en ze gooit contant het deksel eraf .
Heb ook al verschillende dingen geprobeerd, zeggen dat het niet mag, in de hoek zetten, ... maar niets blijkt te helpen.

Ik hoop dat het even snel over gaat dan dat het gekomen is.

Link naar deze reactie
24/06/2007 @ 20:01
esther

Hoi, mijn zoontje is ons af en toe aan het uitproberen met het gooien van speelgoed en ook zijn drinken. Hij is nu 17 maanden. Sowieso lijkt echt boos worden hem ook niet zoveel te deren Het slimst lijkt mij om bijvoorbeeld drie keer rustig te waarschuwen en daarna het betreffende af te nemen. Met eten is dit natuurlijk wat lastiger omdat je graag wilt dat ie het ook werkelijk eet. Probeer je er niet teveel aan te irriteren, volgens mij voelen ze dat haarfijn aan. Hopelijk zijn dit van die fases waar ze, als ze gecorrigeerd worden, vanzelf weer uitraken.

succes met jullie gooiertjes!
Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 16:23

Hier hadden we hetzelfde probleem.
Als Arne ergens mee gooit, nemen we het gewoon af, ook als het eten is. Wij eten dan gewoon verder en doen erg overdreven: OOh zooooo lekker, mmmmm. Na een paar minuutjes vragen we of hij het terug wil en nu flink zal eten. Hier helpt dit wonderlijk goed. Nu moet ik wel zeggen dat Arne erg graag eet, en het dus voor hem een straf is als we het afnemen.

Ook wanneer hij met speelgoed gooit nemen we het onmiddellijk af en zetten het op de kast. Wanneer hij flink speelt krijgt hij het terug.

Het klinkt misschien erg streng, maar hier was het probleem na enkele dagen opgelost. Nu moeten we nog zelden iets afnemen.

Groetjes en veel succes

Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 15:20

Hallo

Ik ga deze tips zeker uitproberen!

Groetjes

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 22:20
farmlady

Ik heb ook een gooiertje.
Hij begint dit steeds te doen uit moeheid merk ik. Bijvoorbeeld hij heeft genoeg gegegeten, dan gooit hij de rest weg; Of als bij moe begint te worden, dan begint hij met van alles te gooien, ook om aandacht te trekken gooit hij wel eens iets. Ik waarschuw ook enkele keren en dan meteen afpakken. Zodat hij geen kans meer heeft om te gooien.
kordaat zijn is het enige dat idd werkt.
deze avond in het bad gooide hij met water naar me, zodat alles nat werd. Hij doet dan water in zijn speelgoed en kiepert dat eruit. In nam het af en hij is krijsend recht gaan staan in bad en sloeg heel hard met zijn handen op de rand van het bad.
Ik ben gewoon de badkamer uit gegaan en heb hem laten tieren. Nadien wilde hij niet uit bad komen, weer weggaan. Na 2 keren wilde hij er ineens wel uit, en was hij gekalmeerd.
Ja ja kan wat meemaken. Volhouden is de boodschap zoals ook de Super Nanny zegt ;-).
Ja wat een mama lijden moet.
Enfin , nog veel kalmte bij de aanpak van jullie gooiertje.

Groetjes
Nadine

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]