< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Februari 2008-Club » yes, zwanger!

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
26/07/2007 @ 14:31
IVY

Online Status Stuur bericht
hoi tata,

natuurlijk kun je er nog bij. Zo zie je maar dat het kan verandere hé die datums echt wel grappig.

groetjes ivy
Link naar deze reactie
31/07/2007 @ 11:07
dizz

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallooooooootjes meisjes,

Vandaag naar de gyn geweest voor de nekplooi-meting en de uitslag van de trippletest.

Alles was goed! Nekplooi was netjes, bloed was goed en mag mijn zwangerschap verder "uitzingen" bij de verloskundige.

Echo was zo mooi, spartelde en zwaaide en zwom lekker rond!

dizz

Link naar deze reactie
31/07/2007 @ 21:13
IVY

hoi dizz,

Dat is plezant om te horen dat alles goed is.
Bij mijn 2de echo was ons kindje ook aan het waaien en aan het rond draaien we hebben toen ook het hartslag je gehoord en dat was heel goed.
Ik heb de tripel test niet gedaan maar mijn gyne heeft wel gezien naar de nekplooi en het neusbeentje en dat was allemaal positief dus nu aftellen naar de volgende echo op 16 Augustus om 18 uur

groetjes ivy
Link naar deze reactie
31/07/2007 @ 21:34
dizz

Hya Ivy,

Ik mag pas met 20 weken voor een volgende echo, ergens in september (18e), hopelijk kunnen we dan zien wat het wordt

manlief hoopt op een boy en ik op een girl (maar om eerlijk te zijn maakt het me ook geen flaus aus ;) )

dizz

Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 18:58
IVY

hoi dizz,

voor mij maakt het ook niet uit maar voor mijn manlief die wilt graag een boy zodat zijn achternaam voord gaat en zodat hij later met zijn zoon naar de voetbal kan gaan.

groetjes ivy
Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 20:09
dizz

Mannen.... die van mij vindt jongensspeelgoed leuker en daarom wil hij een jongen...

Volgens mij (en iedereen) wordt het een meiske (en die hebben weer veel leukere kleertjes

Fijn weekend!!!!

dizz

Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 20:19
maggy

hoi dizz en ivy :

mag ik eens vragen wat de waarde is van de nekplooi bij jullie kindje ?

ik ben nl gisteren op controle geweest , en de nekplooi was 2 mm !

moet ik mij hierom zorgen maken ?

Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 20:29
dizz

hoi Maggy,

Bij mij was de nekplooi 1,4.

Wat zei je gyn er van?

Wat ik weet van de nekplooi meting is dat het bij een risico analyse hoort. Welke waarden horen bij de risico's weet ik ook niet, maar wat ik wel weet is dat je alleen gebaseerd op de nekplooimeting niets kan zeggen.

Het werd bij mij gedaan in het kader van de tripple test, daar hoort ook bloedonderzoek bij en een soort van leefstijl-analyse (gezondheid, leeftijd, gewicht e.d.)

Gebaseerd op al die factoren maken de heren dokters een risico analyse.

Bij mij was het 1:400 kans op een kindje met Downsyndroom.
Als je onder de 1:200 zit wordt verder onderzoek aangeraden (punctie, vlokkentest)

Ik zou het een beetje raar vinden van je arts dat hij je een 2mm mee naar huis geeft en er geen uitleg bij geeft.

Maar op basis van de nekplooimeting alleen hoef je geen zorgen te maken (al kan ik net zo goed die 1 zijn op 400...)

dizz

-edit: mennnn wat een typo's-

[Laatst gewijzigd door dizz - 03/08/2007 @ 20:30] - Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 20:43
maggy

hoi, de gyn zei toch dat het aan de bredere kant is , en dat we verdere onderzoeken zullen doen ,
ik mocht me zeker nog geen zorgen maken .
volgende week woensdag ga ik naar het ziekenhuis om een nieuwe nekplooi te maken , en bloedonderzoek te nemen .
ik maak me nog niet directe zorgen, maar toch ben je er een beetje door aangedaan en ben je toch mee bezig, ik ben nogmaar 23, heb normaal gewicht en leef gezond,
we hebben nu een gezond dochtertje van 13 maand,
en beseffen nu toch nog maar es dat we zeer gelukkig zij met haar!! gezondheid is toch het beste wat je kunt overkomen!
nu ik hoop dat de onderzoeken volgendeweek woensdag beter zijn, maar het kan natuurlijk ook slechter zijn, .
we houden er de goede moed in, en hebben er wel veel vertrouwen in !

merci voor je reactie

Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 20:49
dizz

Hey

logisch dat je er mee bezig bent, dat was ik ook en zeker voor de uitslag! Was bloedje nerveus, al weet ik dat het een inschatting is van het risico dat je misschien wel of niet loopt.

Heel verhelderend vond ik het topic wat hier staat : http://www.9maand.com/forum/reactions/58960 zette me weer met beide benen op de grond, misschien heb jij er ook wat aan?

dizz

Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 20:58
maggy

stravve verhalen hè , heb ook al hier en daar wat gelezen,
het kan toch goed doen om er wat info of ervaring over te lezen .

alvast super bedankt !!

prettige avond ,

Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 13:15
IVY

hoi maggy,

bij mij was de nekplooi 1,6 mm volgens mijn gynecoloog mag het niet boven de 2à3 mm zijn want dan is het risico heel groot dat je een misvormd kindje zal hebben
Dus ik zou geen zorgen er over hebben alles is goed

groetjes ivy
[Laatst gewijzigd door IVY - 10/08/2007 @ 08:57] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]