< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » 35w 2d - gewicht baby al 3.9 à 4 kg?!

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
35w 2d - gewicht baby al 3.9 à 4 kg?!
09/07/2007 @ 14:34
wendy

Hallo Sofie en Vanessa,

Gelukkig is alles goed voor je Sofie en moet je niet in het ziekenhuis blijven. Ik zou er ook een grondige hekel aan hebben, nu ja.... als het echt moet dan moet het hé!!

Vanessa, met de 2 kids in huis tijdens de vakanties kan ik me de ambiance al voorstellen en als je zelf dan zwanger bent en je moet je rustig houden, je komt er wel door en met het huishouden enkele dingen door de vingers zien.... het is soms niet makkelijk....... (heb wel makkelijk zeggen, nu ik zelf in men nesteldrang periode zit!! )
Morgen moet ik terug naar men gyne, ben dan 37w2d. Ik neem alvast men valies mee, je weet maar nooit dat hij me zou willen inleiden, men buik is echt gigantisch! Wie weet gaan ze nog eens een echo doen voor de evolutie te zien en aan de monitor. Ik zie zo ontzettend op tegen een keizersnede hé!! Neem nu dat ze 3.9 was (het minste van over 2 weken), dan zitten we nu al op 4.3 kg. Evenveel als men dochtertje woog. Enfin, we zullen wel zien wat hij zegt.

Groetjes, Wendy
Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 10:50
Vanessa Claeys

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag Wendy,

Ja dat nesteldrang is bij mij al goed bezig. Kijken in de dozen wat ik nog heb van kleertjes enzo.
Ik heb wel nieuwe papflessen gekocht want dat is anders niet hygiënisch vind ik.
Als ik in de winkel loop met kleren dan kan ik mij niet bedwingen om toch eens te gaan piepen hoor. Soms koop ik zelfs dingen maar als ik thuis kom moet ik het wegsteken watn de kids vooral Yana de oudste zou durven piepen en het vertellen aan mijn schoonmoeder.
Nu ik sinds vorige week het geslacht zeker weet moet ook ik oppassen wat ik zeg hoor.
Oma blijft maar vragen en gissen wat het zal worden.

Hoe is het daar bij jou? Hoe was het bij de gynecoloog?
Heb je al wat opening of zo...
Ja nu mag je beginnen aftellen oh soms wou ik dat ik in jouw plaats was.

Grt Vanessa en de kids

Vermoedelijke bevalling op 12/10/2007.
Al 105 weken zwanger (262.72% ver), nog 65 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
11/07/2007 @ 13:50
wendy

Hallo Vanessa,

Ben dus gisteren bij men gyne geweest, maar ben spijtig genoeg met men valies mogen terugkomen! Hij heeft nog eens een echo genomen en we komen nu op een geschat gewicht van 4.2 kg, ik heb 1cm opening!! JOEHOE .
Volgende week dinsdag mg ik terug op controle komen. Toen we doorgingen zei hij of terwijl tot van de week of anders tot volgende week. Dus, ik ga van de veronderstelling uit dat hij toch ook denkt dat het niet lang meer gaat duren. Het ligt ook enorm laag en ik heb wel hééél regelmatig last van (tamelijk gevoelige harde buiken), menstruatieachtige krampen en pijn in men onderrug (gevoel van rugweeën). Maar ja, het zet maar niet door!!

Men gyne is echt tegen inleiden en zegt dat het dikwijls een averechts effect heeft.
Ik probeer men vertrouwen in hem te houden en hem maar te geloven hé!

Als ik het goed begrijp dat weten je andere kindjes ook niet wat het zal worden ,..... dan moet je echt wel opletten dat je je niet verspreekt hé!! En ja, als de kindjes het weten die verspreken hun wel vlug hé
.

Allé, ik ga men kleine meid eens in haar bedje gaan steken en nog een beetje huishouden doen en me dan effe afkappen.

Groetjes, Wendy
Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 13:49

Hallo iedereen

Alles is nog altijd in orde hier. maandag terug naar de gyn. Ben nu toch serieus aan het aftellen hoor. Ben benieuwd hoeveel ze nu al zal wegen. 2 weken geleden was ze al 2,700 kg. Ban benieuwd.

allé wendy, je bent er bijna. Tzal niet zo lang meer duren denk ik. Tschijnt ook dat als je je laat inleiden dat het dan veel pijnlijker is dan gewoon.

Ikzelf heb nu wel veel last van slijmverlies. vind ik toch nog vervelend hoor.

En vanessa, het is idd niet simpel om het geslacht geheim te houden. Ik heb het meteen verteld toen ik het wist, gewoon omdat ik weet dat ik mij anders zal verspreken.

zo tot later en ik laat wel iets weten als ik maandag naar de gyn geweest ben.

Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 22:26

Hallo allemaal

Ik ben momenteel 36 weken zwanger. vorige week naar de gynaecoloog geweest. we krijgen dan altijd een echo mee waar aan de zijkant ook enkele afmetingen staan van het kindje. daaruit blijkt dat het hoofdje de grootte heeft voor een kindje van 39w3d en de romp maar de omtrek van 32w3d. Dit lijkt ons wel veel verschil. hebben jullie ook afmetingen van jullie kindje en verschillen die ook zo?
Link naar deze reactie
15/07/2007 @ 20:45
Vanessa Claeys

Dag Wendy,

Ja sorry een tijdje geleden nu dat ik af en toe mee ga met de kindjes naar de speelpleinwerking heb ik minder tijd om langs te komen. Volgende week laatste week open en dan 3 weken gesloten dus meer tijd om te komen kijken.
Ja dat is inderdaad de moeite wat betreft het gewicht enzo maar als maar gezond is hé zoals we allemaal zeggen.
Al één cm opening beter dan niets natuurlijk. Nu dat het warmer is gaat het misschien vlotter gaan wie weet. Zeg als je bevallen bent laat iets weten hé want dat vind ik altijd supper plezant.
Volgende week vrijdag eindelijk 28 weken maar ik heb de indruk dat het nu precies trager gaat waarschijnlijk door de grote vakantie en aangezien manlief geen verlof neemt in de grote vakantie is het natuurlijk niet zo plezant hij zal 2 weken thuis zijn als ik bevallen ben want hij is zelfstandig en hij heeft natuurlijk nergens voordeel van zoals een werknemer voor een baas werkt.

Dag Sofie,
Vanaf nu mag jij ook al beginnen af tellen. Tis te hopen dat het niet zo vervelend is als bij Wendy.
Als jij bent bevallen laat ook iets weten hé!
Tot nu toe lukt het mij om te zwijgen wat het zal worden alleen als ik in de winkel loop van kleertjes moet ik wel oppassen zodat ik niemand tegenkom van familie of vrienden natuurlijk.

Dag Anke,
Normaal als ze de afmetingen doen van de verschillende lichaamsdelen komt dat ongeveer overeen met de aantal weken hoor. Dat kan een paar dagen tot een week of 2 verschillen maar meer...?
Zou het eens vragen aan uw gynecoloog of misschien de huisarts.
Ik heb tot nu toe van mijn drie zwangerschappen nooit zo'n verschil gehad van afmetingen. Ofwel werkt zijn computer niet goed meer of de inkt want soms kan het zijn dat niet alles mooi afgedrukt word of soms kan je het niet goed lezen vind ik.
Kleine lettertjes en cijfertjes.
Ik hoop dat je nadat je eventueel contact hebt opgenomen met de huisarts of gynecoloog er wijzer uit word.
Laar iets weten!

Ik ga afronden zou nog een lauw douchke willen nemen en dan niet te laat in bedje morgen weer naar speelpleinwerking met de kindjes dus een vermoeiende dag.

Grt Vanessa en de kids

Link naar deze reactie
18/07/2007 @ 13:51

Hoipiepeloi

Ben maandag naar de gyn geweest. ons boeleke is in 2 weken maar een 31 g bijgekomen. Tzal dus toch geen dikkertje zijn denk ik. Volgens de gyn was dat niet erg. Ikzelf ben ook 1 kg afgevallen. Hoe het komt weet ik niet. Ik eet zoals gewoonlijk. maar ja, wat er nu al af is, is minder voor nadien.

Alles is in orde volgens gyn. Ze groeit goed en dat is het belangrijkste. Heb nog geen opening en het zit nog hoog genoeg.

Natuurlijk is de gyn op het moment dat ik zou moeten bevallen in verlof. Pff. Dat vind ik minder prettig. Maar ja tzal ook wel lukken zeker.

ook bij mij verschillen de data van de echo's. Er staat één voor 20 juli, 1 voor 7 aug en 1 voor 1 sept. 7 aug is al de meeste keren voorgekomen op al mijn echo's. Tzal wel daarrond zijn. 1 sept klopt volgens mij niet. Vorige keer had ik dat zelfs niet. Maar zo lang kan het toch niet zijn. Volgens gyn is het nog altijd de 11de.

ik moet maandag terug en dan laat ik weer iets weten.

Tot later

Link naar deze reactie
18/07/2007 @ 19:20
Petrango

Online Status Stuur bericht
dag Sofie
Geen probleem van dat gewicht... toen ik 7 maand zwanger was groeide mijn beertje zo snel dat men ruim 4kg uitrekende voor de bevalling. Maar intussen ben ikzelf niet meer bijgekomen maar zelfs afgevallen en beebje is ook niet meer extreem gegroeid. Vorige week was hij zelfs maar met moeite 3kg!
Dus tja, het zijn maar schattingen he!

Link naar deze reactie
21/07/2007 @ 18:15
Vanessa Claeys

Hallo iedereen,

Ik moet nu maandag naar de gynecoloog en de toekomstige meter gaat ook mee.
Ik heb donderdag ook langsgeweest op de materniteit doordat ik sinds vorige week zondag 15/07 ziek gevallen ben en nu dat mijn huisarts, gynecoloog en de apotheek in verlof is, dat lukt altijd bij mij. Woensdag ben ik dan toch maar naar de vervangende huisarts geweest en ik heb een keelontsteking, lichte oorontsteking, en een infectie op onderste en bovenste luchtwegen niet mis natuurlijk. Antibiotica en andere medicijnen gekregen nu gaat het wel beter. Alleen nog veel hoesten en niezen en dat doet zo'n pijn en zo was het donderdag ook gebeurt door fel te niezen en te hoesten deed het weer pijn en plots was onderbroek en jeansbroek nat en ik had het niet gevoeld. Ik dacht eerst het zal wel urine zijn want door de zwangerschap kan het zijn dat de spieren van de blaas niet zo goed meer werkt.
Maar later kreeg ik pijn in onderbuik en had hevige krampen dus voor het zekerste toch langs geweest naar de materniteit.
Het baby'tje maakt het goed en ik had geen echte weeën gelukkig maar want het zou toch wel wat vroeg zijn hé.
Alleen zei de gynecoloog dat mijn baarmoederhals al redelijk week was en daar maak ik me wel wat zorgen over hoor.
Maandag is mijn gynecoloog terug en zal het eens vragen.

Grt Vanessa en de kids

Link naar deze reactie
24/07/2007 @ 19:19
wendy

Hallo iedereen,

Ik kom effe melden dat ik vorige week dinsdag bevallen ben op 38w 2 dagen van een zeer flinke dochter van 4.575 kg en 55 cm. lang (alles goed in verhouding) Het heeft in totaal 4 uurtjes geduurd voor ze ter wereld was, ik had wel in totaal al 4cm. (zonder er iets voor moeten te doen). Eens ik volledige ontsluiting had, was ze er met amper 3 persweeën.

Veel succes iedereen met grote baby's !!!

Groetjes, Wendy
Link naar deze reactie
26/07/2007 @ 21:10

Proficiat met de "grote" kleine meid.

Geniet ervan!!

ben nu toch volop aan het wachten. pff vind het zelfs lastig. maar jan het komt wanneer het zin heeft

groetjes

Link naar deze reactie
26/07/2007 @ 22:31
Floor

Hallo, allereerst gefeliciteerd WEndy met je dochter!

Ik ad bij mijn jongste, alweer 2 jaar geleden, een groeiecho o 34 weken en toen werd het gewicht al geschat op 3200 gram. Toen ik mij bedacht dat ik nog minimaal 6 weken doormoest en dat Bent 200 gram GEMIDDELD per week aan zou komen, schrok ik wel.

Dat was achteraf ook niet zo gek, want na 40 weken en 5 dagen en 18 uur afzien, kwam Bent er eindelijk uit; 5050 gram schoon "aan de haak" en ongeveer 55 cm.

Het was geen lolletje, hij heeft zelf ook serieus afgezien, met nodige gevolgen, maar ja, 't is niet anders.
Ze wilden niet inleiden vanwege een eerdere keizersnede en een groot kind is geen reden tot inleiden of keizersnee....

Nu is het een iel kipje van nog geen 12 kilo op bijna 2 jaar. Grappig, als je je bedenkt dat hij zo groot was bij geboorte.

Geniet van jullie kindertjes, groetje, Floor
Link naar deze reactie
29/07/2007 @ 14:43
Vanessa Claeys

Dag Wendy,

Beter wat laat dan nooit maar een dikke proficiat met de flinke dochter en veel geluk toegewenst.

Groetjes Vanessa en de kids

Link naar deze reactie
19/08/2007 @ 17:31

Hallo iedereen

Ik ben bevallen van een dochter op 10/08/2007. Ze was 50 cm groot en woog 3470g. Haar naam is Faye en het is een echt schatje.

Heb wel 2 nachten extra moeten blijven omdat de bilirubine te hoog stond en ze onder een speciale lamp moest. Gisteren mocht ik dan eindelijk naar huis.

tot later.

Sofie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]