< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » nog 1vraag

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
26/06/2007 @ 14:00

Online Status Stuur bericht
Hey,

Ik was daarjuist wat aan het lezen op de forum hier. omdat ik gisteren wist via de genecoloog dak die bacterie heb iets met kokken ofzo.. ik lees dat dat GBS is. is dat werkelijk zo gevaarlijk voor het kindje? Ik zit hier nu wel met serieus schrik. Ik krijg ook maar pas antibiotica met de bevalling zelf.
Kan er toch iemand mij op het gemak stellen...

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 14:20

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Sylvia,

Ik heb hetzelfde voor als jij, maar weet er ook nog niet zoveel van. Ben nu aan het zoeken op internet naar uitleg dus als ik meer weet hou ik je zeker op de hoogte.

Veel succes bij de bevalling!!!!! Bij mij nog 4 dagen te gaan maar ik hoop natuurlijk dat ze wat vroeger komt.

Groetjes
Kim

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 15:09
Nieke

Hoi,

Ik was bij ons Emily ook draagster van streptococcen...
Toen ik dat hoorde kreeg ik ook schrik, maar uiteindelijk is de bevalling heel goed verlopen en heeft Emily het virus ook niet opgelopen.
Ik wou graag in het water bevallen, maar dat mocht dan niet. Ook kreeg ik de raad dat als je vruchtwater breekt je onmiddellijk naar het ziekenhuis moet, vermits vanaf dan je kind aan het virus wordt blootgesteld.
Toen ik in het ziekenhuis aankwam vertelde ik meteen dat ik draagster was van die streptococcen en kreeg ik onmiddellijk een infuus met antibiotica die gedurende de hele bevalling moest blijven zitten.
Zelf had ik gelezen dat je dan zeker 4uur aan het infuus moet liggen vooraleer dit helpt...mijn bevalling heeft maar een kleine 4u geduurd...weet dus niet of het dan zin had...

Maak je maar geen zorgen, het komt allemaal wel in orde!!

Succes
Nieke

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 16:16
Kaatjex

Dag dames,

Ik zit met hetzelfde en ben er ook niet helemaal gerust in. Wel heb ik gelezen dat de kans op besmetting vrij klein is. Als er geen antibiotica wordt toegediend is er slechts een kans van 2 op 10000 dat het kindje besmet wordt. Maar toch, ik vind het ook maar niets...Het is alleszinds goed dat ze het tegenwoordig testen en dat je een infuus krijgt!

Veel succes met de bevalling!
Kaatjex

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 16:34
IllyTje

Ik heb dit ook.
De gynae heeft mij uitgelegd dat die bacterie nu niet tot aan het kindje kan, maar van af dat je water breekt wel, daarom moet je pas bij het beginnen van de bevalling antibiothica krijgen.
Het beste is dat vanaf dat je 1 wee voelt, je naar het ziekenhuis gaat, en vanaf dat je water breekt kunnen ze dan die antibiothica geven.
Als je die antibiothica niet krijgt kan je kindje allerlei infecties oplopen.
Dus gwn zo snel mogelijk naar het ziekenhuis gaan.

*Kus*

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 18:24

hey

dank u wel voor deze inlichtingen.. Ben er al wa meer geruster in. Want ik begrijp het niet met mijn dochter hebben ze die test niet gedaan. ze is nu 5jaar. Zou het daarmee kunnen zijn dat zij het wel heeft opgelopen want in het eerste levensjaar was ze praktisch iedere maand ziek. in ziekenhuis gelegen met longontsteking. Soms heeft ze koorts en de dokter vind dan niets bij haar. Zou dan dat de streptopokken zijn?

Groetjes en xjes
alé nog 2nachtjes en kan ze in mijn armen nemen

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 18:07
Nieke

Hoi Sylvia,

dat uitstrijkje nemen ze pas vanaf je 37weken zwanger bent, mss ben je bij je dochter vroeger bevallen? En ook niet alle gyn's doen die uitstrijkje, had je toen een andere? of mss deed hij het toen gewoon nog niet...
De eerste 3maand kunnen ze ziek worden van die streptococcen, maar niet het hele eerste jaar dacht ik zo.

Onderstaande link info over streptococcen:
http://europe.obgyn.net...oorlichting/groep.b.htm

Nog 2nachtjes, wordt je ingeleid dan?
Succes alvast

Groetjes
Nieke

[Laatst gewijzigd door Nieke - 27/06/2007 @ 18:08] - Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 11:14
Sandy

Online Status Bekijk profiel
hoi,
Als je het van te voren weet, kunnen de doktoren er rekening mee houden en krijgt je inderdaad antibiotica (ook tijdens de bevalling volgens mij via een infuus?). Maar als het dus niet bekend is dan kan het gevaarlijk zijn voor je babytje. Ze kunnen oppervlakkig besmet raken (huidcontact), maar het komt ook voor dat ze het binnen krijgen (kans is klein hoor).In Nederland wordt dit helaas niet standaard onderzocht(erg raar als je het mij vraagt).

Heel veel sterkte en het komt heus goed!!!

groetjes Sandy

Link naar deze reactie
29/06/2007 @ 11:53
jeanet

Hoi,
ik wist het dus niet dat ik draagster was en mijn kleine meid was de pechvogel die door mij besmet werd! De tweede dag thuis is ze met 38,7 graden koorts opgenomen. Gelukkig was ze na een week in het ziekenhuis en aan de antibiotica weer helemaal de oude. We waren er op tijd bij. Ik wist niet wat de risico's waren, dat hebben ze me pas achteraf verteld. Maar het is dus wel heel riskant voor je kleintje. Ik wil je niet ongerust maken hoor, maar je kan jezelf gelukkig prijzen dat je het weet.Nu geven ze jou tijdens de bevalling antibiotica en is de kans heel groot dat je kindje gezond zal blijven. En ik zou na de geboorte de temperatuur van je kindje goed in de gaten houden. Maar dat zullen ze je wel vertellen in het ziekenhuis. Veel succes!
Brigitte

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]