< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » Hoe lang in maxicosi?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
Hoe lang in maxicosi?
28/06/2007 @ 16:07
MariposA

Online Status Bekijk profiel
Robin heeft weleens een hele nacht in de maxi cosi gezeten, omdat we naar Frankrijk reden 's nachts, en overdag zit ze er ook weleens in...tja, wat is goed? overdaad schaadt, maar als je het niet iedere dag doet!

Groetjes

Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 13:29
Nancy

Hey,

ik ben zelf verpleegkundige en mij is altijd gezegt dat je baby pas vanaf 6 weken in een maxicosi of een draagzak mag zitten en dit maar gedurende een 15 min. Naarmate je baby ouder wordt mag het langer tot een max. van 2u. Het ruggetje ligt altijd wat gekromd in de maxicosi of de draagzak. Probeer het dus te beperken voor bvb het boodschappen doen.

groetjes nancy
Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 18:06
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Nancy hoe vervoer je je baby dan als jen het ziekenhuis bent bevallen?
En je baby ligt toch ook met een kromme rug als je hem vasthoud? En dat is niet slecht?

Pffff wat zijn er tegewoordig veel regeltjes zeg voor baby's.

Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 18:23
Simba

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
uit het ziekenhuis?? nou gewoon net zoals als vroeger: in de kinderwagenbak leggen en die zonder gordels achterop achterbank zetten.

Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 18:34
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Lekker veilig

Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 14:35

Reglementair moet de baby in de maxi-cosi! En moet reglementair vastgeriemd worden.
Hier in België is een aantal jaar geleden een ongeluk gebeurd waarbij de baby stierf. Ze wilden de ouders veroordelen omdat de baby waarschijnlijk niet reglementair vast was gemaakt. Alsof ze al niet erg genoeg gestraft zijn.
Dan maar volgens het boekje!

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 08:41
Simba

Sabine, mijn opmerking was "een grap"(die lijkt nu wat misplaatst, sorry). Natuurlijk zet je je baby in de maxi-cosi in de auto. Gelukkig zijn hier regels voor gekomen. Maar vroeger deden ze dat dus niet en er bestonden geen eens autostoelen voor baby's. Mijn generatie werd dus wel in de kinderwagenbak op de achterbank gelegd. Toen mijn zoon geboren was, dacht mijn moeder ook dat wij hem zo mee naar huis zouden nemen. Ze vroeg aan ons of ze de kinderwagenbak alvast voor ons moest halen toen we in het ziekenhuis lagen. Ik had geen idee wat ze daar mee wilde gaan doen. "nou om hem daar in te doen als jullie naar huis gaan". "daar hebben we maxi-cosi's voor, mam". We hebben er hard om gelachen toen.

Tja vroeger zaten we als kind altijd ongesnoerd op de achterbank (soms met zijn 8-en), hadden we geen veilige zitjes voor achterop de fiets, hadden we geen oranje vlaggetjes aan je fietsje, geen fietshelmpjes, geen beveiliging op ramen kastdeurtjes en kwam onze vinger gewoon tussen de deur, we hadden geen beveiliging op stopcontacten en geen traphekjes en radiatoromkastingen. Ach er zijn wel een hoop regeltjes tegenwoordig, maar ja het zorgt ook voor minder ongelukken of letsel na een ongeluk.

Ik hield trouwens altijd niet meer dan 1,5 uur per dag aan. De eerste paar weken was het bij ons ook niet nodig geweest om ver te gaan met de kleine, ik ga toch meestal lopend met de kinderwagen. Na 3 maanden ben ik eens ver gaan rijden.

[Laatst gewijzigd door Simba - 02/07/2007 @ 08:42] - Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 14:27

Hihi Simba sorry voor het misverstand.
Maar je zou ervan verschieten hoeveel mensen zulke regels overtreden. Veiligheid eerst hé.
Mijn ma dacht laatst ook dat ik Arwen in de draagwieg in de auto mee naar huis ging nemen omdat ze nog zo lekker sliep
Was wel maar 3km maar dat risico neem ik toch niet.
Wel zielig dan om ze wakker te maken maar ja,wat moet dat moet

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 23:56
Nancy

Ik heb mijn baby met de draagmand vervoert vanuit het ziekenhuis. Mijn draagmand is een veiligheidsmand die je moet vastmaken met gordels, dus die staat niet zomaar los op de achterbank.
Ik heb al op vele plekken navraag gedaan over het gebruik vande maxi casi en overal luidt het antwoordt: beperk het zoveel mogelijk.

nancy
Link naar deze reactie
19/08/2007 @ 23:35
Ilse & Jayden

Citaat van een vraag en andwoord op de site van maxi cosi

Je hoort vaak dat een baby max. 2 uur in een baby-autozitje mag liggen. Wat is daar van waar?

Daar zijn veel misverstanden over. Dit wordt vooral verteld en geschreven uit bezorgdheid m.b.t. baby’s en in het kort komt het er op neer dat men het gebruik van een baby-autozitje als bijv. een Maxi-Cosi Citi of Maxi-Cosi Cabrio(Fix) niet moet overdrijven. Kinderen moeten niet te lang, onnodig in een vaste houding liggen. Ze moeten de kans krijgen, hun motoriek, arm-, rug- en nekspieren te ontwikkelen. Dat schrijven wij, als fabrikant van het allereerste autozitje voor baby’s in Europa, de Maxi-Cosi, dan ook al vele jaren in onze gebruiksaanwijzingen. Plaats een baby dus niet uit gemakszucht, de hele dag in zijn zitje, maar geef hem de kans zich te ontwikkelen. Dat geldt overigens ook voor buikdragers en alle andere producten waarin een baby in een vaste houding zit, hangt of ligt. Echter wanneer er eens een keertje een langere autorit of vakantiereis gemaakt moet worden, dan is dat geen enkel probleem. Ons advies luidt: Stop iedere 2 uur. Een baby moet ten slotte ook regelmatig eten en verschoond worden.

[Laatst gewijzigd door Ilse & Jayden - 19/08/2007 @ 23:36] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]