< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » 's nachts veel huilen.. 8,5 maand

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
's nachts veel huilen.. 8,5 maand
27/06/2007 @ 08:40
Isabelle

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaal,

ben op zoek naar tips of goede raad.
We hebben een hele lieve meid van 8,5 maand. Ze is vrolijk, eet goed en lacht het liefst de hele dag.. behalve... 's nachts. Nou is dit niet altijd zo geweest maar sinds twee dagen is het hek van de dam.
Ze gaat rond half negen naar bed en gaat dan ook lekker slapen. Zo'n anderhalf uur later word ze wakker. Ze huilt dan enorm.. het is geen zeurderig huiltje maar echt krijsen alsof er paniek is. Wij naar boven, speentje erin en dan lijkt het alsof ze weer in slaap valt maar niets is minder waar... ze word weer wakker en zet het weer op een krijsen. Huilen zou ik het bijna niet kunnen noemen. We hebben al geprobeerd haar even te laten huilen maar als gevolg dat ze nog meer overstuur raakt dus dat vinden we geen optie meer. Op een gegeven moment nemen we haar even bij ons op bed waar ze dan weer na een half uurtje in slaap valt.. hup, terug weer bedje in maar rond een uur of drie word ze wederom gillend wakker... afgelopen nacht is ze vanaf drie uur tot vanochtend half zeven wakker geweest. We zien dat ze moe is maar ze lijkt zich er niet aan over te geven. Honger heeft ze niet want ze wil niks eten of drinken. Ze slaapt in een slaapzakje, heeft het niet koud (zo te voelen aan haar handjes, voetjes en nekje) heeft een schone luier.. dus ons leek het alsof we er alles aan hebben gedaan. Maar mocht niet baten.

Is dit bij iemand bekend? Of weet iemand iets eraan te doen?

groetjes Isabelle

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 09:01
Anke

Isabelle,

Dit heb ik ook meegemaakt met mijn dochtertje. Het is echt een gehuil alsof ze in paniek is, echt heel bang is.
Ik moest net die periode naar de kinderarts, en die zei dat het heel waarschijnelijk dromen zijn.
Je moet dus opletten dat je kindje geen tv beelden meer ziet voor het slapengaan, dat het rustig en ontspannen kan gaan slapen.
Ik moet wel zeggen dat die van mij zeker geen tv ziet, dus daar kon het niet echt aan liggen.

Mijn dochtertje heeft deze periode zo'n 2 weken gehad, en daarna was het voorbij en sliep ze terug van 19u tot 7u.
Het enige wat je kan doen, is ze troosten en knuffelen.
En jezelf ook troosten met het feit dat dit van voorbijgaande aard is.

Gr,
Anke
Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 09:17
Silke

Hallo,

Ik heb een dochter van 10 maanden en tot nu toe heb ik dat probleem niet gehad.

Ik kan je daar niet zo heel veel raad in geven, maar ik zou haar zeker niet bij jullie in bed nemen.

Ik vermoed dat ze misschien verlatingsangst heeft. Of misschien van haar tandjes???

Ik heb eens een vraagje. Ik zag in je profiel dat je gebruik hebt gemaakt van clomid.
Had jij ook een onregelmatige cyclus?

Ik ben nu één maand bezig met clomid. Mijn gynaecoloog had gezegd dat ik nu een regelmatige cyclus van 28 dagen zou hebben maar dat is niet het geval… En ik ben niet zwanger.

Had jij een regelmatige cyclus met clomid?

Silke

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 09:25
Isabelle

Hoi Silke,

in bed nemen doen we in principe ook nooit maar soms brengt het je tot wanhoop en wil je zelf ook wat slapen. Heb ook altijd geroepen dat ik dat nooit zou doen maar als het je overkomt dan is het altijd anders he

Wat betreft Clomid,

Clomid is niet voor een regelmatige cyclus. Mijn cyclus klopte ook totaal niet en ik heb daar toen duphaston voor gekregen. Deze zorgt voor een regelmatige cyclus. Daarnaast kreeg ik Clomid om m'n eisprong op te wekken. Als je cyclus ook zeer onregelmatig is dan zou je eens kunnen informeren bij je dokter voor duphaston. Mijn cyclus was echt drie maanden niet ongesteld.. dan 7 dagen ongesteld en toen weer twee of drie maanden niks.. dus kon er geen wijs uit worden wat betreft m'n eisprong. Vandaar de combinatie Duphaston en Clomid.

Groetjes Isabelle

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 09:25
Isabelle

o ja.. Anke alvast bedankt voor je tips.. ik ga het vanavond weer proberen

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 09:52
Silke

Hallo Isabelle,

Bedankt voor de nodige uitleg… Ik heb ook zo’n onregelmatige cyclus. Soms heb ik twee maanden geen maandstonden en dan opeens zijn ze daar. Als je zwanger wil worden is dat heel heel heel frustrerend. Allé dat vond ik toch.

Dus met clomid alleen kan je niet garanderen dat je een cyclus van 28 dagen hebt?

Alvast bedankt.

Silke

[Laatst gewijzigd door Silke - 27/06/2007 @ 09:53] - Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 10:00
Isabelle

Hoi silke,

nee, Clomid zorgt niet voor een regelmatige cyclus, deze is echt om je eisprong te helpen zeg maar. Via internet (google) kun je eens zoeken op duphaston. Misschien wel interessant om te lezen. Dit heeft mij goed geholpen om een regelmatige cyclus te krijgen. Ik heb het een half jaar gebruikt en kon in dat half jaar de klok erop gelijk zetten.Ook over Clomid kan je veel terug vinden op internet over de werking ervan. Is je vorige zwangerschap wel vanzelf gegaan?

groetjes Isabelle

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 10:09
Silke

Isabelle,

Vorige zwangerschap is wel vanzelf gegaan, maar heeft toch wel een tijdje geduurd.

In juni 2004 ben ik gestopt met de pil en in november 2005 was ik zwanger. Dit heeft zolang geduurd omdat ik nooit wist wanneer ik een eisprong zou hebben. Dan had ik een cyclus van 33 dagen, dan van 42 dagen, dan zelfs in de 50 en zo was dat elke maand verschillend.

Dus mijn vreugde was natuurlijk heel groot dat ik in januari 2006 ontdekte dat ik zwanger was.

Nu wil ik zolang niet meer wachten. Ik wil dolgraag een tweede kindje. En hopelijk gaat dat nu zolang niet duren als bij mijn dochter.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]