< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » Mijn zoontje heeft aften in mondje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
Mijn zoontje heeft aften in mondje
27/06/2007 @ 10:54
sanne

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo moeders,
Poeh, heb weer een zware nacht achter de rug. Mijn zoontje heeft van die zweertjes in zijn mond (tong, binnenkant lippen) en ben ik nu net van terug bij de huisarts. Hij heeft aften en je kan er verder niets aan doen, dan een paracetamolletje geven tegen de pijn. Het schijnt erg veel pijn te doen...dus dan denk ik maar dat het daardoor komt dat hij's nachts steeds wakker word. ondanks ik hem voor het slapen gaan een paracetamol (zetpilletje) heb gegeven. Overdag is ie snel chagerijnig en huilerig.En hij ziet pips en heeft walletjes onder zijn oogjes. Brood eten wil hij nu even niet. De dokter zegt dat het nog een week kan duren....WAT!!!!!!!!hoeveel van die nachten krijg ik nog....het is zo vermoeiend, en voor hem natuurlijk zielig. Gisteravond nadatik hem in bed had gedaan, werd ie na een uur hysterisch wakker, of het nou van een droom was of van de pijn (na paracetamol?) hij kalmeerde toen ik hem in zijn kamertje even bij me nam en ging wiegen en lopen. Hij is ook nog eens schor, maar dat heeft niets met die aften te maken maar evt een verkoudheid of door te hard geschreeuwd te hebben (dat kan kloppen, hij kon af en toe van die rare geluiden maken dat ik al dacht dat dat niet goed voor je stembandjes kon zijn) maar dat heeft hij ook al een week....!!!!
Normaal word hij 08u wakker , nu 06.30u en dan na zo'n nacht...ik voel me behoorlijk 'gebroken" en volgens mij komen ook nog eens zijn ondertandjes door...alles bij elkaar dus! Wie heeft er tips vd aften? en wat was dat hysterisch huilen ineens na een uur dat hij in z'n bedje lag? nachtmerrie? Weet iemand dit?
Groetjes

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 10:59
MariposA

Online Status Bekijk profiel
Oei, dit is pijnlijk! ik heb ze zelf nl. regelmatig! Bij mij komt het door vitaminegebrek, als ik een paar dagen te weinig groenten en fruit eet komen ze meteen op! Het zijn een soort zweertjes/blaren en het doet onnoemelijk veel pijn. Je kunt ze ook aanstippen, hier gaan ze snel mee weg, maar de pijn is dan bijna ondragelijk. Ik zou het bij je kindje dus niet doen.

Eet hij genoeg groenten en fruit? ik zou nu geen sinaasappel geven of iets dat 'bijt' . Misschien hoor ik nog van je, succes

Groetjes

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 11:14
lies

Online Status Stuur bericht
Hallo Sanne,

Onze Zeb heeft twee weken geleden iets soortgelijks gehad... (herpes, zweertjes en aften in zijn mondje). Hij had hele hoge koorts die ik niet weg kreeg, wou niet eten, weende veel, had heel veel pijn,... Ik ben naar de dokter gegaan en ik mocht hem om de vier uur pijnstilling geven. Dus vb om 8.00 junifen, om 12.00 perdolan, om 16.00 junifen, zo afwisselend(nooit om de 4 uur hetzelfde medicijn). Was ook het enige wat ik kon doen... En goed in het oog houden dat hij zijn flesjes toch wou drinken. Hij dronk veel minder dan anders maar dronk nog. Ik heb hem ondertussen soms een ijsje gegeven, dit verzachtte blijkbaar ook en zo had hij toch ook iets binnen. Ik heb na een dag of vier (kon zeven dagen duren zei dokter) de pijstilling afgebouwd, om de zes uur als dat lukte om de acht uur... Voor hij slapen ging heeft hij tot zeven dagen junifen gehad en toen was het over... Ik ben niet zo voor medicijnen maar nu heb ik het echt gegeven want je zag dat hij anders echt pijn had enzo...
Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen. (hij werd ook hysterisch wakker van de pijn, als er dan vier uur voorbij gegaan waren gaf ik hem zijn medicijn. Ik had zijn bedje ook wat hoger gelegd aan de kant van zijn hoofdje)

Hopelijk is het snel beter!
Lies

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 11:16

Welke tandpasta gebruik je? Het kan namelijk ook aan de tandpasta liggen. Zowel mijn man of onze Sam zijn overgevoelig voor één of ander bestanddeel in de Elmex tandpasta. Een tijdje geleden had Sam ook voor het eerst aften en we zijn direct van tandpasta overgeschakeld en hij heeft daar nu geen last meer van.
Zodra mijn man elmex gebruik heeft hij de volgende dag aften.
Het is altijd eens het proberen waard.

Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 09:56
katje

Ik hen zelf ook veel last van aften.
Bij mij komt dat van vermoeidheid. Maar ik hoorde ook al van een vitaminetekort.Maar ik denk niet dat dat bij mij het geval is.
Er is inderdaad weinig aan te doen. En het duurt wel een week. Gelukkig mindert de pijn wel na enkele dagen.
Ik vind dat het 's avonds wel minder pijn doet dan in de dag. Warm eten en drinken verzacht ook de pijn (vind ik).

Ine wordt soms ook wakker van een nachtmerrie. Na even geruststelling, viel ze meteen weer in slaap. Ik denk dat ze hun dag verwerken.

Ik hoop dat hij snel weer beter is en dat je je nachtrust weer hebt.

Succes,

Katje.

[Laatst gewijzigd door katje - 28/06/2007 @ 09:58] - Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 10:23
sanne

Hallo dames,

Ja hij krijgt elke dag genoeg groenten en fruit. En een boterhammetje(wat nu wat moeilijk gaat) Vannacht was het weer raak. Wat die avond erop gebeurde (hysterisch huilen, geen speen willen geen fles enzo) gebeurde nu om 01.00u!!!!Niets hielp, ja even uit bedje nemen en troosten viel hij in slaap in mijn armen, doe ik hem terug in bedje hup daar ging hij weer, tot 3 keer geprobeerd en toen heb ik het maar moeten opgeven. Toen huilde hij nog 3 minuutjes en toen viel hij van vermoeidheid in slaap en vanmorgen kwam hij weer om 06.30u!! zelf ben ik ook niet zo lekker, ben verkouden dus dat heb ik er dan ook nog eens bij. Mijn vriend en ik kregen ook een beetje ruzie snachts omdat we allebei erg moe zijn, en we gingen het op elkaar afreageren. Ook niet leuk dus! Maar wat doe je eraan? een waterijsje? mag hij dat met bijna 10 maanden? alle raad is welkom....(voor de nacht krijgt hij nog een paracetamol)
Groetjes

Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 16:15
Sofie

Heeft de dokter zijn oortjes nagekeken, want dit zou ook wel eens een oorontsteking kunnen zijn. Meestal worden ze dan 's nachts wakker van de pijn doordat ze plat liggen en de druk in de oren dan toeneemt. Als je ze dan oppakt is dit een hele verlichting maar bij het neerleggen ben je weer bij af. Mijn dochter heeft op 1 jaar buisjes in de oren gekregen omdat ze de druk in haar oren zelf maar niet weg kreeg, en nu na anderhalf jaar loopt haar oor nog steeds regelmatig en krijgt ze zelfs nog oorontstekingen ondanks dat de buisjes er nog steeds inzitten. Ik heb er zelf als kind veel last van gehad en ik kan je verzekeren, wie dit nog nooit heeft gehad kan zich echt niet proberen voorstellen wat het is. De pijn is echt onhoudbaar en je weet helemaal niet meer hoe je je nog moet draaien of keren.
Om na te gaan of het iets met z'n oren te maken heeft kan je eens onder zijn oortjes duwen en zien of hij hier op reageert. Ik hoop dat het snel weer voorbij is want die onderbroken nachten zijn inderdaad moordend

Groetjes,
Sofie

Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 19:51
Daze

Online Status
tip voor aften, gaasje in sinaasappelsap dopen en over de aften wrijven helpt perfect. Onze beeb had het al bij de geboorte en ging weg nu heeft hij het weer maar eet voldoende vitamines dus waar komt het vandaan.

Desiree

Link naar deze reactie
29/06/2007 @ 11:13
sanne

Hallo dames,

Ja, de dokter had ook naar de oortjes gekeken, en zijn oortjes waren prima, niks mee aan de hand. Ik had vroeger ook vaak oorontstekingen, als ik naar het buitenland ga en ik heb geen oordopjes in als ik het zwembad in ga , kan ik voor 100% zeker zijn dat ik oorontsteking krijg.in een nederlands zwembad (of belgisch) heb ik er geen last van. Misschien het water in buitenland onhygienischer???? Het is ook vaak gebeurd en altijd maar die prik van de antibiotica in mijn kont gekregen.het doet vreselijk pijn ik weet het. Ook in het vliegtuig moet ik oordoppen in tegen de druk met opstijgen en landen anders gaan mijn oren ook erg pijn doen. gevoelige oortjes dusDoor een tandpasta kan het niet komen want hij heeft nog geen tandjes. Ja de onderste zijn wel op komst maar daar gebruik ik druppeltjes voor. Vannacht ging het wat rustiger, hij werd wel wakker maar niet hysterisch huilen enzo...
Prikt sinaasappelsap niet? Groetjes

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 12:59
Ferkateli

Ik heb geen tips, maar ik ben al 'blij' dat ik dit verhaal herken. Ferre heeft namelijk sinds 2 dagen ook van die blaasjes in z'n mondhoeken waarvan ik denk dat het aften zijn, ocharme. Hij wil geen fruit meer eten (ik denk dat dat prikt?) en hij wordt ook na een uurtje slapen weer wakker, hoewel hij normaal heel erg goed slaapt. Het is dan troosten, weer te slapen leggen en na een halfuurtje weer hetzelfde, en zo een paar keer... Overdag is ie ook wat huileriger dan we van hem gewoon zijn.
Ik krijg zelf aften als ik een hele dag van hetzelfde glas drink ofzo, dus ik dacht dat het bij hem misschien lag aan het tutje of speelgoed dat hij vaak in z'n mond steekt en niet vaak genoeg wordt afgewassen.

Ik vind het wel moeilijk om te stellen dat het echt door die aften komt, want er zijn namelijk ook net 2 tandjes doorgekomen en hij krijgt 's avonds een fles in plaats van de borst sinds een paar dagen. Dus ja, waar wordt ie dan van wakker, en zijn het wel aften of is het een allergie op iets wat hij te eten krijgt of misschien koortsblaasjes zoals ik ze zo vaak krijg (ik hoop het niet!!).

In ieder geval heel veel sterkte, ik hoop dat het gauw weer over gaat! En als er nog iemand tips zou hebben, ik lees mee!
Sinaasappelsap op een gaasje ga ik niet proberen, ik weet goed genoeg hoe dat brandt op een aft, en dat wil ik hem niet aandoen...

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 22:25
Ferkateli

Hij heeft nu ook blaasjes op z'n handen en voeten, dus morgen toch maar naar de dokter . Veel last heeft ie precies niet meer van, maar ik wil toch weten wat het is. Stel dat het een allergie is, dan moeten we er toch op letten in de toekomst he. Vind het toch maar vreemd hoor...

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 17:33
lies

Hé Katinka,

Al bij de dokter geweest? Tegen mij zei de dokter dat Zeb ook het ook op zijn handen kon krijgen omdat hij daar op zou "sabbelen", dus...
Hopelijk weet je snel meer...

Groetjes, Lies

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 22:24
Ferkateli

He Lies,

Vanmorgen naar de dokter geweest en de diagnose is waarschijnlijk de menselijke variant van mond- en klauwzeer. De 'waarschijnlijk' is omdat hij geen koorts heeft of heeft gehad, maar de rest was wel heel karakteristiek... Aangezien ie niet op z'n voeten sabbelt en daar dus ook blaasjes staan, zal het zo'n besmetting wel niet zijn zoals jij beschrijft denk ik.
Wel een grapjas hoor, die dokter: "je moet nu niet heel je kroost verbranden zoals ze met de veestapel doen als er mond- en klauwzeer wordt vastgesteld he" Ja deuh!
Het is ook helemaal niet gevaarlijk, gewoon zéér besmettelijk onder kinderen (dus heel de week thuis van het kdv) en je kan er niets tegen doen want het is een virus. Dus gewoon talkpoeder op de blaasjes om ze uit te drogen en zo'n 5 dagen uitzitten...
Jammer dat je geen talkpoeder in de mond kan doen, anders was het nog wel een goeie tip geweest voor de aften

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 13:05

blaasje op de punt van de tong
hoi damens ik kreeg deze link van iemand door want ik zag vanochtend ineens een blaasje geel klein precies op de tong van me dochterjte van bijna een 1 jaar oud,ik lees jullie verhalen net en idd komt het beetje bekend voor ,want se werd vanacht ineens wakker ,huilend vanochtend voelde ze warm an en ze drinkt weinig omdat ze dat bultje voeld en pijn doet,ik lees dat er weinig tegen te doen is helaas,dus ik denk dat ik straks maar eens een ijsje probeer en hoop dat dit voor mij geen slapeloze nacht word haha,ik wens jullie een fijne dag toe
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]