< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » misselijk en gaan werken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
misselijk en gaan werken
28/06/2007 @ 11:49
jo

Online Status
Hoi,
Ik had een vraagje.
Ik ben net 8 weken zwanger en al een week ontzettend misselijk.
Hoe deden jullie dit met je werk?
Ik ben nu al een week thuis, maar kan toch niet nog een maand thuis blijven als het aanhoud. Heb gisteren geprobeerd op het werk, maar ging echt niet. Kon niet lang op mijn benen staan (heb geen werk waar ik bij kan zitten) en heb in 2 uur tijd wel 3 keer boven de wc pot gehangen.
Ook ben ik 's nachts veel wakker vanwege buikpijnen.
Hoe deden jullie dit of bleven jullie wel gewoon thuis???

groetjes, jo
Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 11:56
Emi

Als je een virus hebt, dan ga je ook niet werken, dus als jij je echt niet goed voelt en zoveel moet spugen, dan zou ik me gewoon ziek melden.
De een is nu eenmaal misselijker dan de ander.

Dus gewoon ziekmelden, eerlijk zeggen dat het vanwege een zwangerschap is en dat je echt zo snel mogelijk weer komt wanneer de misselijkheid wat afgenomen is.

Je zou eventueel aan de huisarts pilletjes tegen de misselijkheid kunnen vragen.

Die buikpijnen die horen erbij, verdwijnen binnen een paar weken. Kunnen geen kwaad, maar je wordt er wel heel moe, onzeker en geirriteerd van!

Nog even volhouden na de 12 weken is je lichaam meer gewend en wordt het over het algemeen wat makkelijker!
Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 12:01
jo

Online Status
Dank je voor je bericht.
Hier thuis denkt iedereen er ook zo over, maar mijn baas!!
En daardoor zit ik ook niet echt zonder stress thuis.
Hij belt me iedere dag op en begint dan flink te zeuren dat hij wel zijn zaak moet kunnen runnen, bla bla. Ik heb niet echt een van de makkelijkste bazen.
Ook heb ik de dokter en de verloskundige al gebeld, maar zeggen dat dit heel normaal is en dat ik het zonder medicijnen moet op zien te lossen.
Nog 4 weken doorbijten dus.

groetjes, jo
Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 12:06
Emi

Denk maar zo: hij heeft er ook niets aan als je straks door oververmoeidheid en stress nog langer thuis zit...
dus dan moet ie het maar even voor lief nemen.
Denk dat hij zijn zaak nog beter kan runnen wanneer hij gezonde werknemers heeft.
Je vraagt er ook niet om zo misselijk te zijn tijdens je zwangerschap! Je staat volledig in je recht om je ziek te melden. En als je je goede wil toont om gelijk weer te werken wanneer je je goed voelt, dan moet hij het daar maar mee doen.

Mocht ie heel moeilijk doen, verwijs hem dan door naar je huisarts of vk.
Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 16:27
Lique

Online Status
Hai Jo,

Je bent niet de enige, meid. Ik ben ook de hele dag door misselijk. Zelfs midden in de nacht, als ik even wakker word. Hang niet boven de pot, maar word er wel gek van. Was vandaag wat later naar mn werk, maar aangekomen ben ik weer omgekeerd. Zo beroerd. Kan best eten, maar aan sommige dingen moet ik echt niet denken, dan komt het weer.
Ik doe wel zittend werk, maar merkte eerder al dat dat niet uitmaakt. Als je je beroerd voelt lukt het gewoon niet echt. Gelukkig is het bij mij vrij rustig nu.
En eh... ik sluit me aan bij de anderen: vertel je baas wat er aan de hand is. Mocht ie nog zo raar blijven reageren, dan is het gewoon een l*l.

Sterkte!
Link naar deze reactie
29/06/2007 @ 11:23
jo

Online Status
Ik ben blij het ook van jullie te horen dat ik niet moet gaan werken als het niet gaat. En dat ik niet de enige ben die daardoor ziek thuis zit. Ik heb 3 schoonzussen die bij alle zwangerschappen niet misselijk waren, dus daar had ik ook niets aan. En ik dacht dat de rest van de meiden die misselijk waren gewoon gingen werken. En ik mezelf maar een aansteller vond. Ach ja, we moeten maar denken" nog ff volhouden het is voor een goed doel"

Bedankt he.

Groetjes jo
Link naar deze reactie
29/06/2007 @ 16:24
Yvon

Bij mijn eerste zwangerschap was ik ook vreselijk misselijk, maar als zelfstandige betekent niet werken ook geen inkomen. Zo goed en zo kwaad als het ging heb ik wel gewerkt. Eerst heb ik gebruik gemaakt van een homeopatisch middel tegen misselijkheid, maar dat hielp maar weinig bij mij. Aangezien ik 8 weken bijna niets heb gegeten en gedronken en de artsen vreesden voor een ziekenhuis opname heb ik echte medicijnen gekregen, maar toen was ik al bijna door de erge periode heen. Mijn ervaring is dat je je niet beter voelt als je ziek op de bank hangt en dat ik toch liever aan het werk was voor een beetje afleiding.
Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 12:59
leen

Online Status Bekijk profiel
Hey Jo,

Ik was ook zo misselijk in het begin en absoluut niet is staat om te gaan werken. Zelfs thuis kon ik niets doen. Het enige wat hielp was ganse dag plat liggen. Niet altijd evident met nog een klein ventje in huis. Ik ben dan naar mijn huisarts geweest en hij heeft mij onmiddellijk een maand ziekteverlof gegeven. Ik heb toen ook pilletjes gekregen (postafene) die goed geholpen hebben.
Nu voel ik me bijna weer 100%
Dus moest ik van jou zijn (als het echt niet gaat om te werken) zou ik eens naar de huisarts gaan.

Groetjes
en een dikke proficiat
Leen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]