< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Maart 2008-Club » Maart wondertje!

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Maart 2008-Club
Maart wondertje!
27/02/2008 @ 16:46
Janet1975

Online Status
Ben benieuwd of ik het weekend haal. Voel zoveel activiteit in mijn buik momenteel.

Link naar deze reactie
27/02/2008 @ 23:17

Online Status Bekijk profiel
ik heb ook last van buikkrampen, precies het gevoel van ongesteldheid... en ik slaap niet goed 's nachts goh als ge dan binnenkort moet bevallen... dan zijt ge daar toch veel te moe voor? uren, uren, uren weeën en na die lange uren zo ne zware arbeid leveren... toch goed dat de vrouw het moet doen want de mannen zouden dat niet kunnen denk ik ;-)

bij mij is het kindje al goed ingedaald in men bekken en ik heb nog geen opening... wie wel?

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 12:21
Leen

Bij mij is ze ook al goed ingedaald. Had vorige week donderdag 1 cm ontsluiting. Is nog niet veel, maar hey tis er eentje minder om voor te moeten werken als het zo ver is

Bewegen (niet echt "bewegen", eerder pogingen om eens een arm of een beentje te strekken...) jullie kindjes ook nog zoveel? Ik had gelezen dat de kindjes twee dagen voor bevalling rustiger zijn..in dat geval is het bij mij dus nog niet voor direct vrees ik..

Ik heb het mij inderdaad ook al afgevraagd na iedere slechte nacht: "wat als ik nu moet bevallen? ik heb daar nu totaal de energie niet voor"
Of krijg je opeens een energie-boost als de weeën echt doorzetten?

groetjes en

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 22:05

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Ik ben maandag op controle geweest en had toen 2cm opening en alles was daar al heel soepel.
Je mag nog zo moe zijn, bevallen kan je hoor. Snap volledig wat jullie bedoelen en ik voelde mij bij Mika net zo.
Ik had zelfs een redelijke zware bevalling, maar voelde mij nadien echt nt slecht (zondagavond om 22.30u is mijn water gebroken en maandagnamiddag om 16.29u is Mika geboren, na bijna 1,5u persen)

Nu is het nog slechter dan toen, want ik krijg nt de kans om nog even wat te rusten. Maar het is me toen gelukt dus dat zal nu ook wel gaan zeker.

Zal heel blij zijn als morgen voorbij is, want zou dan echt nt graag bevallen, vr de rest mag het zo snel mogelijk komen.

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 22:40

dus Leen ik denk wel dat die energie-boost er dan komt :-)
volgens mij kunnen we meer aan dan we denken... is het niet, Elke? ;-)
ik heb nu last van gezwollen voeten (oedeem)
ik heb hier nog geen opening dus ik zal binnenkort hard moeten werken zeker? ;-) maar het wordt wel wat soepeler zei de gynae...

Rieteke

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 14:31
Leen

hey ladies,
hier zijn het al spannende dagen geweest.
Op nacht van zondag op maandag naar ziekenhuis gegaan met contracties elke 10min. Daar toegekomen en had 1 à 2 cm. 3 uur later had ik 2 à 3 cm ontsluiting. Maar dan vanaf 6uur 's ochtends is er niets meer bijgekomen, dus hebben ze ons om 12uur 's middags weer naar huis gestuurd met de boodschap "veel wandelen, opruimen, poetsen,... en dan zien we jullie hier vanavond waarschijnlijk terug". Dus vol goede moed naar huis, maar... der gebeurde helemaal niets meer. Dinsdag en woensdag hele dag en nacht harde buiken en al vrij pijnlijk (maandag waren de contracties totaal niet pijnlijk, niet echt aangenaam ook ni, maar zeker niet pijnlijk)en nu vandaag zijn de contracties er weer om de 5min maar ik ben nog ni echt geneigd om terug naar het ziekenhuis te gaan..
Zouden jullie nu al vertrekken? (het ziekenhuis is ongeveer 40minuten rijden en mijn vriend is nog op zijn werk, duurt ongeveer 10 min voor hij hier geraakt..)
Op het moment dat degene die al bevallen zijn, moesten bevallen, VOELDEN jullie dan echt wanneer jullie moesten vertrekken?
Zo gevoel van "ja tis de moment"?

Groetjes

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 21:25
Marja

Hier wordt aangeraden als de weeen om de 5 minuten komen naar het ziekenhuis te gaan. Dus ik zou gaan. Succes ik ga duimen voor je
Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 22:34
sakahy

Online Status Stuur bericht
hier ook al volledig ingedaald
of er een opening is weet ik niet
hier kijken ze daar niet naar
gebeurt pas bij de bevalling
Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 08:49
maartje

hoi

Hoe weet je of je vruchtwater verliest.

Ik heb een paar dagen een redelijk natte onderbroek. Ik heb er wel een inlegkruisje inliggen.Dat heb k eigenlijk altijd omdat ik veel last heb van afscheiding. Dus dat kan het ook zijn.

Ons kindje is al volledig ingedaald.

Graag reactie en sorry voor het onsmakelijk onderwerp

gr maartje

Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 09:40
Johamkaas

Als je twijfelt heb ik begrepen dat je het moet opvangen in een maandverbandje en dan (over onsmakelijk gesproken) goed op de geur moet letten! Urine herken je onmiddellijk, afscheiding zal je ook wel herkennen (altijd beetje melkachtig, ruikt zurig, bah)en vruchtwater schijnt zoetig te ruiken. Maar bij verdere twijfel snel je verloskundige of gynaecoloog bellen hoor!! Maar het is wel normaal om aan het eind van de zwangerschap veel afscheiding en vocht te verliezen. Getver helaas.
groeten van Johamkaas met haar lekkere praatjes

Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 11:29
elise

Zou dat niet te maken hebben met het verstrijken van je baarmoederhals. Ik heb dit nu ook hoor. 't Is volgens mij wel een teken dat de bevalling nadert. Bij mijn vorige zwangerschap had ik 1 dag voor de bevalling ook enorm veel vochtverlies. Ik dacht ook aan vruchtwater maar dat bleek het niet te zijn. Dus volgens mij is het volledig normaal.

Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 11:52
elise

Hier wel een mooie uitleg over het verloop van de bevalling. Het is dus het verweken van de baarmoedermond en nog niet het verstrijken van de baarmoederhals. pff.. ingewikkeld allemaal... dus de slijmprop die los kan komen...

http://www.mmc-vrouw.nl...or/bevalling/begin.html

Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 12:31
maartje

Hoi

Dank je voor de antwoorden. Het is ook mijn eerste kindje dus je weet niet precies hoe en wat.

BEn ook benieuwd wanneer het gaat beginnen. Ik ben nu met de grote schoonmaak bezig. Net door me rug gegaan maar gewoon doorgaan.
Hoop dat het niet meer zo lang gaat duren. Ben mijn buik wel een beetje bui. MAar dat zullen er wel meer zijn.

gr Maartje

Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 14:48
Marja

Die slijmprop heeft lang niet iedereen zo duidelijk hoor. Zeker als je over loopt is die slijmprop vaak al opgelost. En vruchtwater schijnt naar sperma te ruiken. Dus je vriend maar vragen naar een vergelijkend waren onderzoek
Link naar deze reactie
19/03/2008 @ 22:01

amaai er zijn er al heel wat bevallen hier: van Jens, Iris, Irjen... proficiat!!!

ik heb 3 cm opening en weeën en moet morgen terug naar het ziekenhuis om aan de monitor te liggen dus... het kan voor alle dagen zijn bij mij... het mag - neen moet - komen van mij, hoe eerder hoe liever... een lentekindje (vrijdag begint de lente) of een paaskindje want zondag is het Pasen (als ik het zolang nog uithou...) de gynae zei dat het geen week meer zou duren wel ik hoop het zenne...

Rieteke, bijna mama van

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 16:15
Leen

veel succes Rieteke!

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 16:45
sitara

Hi Rieteke,

Hier nog een hoogzwangere met 3 cm opening ... Mijn gynaecoloog weet niet zeker of het nog voor deze week zal zijn ... 't Zal dus spannend afwachten worden ;).

Link naar deze reactie
22/03/2008 @ 11:55

Elaba,
Ik ben zondag nacht bevallen via keizersnede (heeft op de laatste dag nog gedraaid in stuit) van een flinke zoon Bjarne om 00.15.
Hij weegt 3,590kg en is 52.5cm groot.
Ik ben al sinds donderdag terug thuis.
We zijn enorm fier en gelukkig!
Groetjes
Dana

Link naar deze reactie
22/03/2008 @ 12:08
Marja

Wat een bijzondere naam!! Gefeliciteerd!!!
Link naar deze reactie
31/03/2008 @ 15:10

ik ben mama geworden van een dochtertje Rihanna Clementina op vrijdag 21 maart 2008 om 13.45
het is zwaar geweest (ingeleid vanwege te hoge bloeddruk!) en ik was totaal uitgeput erna (en veel bloed verloren!) ik heb zelfs bloed bijgekregen!!!
ze woog 3.235 kg en mat 49 cm bij de geboorte en had direct een mooie roze huidskleur => perfect gezond!
ik was zwak maar nu gaat het al wat beter (moet ijzer nemen)
zware nachten met zo'n kleintje!!!

moe maar voldaan Rieteke xXx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]