< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » dringend!zwanger!hulp gevr.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
dringend!zwanger!hulp gevr.
29/06/2007 @ 20:02
Anoniem

Lieve mamma's. Ik ben 20jaar en heb een zoontje van 1,5jaar
Met de vader heb ik nooit contact gehad. Ik HAD een nieuwe relatie en ben door de pil zwanger geraakt. Inmiddels heb ik geen relatie meer met hem/spreek hem wel nog eens soms.
Ik weet echt niet wat ik moet doen
Mijn gevoel zegt datik zoveel spijt ga krijgen, en schuldgevoelens krijg. Bij mijn 1e kindje vond ik abortus moord.. en eigenlijk denk ik er nu nog zo over.

Als ik kijk naar mijn verstand: ik heb 1 kindje van een vader waarmee ik geen contact heb. als ik mijn 2e kindje wel laat komen heb ik dus 2 kindjes van 2 verschillende vaders waar ik beiden geen relatie mee heb.
Op dit moment woon ik nog bij mijn ouders. Ik ga juni volgend jaar op mezelf wonen. Op dit moment heb ik een bijstandsuitkering.Ik heb inmiddels avondopleiding receptioniste gedaan, mijn rijbewijs gehaald en een auto.
Op dit moment heb ik dus
* geen werk , geen eigen plekje, geen relatie .

Ook vraag ik me af wat de ontwikkelingen zijn van de baby in mijn buik, ik ben bijna 10 dagen 'overtijd '???

Ik weet echt niet wat ik moet doen???

vraag om jullie hulp dankjewel! xx
Link naar deze reactie
29/06/2007 @ 21:00
Lilian33

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Link naar deze reactie
29/06/2007 @ 22:45
lieve mama

Online Status Stuur bericht
Tja moeilijk. Normaal zou ik zeggen dat je je gevoel moet volgen. Maar dit is wel erg moeilijk. Het is natuurlijk ook wel zo dat er altijd wel weer een oplossing gevonden kan worden als het kindje is geboren. Ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen in jou situatie. Ik heb het nooit mee hoeven maken.

Sterkte met jou beslissing.

Groetjes, Lieve Mama

Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 15:28
Lisa

Bij 10 dagen overtijd is het echt nog maar een klompje cellen. Laat het weghalen joh! 1 kind op jou leeftijd lijt me al zwaar genoeg in je eentje. Heel veel sterkte
Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 20:55
Vanni

Bij een 10-tal dagen overtijd zal je inderdaad nog maar in de 5e week van jouw zwangerschap zitten; aangezien het hier inderdaad nog maar gaat over een gedeeld celhoopje zou ik op uw leeftijd zeker abortus overwegen.
Je bent nog heel jong, je kan er fysisch nog goed van recupereren, en als je later toch nog de man van jouw leven tegenkomt heb je nog altijd de keuze om kinderen te maken. Deze zal er gerust jouw kindje willen bijnemen; als dit er 2 zouden zijn; wordt het moeilijker he... en denk vooral hierbij aan jezelf!!!! Met één kind alleen is het al zwaar genoeg...

Veel goede moed gewenst met je keuze...

Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 21:17
mij

hey hoi
wat vervelend allemaal, zwanger zijn moet eigenlijk een feestje zijn he.
maar abortus zou voor mij niet aan de orde zijn, dat is iets dat je eigenlijk alleen moet beslissen en over denken.
je kan de verhalen/meningen van anderen aan horen maar de beslissing is aan jou.
maar zo te lezen is je leventje redelijk op de rit.
en kan je toekomst er best mooi uit zien. ook met dit 2de kindje, het duurt alleen ff.
heb je hulp van je ouders, hoe denken die er over. misschien moet je goed met hen praten.
suc6

Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 21:48
LiL MaMa

Online Status
sorry hoor sommige dingen kloppen niet egt ...laat het weghalen joh ...als je 10 dagen over tijd bent betekent niet dat je net zwanger ben ...ik ben 2x ongesteld geworden in me zwangerschap en kwam er pas met 11 weken achter du sdat is bulljsi t met laat maar weghalen ...!!!!!!

en waarom osu se het niet aankunnen ik ben 18 !!!!! en heb al 1 kindje en ik verwachting van me tweede duss... als sij het graag wil en aankan moet ze het doen ...
wie heeft ooit gesegd dat kinderen opvoeden niet zwaar zal sijn...1 of 2..het zal altijd momenten sijn die zwaar sullen sijn ...

Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 22:16
Esther en K3

LISA: "1 kind op jou leeftijd lijt me al zwaar genoeg in je eentje." wat heeft dat met leeftijd te maken?!?!?!Hier kan ik me dus echt ontzettend pissig over maken!! Los van de situatie van desbetreffende........ Ik ben 21, had je verder nog wat?!

Anoniem, ik heb op een ander topic van je al gereageerd, heb helaas alleen nog niks van je gehoord!

Liefs Esther
Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 11:14

hoi,

wauw, wat kunnen mensen snel adviseren om een kindje te laten weghalen!

Persoonlijk denk ik dat als je dat laat doen, je dit je hele leven in je moederhart meedraagt, zeker als het goed gaat in je leven zal je je verwijten dat je je kind toch iets te bieden had/hebt...

Ik zeg niet dat het makkelijk zal zijn, maar vele jongen moeders kunnen het en aan jou te horen denk ik wel dat je een snuggere moeder bent, iemand die alles wel op een rijtje lijkt te hebben...Ik denk dat jij je 2 kindjes wel een toekomst kan bieden, maar enkel jij kan beslissen wat je gaat doen...

veel succes

Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 15:46
Alida Jonkman

Hai,

Inderdaad ik vind dat mensen wel heel snel roepen abortus!
Dat is niet alleen een lichamelijke, maar ook een geestelijke slag hoor.
Ik heb het vaak genoeg in mijn omgeving gezien.
Ik woon in een buurt waar zelfs veel meiden op hun 16e al kinderen krijgen.
Dat keur ik dan niet altijd goed, maar ook die redden het.

Ik had al eerder een keer op jou gereageerd en ik denk zelf dat je het niet eens weg wilt laten halen.
Praat er met je huisarts of ouders over en kijk naar je eigen gevoel.

succes groetjes Alida

[Laatst gewijzigd door Alida Jonkman - 01/07/2007 @ 15:47] - Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 18:45
Jen

Hoi Anoniem,

Ik heb nooit in jouw situatie gezeten maar ik ben van mening dat abortus nooit in mijn gedachtes op zou kunnen komen. Het idee alleen al bezorgt me koude rillingen.

Persoonlijk zeg ik altijd dat als je oud genoeg bent om sex te hebben dat je ook oud genoeg bent om de consequenties ervan te dragen. En in je achterhoofd moet altijd de gedachte zweven dat vrijen met iemand een kindje als resultaat kan geven. Ongeacht of je nu de pil slikt of een condoom gebruikt of iets dergelijks.

Ik wens je sterkte met je beslissing.

Groetjes van Jen

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 10:36
Jedi

Leeftijd heeft hier inderdaad niets mee te maken. Het heeft ook geen zin om ruzie te maken op dit forum. Iedereen heeft zijn eigen mening en is vrij om die hier te geven. Wanneer er iemand vind dat Anoniem beter een abortus ondergaat is dat haar recht om dat te vertellen. Dat wou ik even kwijt.
Anoniem,
Je zit in een behoorlijk vervelende situatie. Ik begrijp dat je het overweegt om het kindje te laten weghalen, maar je gevoel spreekt je tegen, niet? Ik denk dat als je een abortus laat uitvoeren dat je je hele leven spijt of schuld zal voelen. Het is een moeilijke beslissing die jij alleen kan maken. Ik denk als ik in die situatie terrecht zou komen, er gewoon de gevolgen van draag. (Persoonlijk vind ik abortus not done, maar begrijp heel goed dat mensen dat wel kunnen) Je kan altijd nog een opleiding volgen, daar zou ik me geen zorgen om maken. Kan je er met je ouders over praten? Zij kunnen jou erin steunen.
Ben er alq je wil praten.
Groetjes

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 14:34
fempie

hoi anoniem!!

volg je gevoel en denk 2keer na voor je iets beslist want als je de verkeerde beslissing neemt zulm je er later spijt van krijgen...
je leeftijd speelt geen rol, ikzelf ben nog maar 23, mijn ouders vinden me te jong voor een kind te krijgen, de helft van de wereld zegt dat ik dom ben maar ik ben getrouwd en gelukkig met deze komst...
ken iemand die nog maar 17jaar is, geen werk heeft, haar vriend aan de dop en ze hebben een kindje, ze hebben ervoor gekozen en ook al hebben ze niet veel geld ze slaan zich uit de slag! je staat er niet echt alleen voor he, je hebt je ouders toch?
veel succes met je keuze!
doei

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]