< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » grootouders

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
29/06/2007 @ 20:06
gelukkige mama

Online Status
Hoe kan ons kindje mijn ouders noemen? Mijn moeder wil niet: oma & opa, bomma & bompa,... Ik wil ook niet mammie en pappie want uiteindelijk zijn wij toch de ouders en noemt onze baby ons later mama en papa. En mammie en pappie lijkt er teveel op...
Iemand leuke ideeën? Mijn ouders zijn best nog wel jong (beiden 50 jaar)

Link naar deze reactie
29/06/2007 @ 23:20
Claudia_D

Online Status Stuur bericht
Hallo,

mijn kinderen noemen de opa en oma en oma bij hun naam, Oma Carla en Oma Marjo en Opa jo. Maar dat is dus opa en oma. Mijn eigen tantes voden het ook geen leuk idee om oud tante genoemd te worden en kwamen met het idee om super tante te worden. Misschien ook een optie voor opa en oma?? SuperOpa en superOma?

Succes.

Groetjes Claudia

Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 11:53
Isa

Hoi,

Ik vind het een beetje raar, de meeste opa's en oma's vinden het geweldig om zo genoemd te worden. Mijn dochtertje zegt tegen alle oudere mensen opa en oma(omdat ze zelf geen heeft meer). En iedereen vind het goed. Ik zou gewoon ze opa en oma noemen, dat zijn ze nu eenmaal.

groetjes
Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 19:23
K

hey

ik zit met hetzelfde probleem.
Mijn papa wordt opa, dat was al snel beslist.
Maar mijn mama wil geen oma, moeke, moemoe,... genoemd worden omdat ze dat te oud vindt. Mijn grootmoeder wordt al oma genoemd. Ze wil mammie genoemd worden. Ik ga volgend weekend haar vertellen dat ik dat niet zie zitten, vind het ook teveel trekken op mama.
Ik weet nu al dat ze er niet goed op gaat reageren maar ik zie wel.
Andere suggesties zijn altijd welkom.
groetjes
K
Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 10:45
gelukkige mama

Online Status
alvast bedankt voor jullie reacties... Ik vind het nog steeds moeilijk. Wij zijn er nog altijd niet uit Misschien oma en opa in een andere taal???

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 11:04
Isa

Waarom doen ze er zo moeilijk over?
Ik vind het maar raar als ze geen opa en oma genoemd willen worden. Het is toch schitterend! En het is zeker niet leeftijd gebonden. Dat is mama en papa toch ook! Ik zou absoluut dus niet een andere naam verzinnen. En zeker niet iets wat in de buurt van mama of papa. Zij hebben hun tijd gehad met dat. Hoe hebben jullie opa en oma dan genoemd?

groetjes isa
Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 11:11
gelukkige mama

Online Status
tja,ik begrijp je wel...maar ja, ik wil daar nu ook niet moeilijk over doen. Mijn grootouders en die van mijn vriend leven nog en die noemen we ook al oma en opa en bomma en bompa... Dat maakt het juist een beetje moeilijk.

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 12:00
Isa

Jij doet er niet moeilijk over, zij!!
Ja opa en oma van jullie worden overgrootoma en opa. Voor jullie kindje is dat misschien makkelijker om gewoon oma en opa te zeggen. Wel zou ik op een gegeven moment duidelijk makken dat dat opa en oma van papa mama zijn. Kinderen begrijpen op een gegeven moment veel hoor.(dat is latere zorg)
Net mijn man ook het stukje laten lezen, hij denkt er precies het zelfde over als mij. Hij vind dat de opa's en oma's niet zo moeten zeuren. Een mooiere titel kan je niet hebben. Ik moet ook wel even zeggen dat ik weet dat mijn ouders erg jaloers geweest zijn omdat ze nooit die naam hebben mogen dragen. En dat ze dat erg trots gedragen zouden hebben. Maak het niet te moeilijk voor de kleintjes (taal leren en begrijpen is erg moeilijk), dus niet namen geven die erg op elkaar lijken.

Succes
Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 13:40
Lindsay en Shania

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
moeder??? of gewoon mevrouw moet je eens kijken hoe snel ze oma genoemd wil worden als jouw kleintje mevrouw ... zegt! hahaha!!!

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 13:15
Debby

Mijn ma had vroeger altijd gezegd dat ze niet wou dat haar kleinkind(eren) haar oma zouden noemen. Maar eens ons zoontje geboren was, was ze maar al te graag oma. Aan mijn kant is het oma en opa, mijn schoonouders zijn bomma en bompa omdat daar al een kleinkind is die hen zo noemt.
Ik wou zeker niks dat ook maar lijkt om mama, ik en ik alleen ben zijn mama. Dus geen mammie, moeke, mutti (Duitse mama), mams, maman of wat dan ook. Maar misschien werkt het voor jullie wel.

Link naar deze reactie
06/07/2007 @ 23:08
loes

Omi, opi, daddy, noni, nana, baba
En misschien verzint jou kindje zelf wel iets?
het kindje van mijn collega, had moeite om Oma te zeggen, er kwam omi uit, i!edereen vond dat zo schattig dat ze dat bleven zeggen tegen dat kindje en zo werd het omi. Mijn moeder vond het ook schattig en is dus ook een omi

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 13:08
deesje

Aan mijn vriend zijn kant was ons meisje al het 4e kleinkind dus hadden we daar niet meer te kiezen, niet erg want ik vind moeke & vake heel leuk
Aan mijn kant is het gewoon opa, ik heb die ook zelf laten kiezen.

Groetjes

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 13:36
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

bij ons is het moeke en vake...

Link naar deze reactie
17/07/2007 @ 09:20
Elfje76

En mijn moeder wil absoluut moemoe worden genoemd!
Ondertussen is het al veranderd in moechoe, want choe is haar roepnaam in de familie en het klinkt ook leuk. Misschien is dit een optie? Andere combinatie in mijn omgeving is mamoe (= moeder van mijn mama).

Link naar deze reactie
17/07/2007 @ 09:52
Marleen

Onze zoon van 2 noemt mij meestal mama, maar mammie als hij iets gedaan wilt krijgen (ze zijn slim die kleine boefjes)Dus ik zou oma zeker niet zo noemen
Hun functie in de maatschappij is nou eenmaal opa en oma. Mijn oma (dus overgrootoma) heeft er wel een hekel aan als ze opoe genoemt wordt.
Mijn kind weigert trouwens opa en oma te zeggen. Laatst wilde hij mijn moeder hebben. roep hij haar bij d'r voornaamHij was een week met opa en oma wezen kamperen en had dat natuurlijk door mijn vader horen gebruiken
Link naar deze reactie
19/07/2007 @ 15:23
C.

Ik heb ooit iemand gehoord en die noemde zijn oma Nona, vond ik ook wel leuk.
En iemand anders 'make', maar dat lijkt dan ook nogal sterk op mama.
Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 14:47
milo

bij ons is het oma en opa bij schoonouders en moeke is mijn mama. Ik zeg trouwens ook nog steeds mama tegen mijn mama
Mijn schoonmoeder wou eerst ook geen oma zijn. Mijn schoonvader had geen voorkeur hoe hij genoemd werd ... zolang er maar een kindje aankwam Mijn schoonmoeder en moeder wilden beiden moeke omdat ze zich nog te jong voelden maar mijn schoonmoeder is wel 10 jaar ouder dan mijn moeder dus was het voor mij snel gekozen. Nu is mijn schoonmoeder super fier op haar 'oma' titel Ze vindt het geweldig en kan niet wachten tot ons dochter oma gaat zeggen (ja, ze zegt het nog niet)

Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 20:58

Nou, hier een reactie van een trotse oma van 3kleinzoontjes, 2 schatten : eentje van 3jaar en eentje van 10 maand en spijtig genoeg van eentje dat na 22 weken zwangerschap overleden is.
Waarom een probleem maken van hoe je genoemd word , het is toch mooi om grootouder te worden wat doet de naam er dan toe. Mijn kleinkinderen hebben 2 oma's 1 opa (mijn man is al 17 jaar overleden)2overgrootmoeders en 2 overgrootvaders, en de namen kwamen vanzelf :ik omalies (mijn naam is Lisette ) oma woefken (heeft een hond) oma tuin (werkt graag in de tuin) enz je ziet een kind heeft fantasie genoeg
omalies
Link naar deze reactie
23/07/2007 @ 08:55
Lunneke

Bij mijn mama was het net hetzelfde probleem als mijn dochtertje geboren was, zij wilde moeke of mammie maar dat wou ik absoluut niet... Een bomma en bompa hebben wij gehad (beiden gestorven) dermee is het bompie en bommie geworden.. Dat vond ze dan weer goed...Oma en opa klonk te oud....
Groetjes
Lunneke

Link naar deze reactie
06/09/2007 @ 22:04
Sandra

Bij ons is het nog niet zover maar als het ooit mag zijn houden wij de traditie in ere, ik ben half Italiaans, half Belg en mijn man Griek

Nonno = opa (mijn papa) in het Italiaans
Omi of bommi = (mijn mama) op eigen aanvraag
Papou & Yaya = in het Grieks (hubbie's kant)
Mijn grootmoeders blijven gewoon bomma en nonna, ook voor onze kids (mijn grootvaders zijn beiden helaas al overleden)

Bij een vriendin van me is het bibi en bobo voor oma en opa, een eigen fabricaat van zoonlief!

Groetjes, Sandra
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]