[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 30/06/2007 @ 23:30 Leen | Ons zoontje van 3j6m zit in de 2de kleuterklas. Hij heeft een achterstand in taalbegrip van 12 maanden. Een half jaar geleden was de achterstand 8 maanden. Complexe opdrachten kan hij niet aan. Het dringt precies ook niet goed tot hem door als je hem iets vraagt. De school stelt voor het tweede kleuterklasje te dubbelen en ons zoontje op een wachtlijst bte zetten voor logopedie. Is een achterstand van 12 maanden in taalbegrip ernstig? Weet iemand wat mogelijke oorzaken kunnen zijn? Heel erg dank voor wie me kan helpen. |
| 30/06/2007 @ 23:32 Leen | correctie: ons zoontje is nu 4j6m en niet 3j6m |
| 12/07/2007 @ 16:14 Leen | Dag Greet, Ik had je graag een privé-berichtje gestuurd maar zie nergens je mail-adres staan. Mijn mail-adres is: reieor@hotmail.com Mocht je willen, mail me eens. Welke diagnose hebben ze uiteindelijk bij je dochter gesteld? |
| 22/07/2007 @ 18:11 Katrien | Hallo, Ik ben zelf logopediste en werk heel veel met kinderen met een autisme spectrum stoornis (ben ook GON-begeleidster). Wat ik even wou zeggen : een taalachterstad van 12 maanden is wel degelijk ernstig te noemen, zeker als je in je achterhoofd houdt dat ze nog maar 4 is... Het laatste 6 maanden is ze dus nog 2 maanden geëvolueerd. Dit betekent dat ze nog wel bijleert uit zichzelf, maar dat ze zeker nood heeft aan extra stimulatie. Ik zou daar persoonlijk niet te lang mee wachten, momenteel zit je dochter namelijk opeen leeftijd waar ze erg gevoelig zal zijn aan taalstimulaatie. Normaal gezien moet het wel mogelijk zijn een logopediste te vinden zonder wachtlijst. Voor adressen kan je terecht in de gouden gids, bij je ziekenfonds of via de Vlaamse Vereniging voor Logopedisten. Heel veel succes Katrien |
[Reageer]

taalbegrip achterstand