< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » laatste maand...wie nog?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
laatste maand...wie nog?
06/08/2007 @ 16:37

Online Status Stuur bericht
Heyyyyyy Caro!!! Ook een dikke proficiat met de geboorte van jullie zoontje!! Ook een flinke kereltje dus!! Hoop dat alles voorspoedig is gegaan en dat hij het goed doet en dat het met jou ook goed gaat!!
Zit ook vol spanning op je verhaal te wachten!!
Liefs patries

[Laatst gewijzigd door patries - 06/08/2007 @ 16:38] - Link naar deze reactie
06/08/2007 @ 19:23
snuffie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo!

Caro, van harte gefeliciteerd met Lewis! Prachtig dat de bevalling helemaal naar wens is verlopen! Doe nu maar even rustig aan en geniet maar van je wondertje!

Holysweet is hier ook al een tijdje niet meer geweest... wschl ook bevallen ondertussen... ik hoop het alleszins voor haar, want ze was het meer dan zat geloof ik!

Hier alles OK! Nette wil heel vaak eten (ongeveer elk uur), maar ik denk dat dat samenhangt met haar lage gewichtje. Ik hoop maar dat er over enkele weken wat langer tussen de voedingen zit, want anders ga ik wel oververmoeid raken...

Zo, wij krijgen meteen nog kraambezoek, ben dus weer weg!

Snuffie

Link naar deze reactie
08/08/2007 @ 13:47
caro

Online Status
Hallo, hallo,

hier ben ik dan met mijn verhaal!!

Dinsdag had ik dus al de hele dag weeën die ik herkende van bij de geboorte van ons eerste zoontje. Rond 17.30u kwamen ze om de 7, 6, 5 minuten en dat bleef zo tot 's avonds.
Om 00.30u zijn we dan aangekomen in de verlosafdeling, omdat ik me toch meer op mijn gemak voelde in het ziekenhuis, moest mijn water breken... Aan de monitor gelegen en ik was in arbeid, maar nog niet hevig genoeg, had nog steeds 3cm opening en volledig verstreken baarmoedermond. Alles was gunstig en we mochten blijven!
Rond 5u begonnen de weeën heviger te worden en rapper te komen, maar nog niet genoeg en we hadden 4cm. Ik kon nog zeer gemakkelijk de weeën wegblazen. Er werd al gesproken over bijstimuleren en vliezen breken. Het enige wat ik echt niet wou!!!
Om 6.30u voelde ik een plopje en wist dat mijn vliezen gebroken waren en dat natuurlijk! E n vanaf dan ging het als een sneltrein. Rond 7u had ik al 5cm opening en mochten we naar de huiselijke bevallingskamer. Daar toegekomen had ik al 6-7cm en dan een douche gepakt om in bad te kunnen bevallen. De vroedvrouw wou nog wachten om het bad te vullen, maar ik voelde dat ze niet meer mocht wachten en toen ze checkte had ik al 8 cm. Vliezen voor de rest gebroken (het was waarschijnlijk eerst een scheurtje) en dan in bad. Ons eerste zoontje is ook op een woensdag geboren om 9.10u en ik grapte nog dat het leuk zou zijn ook om 9.10u. Mijn man antwoordde erop dat ik me dan toch wel héél erg ging moeten haasten!!;)
Daar ging het razendsnel, ik had direct persdrang in het bad, maar moest nog even wachten. Enkele weeën weggepuft (dat was het moeilijkste dat ik ooit moeten doen heb, je hebt die oerdrang om te persen en je mag niet!) En dan na enkele weeën mocht ik echt persen. 2Keer geperst voor zijn hoofdje en dan effe wachten en nog een keer voor zijn lijfje. En daar was hij Lewis, 1/8/07 om 8.50u.

Nu ga ik me effe zetten, want ik heb al véél te véél gedaan! Ik kom later nog wel eens langs om verder te schrijven...
Groetjes,Caro

Link naar deze reactie
10/08/2007 @ 23:17
caro

Online Status
helaba, waar zitten jullie allemaal?
Alles goed met jullie en de ukkies?

Caro

Link naar deze reactie
11/08/2007 @ 21:38
caro

Online Status
hey allemaal,

Hier gaat alles goed met Lewis. We hebben meer werk met de oudste die aan het peuterpuberen is!!! pffffffffff We denken dat het niet echt door de komst van zijn broertje komt, want hij krijgt nu weer meer aandacht van mij, dan toen ik zwanger was (ging niet zo goed om bezig te zijn met hem), maar dat het echt de leeftijd is, 2,5 hé!
Hij is héél lief tegen zijn broertje, kusjes geven en knuffelen, maar ja, we hebben het gevoel dat we constant compromissen moeten sluiten met hem en rond de pot draaien. Zal ook wel overwaaien zeker?

Lewis is een rustig ventje, hij eet goed, slaapt goed, weent bijna nooit, allé, een geluk om in huis te hebben! 's nachts wordt hij één keertje wakker om te eten en dat is het, leuk hoor!

Allé, ik ga wat in de zetel zitten, nu de oudste in zijn bed ligt. Terug rust in huis...

tata, Caro

Link naar deze reactie
13/08/2007 @ 10:41
Jule

hallo,

hier ook nog alles goed hoor, ons kayley slaapt eet slaapt eet, is soms al eens wakker en lijkt het alsof ze alles aan het bekijken is, maar daar is het nog beetje vroeg voor hé, ziet nog maar enkel schimmen nu, maar het is eigenlijk een wolk van een baby, ben wel men borstvoeding aan het afbouwen, het doet pijn en ik geef niet genoeg, is sinds het ontslag in het ziekenhuis niks bijgekomen, en is niet normaal volgens kind en gezin, dus mag voorlopig nog borst geven maar erna een klein flesje, en stap voor stap de borstvoeding zo afbouwen

groetjes

Link naar deze reactie
13/08/2007 @ 13:06

Hallo iedereen,
Caro en Jule het is goed te horen dat alles goed gaat met jullie kindjes.
Hier gaat alles ook goed. Kayleigh moet volgende week donderdag naar de kinderarts om te kijken of ze wel goed groeid. Ze moet voorlopig bij de kinderarts onder controle blijven, totdat ze er van overtuigd zijn dat ze geen achterstanden houd ivm de groei.
Hoe gaat het met de rest??
Nou ik ga nog genieten op mijn laatste dag dat mijn man nog thuis is morgen begint voor hem zijn werkweek weer en dan sta ik alleen voor met 5 kids voor het eerst. Ik zie er wel tegen aan maar mischien valt het ook wel mee dat is nog maar afwachten.

Groetjes aan iedereen!!!
Liefs patries

Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 00:31
Petrango

hoi iedereen... een klein uurtje geleden was het precies 3 weken geleden dat ons Maneautje geboren werd! Intussen kan ik me al lang geen leven meer zonder hem voorstellen. Hij is de zin van mijn bestaan!
Ik ben nu aan het wachten tot hij wakker wordt voor zijn flesje zodat ik niet juist zelf in een diepe slaap zit als hij net brult! het is nog erg vermoeiend, hij eet om de drie uur dag en nacht... o wat hoop ik op langer wordende nachten...
verder is het een braaf ventje met veel haar dat altijd grappig omhoog staat! hij is al ver over de vier kilo en intussen 56cm! hij is gek op zijn badje en heeft nu al een stralende lach als hij droomt...

hou doen jullie baby's het?

Link naar deze reactie
20/08/2007 @ 17:54
Jule

hallo

petrango, snak jij ook zo naar een volledige nachtrust?? ik zou zo graag nog eens acht uurtjes aan een stuk willen slapen, iets wat vroeger doodgewoon was lijkt me nu nog heel ver weg, jouw zoontje is al flink gegroeid, vandaag naar KG geweest voor de gehoortest, zowel links als rechts was goed, haar gewicht is ondertussen 3,630 kilo na drie weken, is toch al een goeie halve kilo bij sinds de geboorte, maar haar lengte is nog steeds 50 cm, iets wat me niet normaal lijkt, trouwens bij geboorte was ze 51!! cm, bij KG beweren ze nu natuurlijk dat ze verkeerd hebben gemeten bij de geboorte, maar heb toch meer vertrouwen in de verpleging in het ziekenhuis dan in de mensen van KG, niet, wat vindt jij eigenlijk van de mensen van KG??

groetjes

Link naar deze reactie
27/08/2007 @ 12:35
snuffie

Hallo!

Hier was ik weer eens! Alles goed bij de mama's en de beebjes?

Hier is het na een turbulente start stilaan op zijn plooi aan het vallen. Nette is op 12/8 voor drie dagen opgenomen in het ziekenhuis met een virale infectie. Ze wilde niet meer eten, werd zienderogen zwakker en suffer, en reageerde op den duur helemaal nergens meer op. Ik was helemaal in paniek. Mijn moeder (is huisarts) stelde vast dat haar hartje veel te snel ging, dus we zijn in allerijl naar het ziekenhuis gereden. Daar heeft ze een infuus met suikeroplossing gekregen, waardoor ze gelukkig weer snel op haar positieven kwam, en na enkele dagen kon ze alweer van de borst drinken. In het begin was ze ook daarvoor te zwak, en kreeg ze afgekolfde melk uit een flesje, moest dan niet zo hard zuigen.

Allerlei onderzoeken hebben de ernstigste afwijkingen uitgesloten, dus wordt er nu van uitgegaan dat het een banale virale infectie was. Kleine kindjes kunnen daar blijkbaar erg ziek van zijn. Enfin, ondertussen is alles weer ok.

Nette is wel een onrustig kind, in vergelijking met haar broer, maar ja, dat maakt het allemaal wat pittiger he! De vermoeidheid is helaas hier ook wel eens spelbreker... Ach ja, over enkele weken zullen de nachten hopelijk al wat langer worden... Pol sliep door op 6 weken, maar dat zal nu niet het geval zijn. Hopelijk zit Nette met 6 weken nog op 1 nachtvoeding en valt ze nadien vlotjes weer in slaap, want dat wil nu ook nog altijd niet echt lukken...

Ik lees dat de andere kindjes het hier ook allemaal goed doen! Fijn hoor!

Patries, is het gelukt, die eerste week alleen met de 5 kids en man weer uit werken? Ik vind het met twee bengels al lekker druk, haha!

Jule, tja, het kan altijd dat er verkeerd gemeten is he, maar K&G kan evenzeer fout meten als de ziekenhuisverpleging... En zo'n kleine beebjes strekken zich nog niet zo goed uit he. Volgende meting zal je er wel een duidelijker beeld over krijgen. Als ze dan ineens 56 cm is, dan is het waarschijnlijk bij K&G fout gegaan vorige meting.

Allez, ben ermee weg, dochterlief laat zich weer horen!

Snuffie

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 11:52
Jule

hallo,

snuffie, ook een schrikwekkend verhaal, maar alles is goedgekomen

ons duts heeft vorige week in het ziekenhuis gelegen, op ne namiddag was ze haar eten aan het teruggeven, en ik had de indruk dat er nog uit moest maar het er precies niet uit wou, dus vermoedde dat ze aan het stikken was, ben er direct mee naar dokter gereden, daar is gelukkig alles dan toch losgekomen en die had mij doorverwezen naar het ziekenhuis, daar hebben ze haar twee nachtjes ter observatie gehouden en een registratietest tegen wiegendood ook gedaan, hier was alles wel goed, maar het kind heeft dus reflux, ze krijgt nu andere melk en moet haar ook gaviscon bijgeven, nu zijn we een week verder en moet zeggen, ze geeft minder terug, maar toch, en de gaviscon houdt ze ook niet echt binnen, maar krampen, och dames, nie normaal, na haar eten krijst ze hier alles bij elkaar van de pijn, en het eten zelf vlot ook niet zo goed meer, ook omdat de melk dikker is, maarja na twintig minuutjes is madam moe van het eten en eet ze niet meer verder hé, met het gevolg dat ik hier soms nog halfvolle flesjes moet weggieten, maar twee uur later heeft ze dan wel terug honger natuurlijk, maarja straks gaan we nog eens naar de kinderarts, hopelijk zijn er misschien andere oplossingen

groetjes

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 22:08
Jule

test

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]