< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » Kan ik zwanger zijn?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (Nog) Een kindje??
Kan ik zwanger zijn?
02/07/2007 @ 11:10
ikke

Hallo,

ik had een vraagje: ik ben vorige maandag begonnen met mijn pil, en ben hem nu zaterdag en zondag vergeten nemen. Wel seks gehad op vrijdag en zondag. Is er nu een kans dat ik zwanger ben?

Groetjes
Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 11:55
ikke

iemand?
Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 12:12
Katje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ja dan heb je wel kans dat je zwanger bent geworden, want de werking van de pil is dan weg. Als het goed is staat in de bijsluiter van de pil hoeveel risico je precies loopt nu, even nalezen dus maar

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 12:15
ikke

Nja, er staat niet precies in wat het risico is, wel dat het niet meer veilig is. Maar ik veronderstel toch dat het maar een kans van één op zoveel is?
Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 12:42
Kimmy

ikke, als ik van jou was zou ik toch sowieso even naar de apotheek gaan voor de morning after pil. Die kan je tegenwoordig zo zonder doktersvoorschrift krijgen

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 13:04
ikke

Dus de kans is reël? Hoeveel percent is dat?
Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 13:21
Kimmy

kansen weet ik niet, maar in het engels zeggen ze het zo mooi: 'better safe than sorry'. als je echt niet wil zwanger worden, kan je best even voor een morning after pil gaan, dan neem je zeker geen risico.

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 13:21
ano

Het maakt denk ik niet uit hoeveel procent, de kans is er gewoon dat je zwanger bent!
Het is gewoon zo dat er mensen zijn die door de pil heen zwanger raken terwijl en ook mensen maanden bezig zijn om zwanger te worden en het toch niet lukt terwijl hun juist niets in de weg lijkt te liggen!
Daarmee even aangeven dat je het nooit zeker weet!

Je zat dus in je eerste week van je strip?
Volgens mij is het wel zo dat de week waarin je zit van je strip iets meer zegt over de betrouwbaarheid na het vergeten maar dan zou je even moeten bellen naar de apotheek of huisarts, die weten het vast beter en kunnen je advies geven.
Succes en sterkte!
Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 08:21
ikke

Ik ben zaterdag en zondag mijn pil dus vergeten (laatste twee dagen van eerste week), en nu heb ik bloedingen. Hoe kan dat?
Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 10:22
ikke

Iemand die me kan helpen? :(
Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 14:03
Kaatje

aan 'ikke': die bloeding kan normaal zijn als je lichaam denkt dat je gestopt was met de pil, dan doet het net alsof je gewoon je regels zou krijgen, maar normaal gezien is er niets alarmerends aan de hand hoor!
Blijft het duren, dan zou ik toch langs de dokter gaan.

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 15:15
sarah

volgens mij kan je nog niet zwanger zijn als je je pil in de eerste week vergeten bent. je eisprong komt toch pas in de tweede week? wel moet je nu je de pil vergeten bent, opletten. En die bloeding is wellicht omdat alles ontregeld is nu de "normale" portie hormonen wegbleef zaterdag en zondag.
ik zou dus niet panikeren.

Gr
Sarah

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 15:17
ikke

Dag Sarah,

dank voor je antwoord. Ik heb vanmorgen mijn pil weer genomen, omdat ik niet goed wist wat te doen. Moet ik nu deze strip verder uitnemen en dan een stopweek doen? Of vanaf vandaag 21 dagen nemen?
Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 16:06
sarah

hey

ik zou voor de zekerheid een nieuwe pilstrip beginnen en uitnemen. beschouw de bloedingen als je regels en begin terug opnieuw, zou ik zeggen.

groetjes
sarah

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 08:52
ikke

Zaterdag waren de bloedingen gedaan, maar sinds gisteren heb ik wat bruin verlies. Nu duren die bloedingen toch wel erg lang, al een week. Iemand die hier raad mee weet? Ik neem mijn pil nog steeds door.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]