< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » zware zwangerschap

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (Nog) Een kindje??
zware zwangerschap
02/07/2007 @ 14:15
Ann

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

even horen of er hier nog mama's zijn die zwanger zijn en het zwaar vinden ? Ik ben ondertussen 31 weken zwanger van ons tweede wonder en ik moet zeggen dat ik het toch wel onderschat had. De zwangerschap verloopt (bijna) probleemloos, enkel wat last van hoge bloeddruk, maar sedert een 2-tal weken vind ik het toch wel zwaar worden. De oudste is er 20 maand en vraagt dus ook nog wel aandacht. Ik zou eigenlijk nog 5 weken willen werken zodat ik nadien nog lekker lang kan genieten van mijn 2 kindjes.
Wie heeft er ook nog veel last ? Is het normaal dat ik het soms even niet meer zie zitten ? Ik tel de weken ondertussen ook wel af.

Groetjes,
Ann

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 14:54

Hallo,

Ik ben momenteel 16 weken zwanger van mijn tweede kindje. Mijn zoontje Victor is nu bijna 16 maanden.
We hebben bewust gekozen voor een klein leeftijdsverschil, maar ik vrees soms ook dat de zwangerschap daardoor zwaarder wordt en natuurlijk ook de periode na de bevalling. Mijn eerste zwangerschap is vlekkeloos verlopen en mijn 2de tot nu toe ook (hout vasthouden). Dus ik mag eigenlijk niet klagen, maar ik voel me wel veeeel moeër dan de eerste keer. En dat weegt toch wel. Mijn buikje begint ook toe te nemen en dan sta je er wel eens bij stil dat hij op het einde gigantisch wordt en da's zowiezo al geen pretje, maar met een peuter die nog heel afhankelijk is, zal het er niet op vergemakkelijken. Soms denk ik ook: waar ben ik in godsnaam mee begonnen! Had ik niet beter langer gewacht, of het bij eentje gehouden? Da's moemnteel ook al druk. Maar ze zijn zo lief en je moet er iets voor over hebben hé!
Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 15:48
Deborah

Hey,

Ik ben momenteel bijna 18 weken zwanger en heb een dochtertje van 16 maanden. Mijn eerste zwangerschap is schitterend verlopen, geen kwaaltjes niks maar deze keer heb ik zowat alle kwaaltjes die beschreven staan, wel gehad denk ik en nog :-)!
Ik vind het ook enorm zwaar hoor en ik stel mij vaak de vraag van: ga ik dit wel aankunnen en hebben we wel de juiste beslissing genomen? Maar als mijn dochtertje dan komt knuffelen, dat maakt toch alles goed hè! Dan moet ik maar eventjes doorbijten hè en nemen we het maar zoals het komt!

Heel veel groetjes en heel veel doorzettingsvermogen gewenst...

Link naar deze reactie
02/07/2007 @ 23:01

Online Status Stuur bericht
hier een mama die al ruimschoots bevallen is van ons tweede wondertje.

Onze jongste is inmiddels 3,5 jaar dus voor ons is het al even geleden.

Ik had bij onze eerste een prachtige zwangerschap, afgezien van het feit dat ik ruim 24 kilo aankwam was er verder niets op aan te merken. Ik heb tot op het laatste moment (dag van bevalling) echt alles nog kunnen doen.

Maar onze tweede was een ander verhaal. Ik heb werkelijk alles gedaan om te kunnen genieten van de zwangerschap maar het viel me niet mee. Tussen onze kinderen zit net aan 13 maanden en dit was niet makkelijk. het was erg zwaar.

Na de bevalling viel het me eigenlijk alles mee. Ik had verwacht dat het zwaar zou zijn maar waar je met een kindje bezig bent is twee net zo makkelijk / moeilijk zo je het zelf ervaart. Ik ben dankbaar voor mijn kids maar wil nooit meer twee zwangerschappen zo kort op elkaar ervaren, voordeel zo ik het zie is dat de kids echt samen opgroeien en totaal onafscheidelijk zijn van elkaar.

Succes met de zwangerschap en probeer ervan te genieten want je krijgt het nooit meer terug, en dat kan ik beämen.

Groetjes Samantha

[Laatst gewijzigd door Samantha - 02/07/2007 @ 23:03] - Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 12:50
Phie

Online Status Stuur bericht
Hoi 'lotgenootjes'
ik denk dat dit maar normaal is! mijn eerste zwangerschap was ook perfect! Toen kon ik luisteren naar mijn lichaam; was ik moe ging ik rusten, ik maakte qualitytime voor mezelf en mijn man om heerlijk te gaan eten, een verwenarrangement, lekker uitslapen...
Ditmaal staat ons wonder op de eerste plaats! na het werk staat alles in teken van hem! Qualitytime met hem, badje, papje, bedtijd, opruimen... EN DAN is het pas aan ons!
En dit voel je gewoon!
Hoe erg het ook klinkt maar ditmaal tel ik echt af!!
Bij Thomas heb ik tot een week voor de bevalling gewerkt... Ditmaal ga ik toch wat vroeger stoppen en proberen die gemiste rust en eigen qualitytime in te halen terwijl Thomas naar de onthaalmoeder gaat... Heel even wat opladen voor dat tweede wonder er zal zijn!
Maar au fond... ZE ZIJN HET WAARD!!!!!!!

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 10:34
Ann

Hallo allemaal,

blij te horen dat ik toch niet alleen ben. Deze week gaat het gelukkig weer wat beter. Onze Ikki is gelukkig niet meer zo moeilijk (had hij vorige week last van iets ?), hij weet zich nu wat beter bezig te houden (al dan niet kattekwaad) en ook slaapt hij weer een paar uurtjes zodat ik me ook eens even op bed kan leggen.
Ach ja, nog 7 weken en dan is ons tweede wondertje er en zal het allemaal wel weer beter gaan. Het zal er waarschijnlijk niet gemakkelijker op worden, maar dan zit die dikke buik niet meer in de weg en kan ik me weer iets beter bewegen. Want op dit moment is die buik toch wel een enorme last.
Aftellen hé.
Nog veel succes !
Ann

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]