< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » Grootte v/d mama

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
03/07/2007 @ 08:11
ikke

Goeiemorgen dames,

weten jullie of de grootte van de mama invloed heeft op het lang dragen van een tweeling? Ikzelf ben 1m65cm groot en nu een 22-tal weken zwanger van een tweeling.

Ik heb ergens gehoord dat bij kleinere mensen het risico op vroeggeboorte zou toenemen. Kan dit kloppen?

Bedankt!

Groetjes,
Ikke
Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 11:02
Astrid

Online Status Stuur bericht
Ik heb een vriendin van 1 meter zestig. Die heeft ook een tweeling. Ze is wel eerder plat moeten gaan liggen in het ziekenhuis, maar dat had niks met haar grote te maken. Uiteindelijk heeft ze een jongen en meisje gekregen van allebei bijna vier pond. Ik denk dat jouw grote niet veel zegt. Zij had op en eind wel een ONWIJZE buik ;-)

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 20:20
twins140907

Hallo!

Ik ben ook zwanger van een tweeling!

Heb gehoord dat het wel een verschil zou maken. Hoe groter je bent hoe meer je baarmoeder plaats heeft om uit te zetten. Of het waarheid is of een fabeltje, laat ik achterwege. Zal het anders eens vragen aan mijn gyn morgen (moet toch op controle).

Zelf ben ik 1.73m en 29 weken gepasseerd.

Groetjes!

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 21:15
An

Hallo iedereen,

Ik was er ook een beetje bang voor dat er snel te weinig plaats zou zijn met mijn 1m58 maar ben nu al 36w4d zwanger van een tweeling en beide babys waren 2 weken geleden al meer dan 2,5kg zwaar. Het gaat er volgens mij vooral om dat je idd goed naar je lichaam luistert en veeeeeeeel rust neemt en ook niet overbodig gaat eten (lees snoepen) om niet te veel bij te komen.

Als onze babytjes zich voor volgende week niet melden wordt de bevalling wel ingeleid om het draaglijk te houden voor mijn (kleine) lichaam.

Groetjes en succes

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 21:21
Noortje

Hoi,

Ik ben 1.83, dus lang. Wegens dreigende vroeggeboorte vanwege een verkorte baarmoedermond, er was nog 0,4 cm over, ben ik met 25 weken en 3 dagen opgenomen in het ziekenhuis. Ik heb tot 30 weken in het ziekenhuis gelegen en zit nu inmiddels in de 36e week. Er zijn dus nog andere factoren waardoor een tweeling eerder kan komen en dan maakt het dus niet uit hoe lang je bent. groetjes Noortje

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 21:23
Inge3

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ikzelf ben ook 1,65 meter en heb mijn tweeling 36 weken en 5 dagen gedragen.
Noah was een heel hevig ventje in de buik en ik voelde het aankomen. Ik dacht nog 's avonds "als die zo voort doet breekt mijn water" en inderdaad ik had het bij het rechte eind. Mijn water brak die nacht om 2.30 uur.

Noah (jongen) de eerstgeborene woog 3250 gram en was 49,6 cm groot.
Beau (meisje) woog 3220 gram en was 51,6 cm groot.

Hoe het komt dat die zo'n gewichten hadden weet ik niet, ik kon amper eten door die volume in mijn buik.

Ik was in totaal maar 6 kg aangekomen.

Mijn gyneacoloog had me wel aangeraden om de laatste 2 maanden geen huishoudelijke taken meer te verrichten en zoveel mogelijk te rusten. Het is tengoede voor de baby's.
Die raad heb ik wel opgevolgd.

Groetjes,
Inge.

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 23:59
leticia

Ik ben 1.68cm en heb de beebjes precies 38 wkn gedragen.
Zal het niet ook te maken hebben met hoe groot de kindjes zijn en hoe je ze draagt? Sommige buiken steken heel veel uit en andere moeders dragen hun kindjes meer naar binnen.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]