< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » buiten adem

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
03/07/2007 @ 14:03
kelly

Online Status Stuur bericht
Soms ben ik zonder enige reden ineens buiten adem. Wanneer ik aan het rusten ben of zo begint het plots. Mijn hartslag gaat de hoogte in en ik heb het gevoel dat ik de marathon gelopen heb. Het duurt enkele minuutjes en dan verdwijnt het weer. Mijn bloeddruk is bij elke controle normaal. Is er iemand die hier ook last van heeft of weet er iemand hoe dit komt of hoe ik het kan vermijden. Tis zo vervelend.

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 14:12
snuffie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Kelly,

Klinkt als hartkloppingen. Ik heb er zelf nooit last van, maar mijn moeder en zus wel. Het 'schiet' er ineens in, tot 170 slagen per minuut, en na een poosje zakt het weer.

Het is iets dat meestal onschuldig is, maar als je het dikwijls hebt, zou ik er toch eens mee langsgaan bij een dokter.

Weet niet of het bij zwangere vrouwen meer voorkomt dan anders...

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 22:51
wiezewase

ik ben ook regelmatig buiten adem en dan schiet mijn bloeddruk de hoogte in. Je kan er weinig aan doen, alleen als dit voorvalt gewoon diep proberen in te ademen en even rusten.

Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 11:18
suze

Hoi Kelly,

Dat is heel normaal hoor en het kan geen kwaad! Ik heb het ook af en toe, het is meestal na een paar minuten weer weg.
Je lichaam heeft 50% meer bloed te verwerken, en je hart heeft het wat zwaarder dan normaal. Dan kan je soms opeens last krijgen zonder dat je inspanning hebt geleverd.
Gewoon over je heen laten komen dus, het is een zwangerschapskwaaltje...

groetjes suze

Link naar deze reactie
05/07/2007 @ 09:42

hey,

Ben nu bijna 33 weken ver, en heb daar al een hele tijd last van. Bij men laatste bloedafname is bloedarmoede vastgesteld, en dat kan daar ook mee te maken hebben.
Zelf denk ik ook dat het komt omdat je organen minder plaats krijgen, ook je longen. lastig is dit zeker en vast!! Ik zou graag tot op het laatste blijven werken en dat is niet elke dag even simpel. Zelfs een kleine inspanning lijkt nu of dat je er gaat inblijven. Ik probeer mij dan een paar minuten te concentreren op men ademhaling en dan gaat het meestal wel(even) beter.
De dokter heeft me verteld dat de baby van het ademtekort bij de mama weinig of niks ondervind. Dat is het belangrijkste.

Groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]