[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 03/07/2007 @ 15:16 nele | Hallo, er zijn al vaak vragen gesteld over het zindelijk worden, maar ik raak er nog steeds niet uit. Mijn dochtertje is nu 28 maanden en sinds enkele dagen laat ik overdag thuis de pampers achterwege. Ik doe haar een onderbroek ipv een pampertje. Als ik haar zeg dat ze nu geen pampertje meer aan heeft en haar vraag waar ze pipi moet doen zegt ze vastberaden "op het potje". Maar de realiteit is natuurlijk anders . Twee keer heeft ze al gewoon geplast terwijl ze aan het spelen was. Ze zegt achteraf wel direct "pipi" want ze voelt natuurlijk dat haar kleding nat is. Ik zeg haar dan dat ze dat op het potje moet doen en zet haar ook even op het potje. Meestal wil ze dit niet echt, maar ze gaat er wel even op zitten omdat ik haar dan een boekje laat zien. Geplast op het potje heeft ze nog niet. Het potje staat overigens bij in haar speelhoekje.Ik vraag me nu af of dit de goede werkwijze is. Of moet ik haar op geregelde tijdstippen op het potje laten gaan (wat ze denkelijk niet zal willen). Over twee maanden mag ze naar school en dan kan ze geen pamper meer aan. Ik voel me dus heel onzeker en vrees dat ze het niet vast zal hebben voor het september is. Het komt er eigenlijk op neer dat ik niet goed weet wat doen nu. Alvast bedankt voor tips. Groetjes, Nele |
| 06/07/2007 @ 18:08 | Het is altijd lastig; vragen over zindelijk worden. Want ieder kind is weer anders. Zelf werk ik als nanny en en ik had ook een kindje van 2,5 dat nog niet zindelijk was. Ik heb haar toen inderdaad elk half uur op de wc gezet (later elk uur) en uitbundig geprezen als ze een plasje deed. Ook hadden we stickers die op de tegels in het toilet geplakt konden worden. Verder niet in discussie gaan als ze niet naar de wc wilde. Gewoon op de wc zetten en ondertussen afleiden. Geen enkel drama gehad. Na 2 dagen ging het hartstikke goed en na 2 weken gaf ze het ook goed zelf aan wanneer ze naar het toilet moest. Maar zoals gezegd: ieder kind is anders. Sommige moeders zeggen: ik begin pas met zindelijk maken als het kind het zelf aangeeft, want dan is het kind eraan toe. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Sommige kinderen hebben gewoon een duwtje in de rug nodig. Maar als je na 2 dagen merkt dat het helemaal niet opschiet, dan kun je beter even stoppen en een poosje later weer proberen. Want dan is je kindje er duidelijk nog niet klaar voor. En verder: niet al teveel zorgen maken! Alle volwassenen zijn zindelijk ![]() Veel succes ermee! |
| 10/07/2007 @ 17:16 nele | Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. We zijn nu een paar dagen verder, maar er zijn nog geen vorderingen. Dus voorlopig gebruik ik weer even pampers. Over enige tijd nog eens proberen. Groetjes!!! |
| 17/07/2007 @ 22:39 nele | Hallo, ondertussen nog eens geprobeerd om de pampers achterwege te laten en gisteren is mijn schattebol plots spontaan op het potje gaan zitten en heeft een plasje gedaan. Vandaag ook al 2 keer. Het gaat dus echt de goede richting uit en ik ben zo trots op mijn dochtertje .Ik heb me blijkbaar dus echt zorgen gemaakt om niks. Groeten, Nele |
[Reageer]

Doe ik het goed zo?
. Twee keer heeft ze al gewoon geplast terwijl ze aan het spelen was. Ze zegt achteraf wel direct "pipi" want ze voelt natuurlijk dat haar kleding nat is. Ik zeg haar dan dat ze dat op het potje moet doen en zet haar ook even op het potje. Meestal wil ze dit niet echt, maar ze gaat er wel even op zitten omdat ik haar dan een boekje laat zien. Geplast op het potje heeft ze nog niet. Het potje staat overigens bij in haar speelhoekje.

.