< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Pil verkeerd gebruikt, wat nu?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Pil verkeerd gebruikt, wat nu?
03/07/2007 @ 19:49
kleintje_nf

Online Status
Ik zit met een serieuze vraag en hoop dat iemand mij professioneel kan helpen, zonder dat ik hiervoor mijn arts moet opbellen.

Ik gebruik de nuvaring (vaginale ring) en zit nu enorm tussen een periode van wel of niet stoppen met de pil. Wat heb ik nu gedaan?

Ik heb op 15/06 mijn nuvaring uitgedaan. En heb een normale periode van ongesteldheid gekregen (18/06 tem 22/06). Normaal gezien moest ik 22/06 terug beginnen met nuvaring maar omdat ik enorm aant twijfelen ben, ben ik pas 27/06 begonnen met nuvaring. Dus 5 dagen later dan voorzien.

Maar wat heb ik dan gedaan? Ik heb hem terug uitgedaan op 02/07!!! Omdat ik toch wil stoppen met de pil...

Maar ik vrees dat ik nu mijn biologische klok en alles wat daarbij hoort enorm in de war heb gebracht!

Wat moet ik nu doen? Toch mijn arts contacteren? Ga ik nu mijn regels terug krijgen? Ga ik nog zwanger kunnen worden of zal het nu volledig ontregeld zijn???

Zoveel vragen... Heeft iemand ooit hetzelfde meegemaakt? Of heeft er iemand raad voor mij???

Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 12:19
jes

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,
als ik jou was zou ik nu gewoon wachten op men , het kan wat langer duren dan normaal maar ze kunnen ook vroeger doorkomen. ik zou de dokter niet opbellen je lichaam zal wel zen werk doen, en voor zelfde geld ben je ineens mee dus lekker relaxt wachten
hopelijk heb je hier iets aan

Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 12:48
kleintje_nf

Online Status
Dank je wel! Ik hoop dat het goed komt! Met mijn wispelturig gedrag werk ik mezelf altijd in de problemen...

Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 13:04
Isa

Hoi,

Je lichaam kan wat ongeregeld zijn, maar dat komt weer goed. Je kan ondanks dit toch zwanger raken hoor, sommige mensen worden door vergeten van bijv pil zwanger of te laat beginnen (te lange pauze). Dus zelfs voor jou zit de kans erin.
Gewoon je ongesteldheid afwachten, blijft dat te lang weg even testen. En verder rustig afwachten, en niet te veel stressen.

Omdat je zwanger wilt worden (dat begreep ik uit je tekst tenminste) kan je misschien ook beginnen met foliumzuur.

Succes!
Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 13:07
kleintje_nf

Online Status
Hey Isa,

Ja, wil uiteindelijk graag zwanger worden! Ik stelde het gewoon uit omdat ik met infraligne bezig ben en daarom dacht ik "laat mij nog een maandje wachten" maar toen zei mijn zus tegen mij dat het niet slim is om nu met infraligne bezig te zijn want tijdens een zwangerschap kan ik al die verloren cm terug bijkomen!
Dus ga ik na mijn zwangerschap verder met infraligne.

Wat is foliumzuur? En waar kan ik dat vinden?

Ik hoop dat ik snel zwanger zal worden... Voel mij er helemaal klaar voor...

Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 13:12
Isa

Hoi,

als je even dit intypt www punt slikeerstfoliumzuur punt nl, dan lees je waarom enz. (punt een .)
Ik weet trouwens niet of je uit nederland of belgie komt, in nederland wordt dit geadviseerd vandaar.

Succes!

ps trouwens, omdat je zo aan het rommelen bent geweest met die ring kan het zijn dat je wel een bloeding krijgt maar bijv wel zwanger bent. Dat heb je ook met de pil, dat is dan de ontrekingsbloeding van de pil/anticonceptie.
Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 13:18
kleintje_nf

Online Status
Ben van Belgie maar ik zal wel naar de site gaan kijken. Bedankt voor de tip!

Zal dus een paar zwangerschapstesten in huis hebben zodat ik af en toe kan controleren of het positief is of niet...

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 13:22
donna

Hoi kleintje_nf

Ik gebruik ook de nuvaring in 2005 had ik precies hetzelfde als jij nu, had hem in gedaan en na een week weer uit was toen weer ff ongsteld geworden een maand later werd ik niet ongesteld kocht een test en ja hoor ik was zwanger!! dolblij waren we! Totdat ik met 10 a 11 weken een miskraam kreeg! Dus denk goed na, als ik jou was zou ik het veilig doen om dit te voorkomen, het is echt geen pretje.

Heel veel succes verder!

Groetjes donna
Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 22:31
kleintje_nf

Online Status
Hallo Donna

Wat jammer om te horen! Ja, ik weet het. Voel me ook schuldig want bij het minste denk ik "ben ik zwanger?!"

Ik heb ondertussen mijn regels gehad van 05/07 tem 09/07 dus 4 dagen.

Heb vandaag foliumzuur gekocht zoals ze mij hier aan raadden. Ga er vanaf morgen mee beginnen. Dus ik hoop dat ik alsnog mijn lichaam en biologische klok niet te veel in de war heb gebracht...

Wat was de reden van jouw miskraam Donna? Hebben ze gezegd dat het te maken had met het verkeerd gebruiken van de nuvaring? Zou ik dan niet beter eens naar de gynaecoloog gaan?

Want ik gebruik nu geen nuvaring meer, weet niet of ik zwanger ben maar ondertussen doe ik wel aan infraligne! En ze zeggen dat dat niet goed is als men zwanger is...

Link naar deze reactie
11/07/2007 @ 19:18
Donna

Online Status
Hey kleintje

Als je voor de eerste keer een miskraam hebt gaan ze het niet onderzoeken,pas als je een 2e of meerdere miskramen heb gehad. Ik weet natuurlijk niet zeker of het komt door het verkeerd gebruiken van de ring, maar heb wel schuldgevoel.

Ook ik ben vandaag begonnen met foliumzuur, we gaan voor de 2e!

Wat is infragnigle?

Succes! Groetjes Donna

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]