< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » attracties en 6wkn zwanger

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
attracties en 6wkn zwanger
03/07/2007 @ 21:02
mamma

lieve mamma's,
ik ga morgen naar de efteling, graag zou ik willen weten of je de attracties in zou mogen. Vaak staan er borden van zwangere vrouwen met een streep erdoorheen. Is dit pas bij later in de zwangerschap??
Ik ben namelijk net 6 wkn.
Komt het door de druk of door de stang dan.
Wil geen risico's voor mn kindje.
Kan het nergens anders vinden.
Weet iemand het misschien?
Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 21:08
Alida Jonkman

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hai,

Ik zou het niet doen.
De schokken en de stress/adrenaline die je dan hebt is volgensmij niet goed voor de kleine.
Maar pin me er niet op vast.
Ik weet dat ik een paar maanden geleden ging karten en toen werd er ook gevraagd of er zwangere vrouwen waren en deze uitleg gegeven.

gr. Alida

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 21:20
melissa

Online Status Bekijk profiel
Ik heb toevallig pas een artikel erover gelezen en geloof het of niet het mag gewoon tot de 12 weken ongeveer. De enigste reden dat je daarna niet mag is dat de beugel niet meer goed sluit door je buik.

Ik persoonlijk zou het toch niet doen hoor

gr

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 21:26
Leen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik zou er ook voorzichtig mee zijn. Het heeft nl niet enkel te maken met de buik en het vruchtje, dat op zich zeer goed beschermd zit, maar ook met het verhoogd risico op trombose (in het begin en op het einde van de zwangerschap, tussen 3 en 6 maanden is het risico een pak lager). De rustige attracties kunnen uiteraard sowieso: het sprookjesbos, droomvlucht, villa volta, carnavalfestival, land van laaf...

Hoe je met die adviezen omspringt is je eigen keuze. De kans is en blijft erg klein. Iedereen maakt dat voor zichzelf uit.
Mijn gyn hamerde bijvoorbeeld wel op de voedingsadviezen ivm toxoplasmose, maar niet op de voedinsadviezen ivm listeria (bij iedere besmetting worden de rekken leeggehaald, en zelf heb ik dit nog maar een keertje geweten).

Alvast veel plezier, met of zonder Vliegende Hollander

[Laatst gewijzigd door Leen - 03/07/2007 @ 21:28] - Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 17:53
greet

mijn gyn heeft gezegd dat het toaal geen kwaad kan. het vruchtje zit nu nog tegoed 'ingepakt' en kan er niks van voelen.
Link naar deze reactie
07/07/2007 @ 10:36
Jantine

Online Status Stuur bericht
Wij gaan met ons gezin morgen ook naar een pretpark, maar ik denk wel dat ik me rustig hou.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]