< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » keuze tussen pil, spiraal of iets anders

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
keuze tussen pil, spiraal of iets anders
04/07/2007 @ 12:37
L.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi

k ben bijna 30 en net bevallen van onze tweede en derde zoon.
over een weekje moet ik weer naar de gyn ter controle en zullen we ook weer opstarten met anticonceptie.
nu weet ik niet goed wat te kiezen... neem ik verder de pil, gaan we over op spiraal of doen we nog iets anders.
iemand voor mij adviezen, of tips??

Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 15:56

hallo

ik zat ook met de vraag wat nemen. Maar omdat ik zoveel verhalen had gehoord over het spiraal heb ik daar niet voor gekozen en dus toch gewoon terug de pil beginnen te nemen maar het was weer lijk voor ik zwanger was dat mijn lichaam raar reageerde op het hormoon in de pil. Kreeg tussenbloedingen wat ik niet had toen ik de pil niet nam. Dus ben ik terug gegaan naar mijn gyn en toch besloten het koperspiraal te laten zetten omdat daar geen hormoon in zit en ik moet je zeggen die verhalen die ik gehoord heb waren erger dan ik dacht. Je voelt alleen als ze het plaatsen net alsof je bloed laat trekken. En de rest doet gaan pijn. Ik zou je zeker het spiraal aanraden. Je moet niet meer denken aan die stomme pil. Alleen het nadeel is je kunt niet eens een week doornemen om je regels uit te stellen. Want met het koperspiraal blijven je regels komen en met het mirenaspiraal gaan ze na een bepaalde tijd weg.
Veel met je keuze.
En trouwens nog proficiat met je tweeling.

xxx

Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 16:21
Nona

Halo,

Tot een paar maanden geleden nam ik de nuvaring. Ik kreeg stteds zwaardere hoofdpijn in mijn pilvrije periode en ik vertrouwde gewoon het hele hormonenzaakje niet. Met de ring ging dat veeeeele beter, er komt wel hormoon vrij, maar lokaal, dus het gaat niet meer via de bloedbaan en belast de lever enz dus niet zo.

Tis natuurlijk nog een jong middel, dus op lange termijn weten ze niet hoe het zit, maar ik voelde me er goed bij.Ik heb het zo'n dik jaar gebruikt.

Hopelijk heb je hier iets aan:)

Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 20:35
chris

Ga je ook eens kijken op de webstek van nfp.be ... een interessant alternatief !
Link naar deze reactie
15/07/2007 @ 20:00
mamama

Hallo Dames,

Ikzelf heb jarenlang de pil geslikt... bijwerkingen werden steeds erger: hoofdpijn, pijnlijke borsten, etc. Uiteindelijk beslist om de Nuvaring te gebruiken, omdat een piraal toch direct voor een aanal aren is en we nog een kinderwens hebben. Nu de derde maand gebruik ik die Nuvaring en ben daar zeer tevreden over! Geen bijwerkingen meer en het inbrengen gaat vlotter dan gedacht! Een echte aanrader, als je 't mij vraagt. Proficiat met de tweeling trouwens, zoals je op mijn banners kan zien, zit ik in hetzelfde schuitje!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]