< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » de prikpil

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
05/07/2007 @ 10:44

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey

ik ben nu bezig met de pil gewoon elke avond 1 nemen ,
maar ik vergeet er regelmatig wel eens 1ne !
nu wou ik graag wat info over de prik pil .
ik nam voor mijn zwangerschap minulet ,maar na de zwangerschap was deze niet meer sterk genoeg ,kreeg tusse bloedingen , dus nu neem ik marvelon !!!
mijn vragen zijn :

voor hoelang is 1 prik?
waar zette ze die in ?
wat kost ze ?
is het vielig?

alvast bedank voor de info !!!

groetjes melissa

Link naar deze reactie
05/07/2007 @ 17:41

niemand???????????????????????

Link naar deze reactie
05/07/2007 @ 20:32
kissie

hoi hoi
ik weet van een topic hier op de site dat er meerder vrouwen zwanger zijn geraakt ondanks de prik pil en nog meer nare verschijnselen ik heb er zelf ook geen ervaringen mee maar misschien moet je daar maar even naar kijken ik durf niet voor iedereen te spreken maar ik weet dat het erg negatief was

ook het zette liep uiteen tot erg pijnlijk
het is een klein staafje die de huisarts aan de binnenkant van je bovenarm inbrengt met een verdoving als ik me niet vergis en ook het verwijderen was bij sommigen geen pretje en bij sommigen niet weer te vinden dit ook met verdoving
volgens mij na een paar maanden

maar goed het is voor ieder voor zich maar ik dacht er ook aan tot ik dat tegen kwam en er dus niet meer over na wil denken voor de bijverschijnselen
ik kan ook slecht tegen hormonen
en ik weet dat marvelon een erg zware pil is die had ik ook ik was depri en erg down en nega en allemaal door de pil die mijn hormoon speigel enorm verhoogde

ik wens je veel succes met het uitzoeken naar de juiste keuze het is niet niks ik weet het
wij hebben besloten om maar bij de condoom te houden

want zelf stellerisatie is niet meer ingedekt bij een verzekeraar( al wil ik dit niet bij mij zlef om dat ik nog graag een derde wil maar ja manlief niet)

groetjes kissie

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 17:18

Hoi, las net je berichtje om meer info rond de prikpil!

Ben ruim 6 jaar aan de prikpil geweest. Een hele fijne manier van anticonceptie. Zoals je zelf al zegt, je hoeft dan niet iedere dag de pil in te nemen en dus kan je deze ook niet vergeten. Mijn mensturatie bleef helemaal weg etc. Weinig bijwerkingen ook. Nu ben ik sinds okt. 2006 gestopt en eind juni voor het eerst weer ongi geweest. Ik raad je af aan de prikpil te gaan als je nog voor een 2e wilt gaan, het duurt minimaal 9 maanden voordat je mensturatie weer opgang komt en ongeveer 15 maanden voordat je vruchtbaarheid weer opgang komt. Dit kan voor iedereen verschillen. Ik ben nu 35 en weet nog niet hoe het gaat lopen allemaal, bij mij is het klokje dus wel gaan tikken, heb je de tijd, dan zou je het kunnen doen. Ik denk dat ik je dan het spiraaltje zou adviseren, na verwijderen spiraaltje ben je ook meteen weer vruchtbaar. Je kunt ook je huisarts om advies vragen. Maar bij de prikpil gaat er veel kostbare tijd overheen. In de bijsluiter staat dat het soms zelfs 2 jaar kan duren voordat je zwanger raakt. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr. Mieke
Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 18:22

hey

dank je voor de info !!!ik ben nu 20 en zou toch nog graag een 3de kindje hebben !!! dus denk ik dat de prikpil niet zo ideaal is he ! dan maar is gaan vooreen spiraaltje !!

groetjes en heel hard bedank voor de info !!!

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 18:55
Erika

melissa ik heb ervaring met de prikpil.
het is eigenlijk vrij veilig maar niet zo gezond.Je moet 1x om de 3maand een spuit in een spier zetten en je bent veilig.
Ik kreeg er cysten en trombose van, omdat het een hele hoge dosis hormonen is die je in één maal erin gesjast krijgt...Dus voor mij nooit meer!
Een spiraal kost héél veel geld om kort te laten zitten, en implanon, zo'n staafje, is niet betrouwbaar.
Misschien kun je beter eens horen voor een vaginale ring? is tegenwoordig ook iets goed heb ik gehoord.

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 19:04

erika

de vaginale ring zou ook niet zo heel veilig zijn !!
er is iemand op maart2005 wat het had uitgeplast en zwanger was geworden !!!

merci voor de info

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 09:24
Mieke

Hoi!

ik zit een beetje met hetzelfde probleem, weet niet goed wat ik nu moet nemen..... Ik heb voor de oudste altijd de pil geslikt, maar ik ben er ook niet zo goed in om iedere dag stipt te slikken, ik vergeet hem nogal eens..... Afgelopen maand ook, en zit nu op de 2e dag in de stopweek, en ben nog niet ongi.... Maar hopen dat het snel doorkomt, ik kan nu geen derde zwangerschap gebruiken, ben net in een nieuwe baan bezig, en vind ons gezinnetje op dit moment wel compleet...... Maar goed, het zal nog wel komen hoop ik deze week...

De Nuvaring (is die vagiale ring) heb ik een tijdje gebruikt, tussen nr1 en 2 in, maar ik vond het niks, vooral het in en uithalen vond ik lastig en vervelend. Implanon, het staafje in de arm, schijnt inderdaad niet erg betrouwbaar te zijn, dus dat valt ook af. Over spiraaltjes heb ik ook veel negatieve verhalen gehoord, dus dat durf ik niet goed, en ik moet niks van spuiten hebben......

Een hele goeie vriendin van me gebruikt al jaren de prikpil, en die is wel erg tevreden! Dus misschien dat ik toch eens daarvoor ga vragen. ik heb gehoord dat het net zo betrouwbaar is als de pil, en de spuit schijn je amper te voelen. Bij haar zetten ze hem altijd in de bil. Bijkomend voordeel, na een tijdje wordt je niet meer ongesteld, al lijkt mij persoonlijk dit ook niet echt prettig, ik zou dan gaan twijfelen aan de werking, maar dat is een persoonlijke tik van mij.....

Misschien heeft iemand hier nog andere ideeën?????? Ik wil nog niet voor een radicalere oplossing gaan (knup er in bij manlief) omdat ik niet weet of ik niet over een paar jaar nog voor een derde wil.......

Groetjes Mieke

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 10:04

ik heb een jaar de prikpil gebruikt, en ik raad het iedereen af die nog kinderen wil. toen ik stopte werd ik HEEL onregelmatig, een en al tussen bloedingen. 2 dagen ongi, 1 dag niet, 3dagen ongi, dan weer een paar dagen niet, ezv. dat heeft denk ik een paar manden geduurt. toen werd ik 9 manden niet meer ongesteld!

als ik jou was, zou ik denkt ik de nouva ring proberen, die hou je 3 weken in, (breng je in als een tampon) dan 1 week niks, en dan doe je weer een nieuwe in voor 3 weken. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar denk wel dat ik het na mijn zwangerschap ga proberen. En er zitten ook maar de helft zo veel hormonen in als in de pil!

en over dat uitplassen, een spiraal kan je ook verliezen, is bij mijn moeder ook gebeurt...dus ja....niks is natuurlijk 100%

groetjes

[Laatst gewijzigd door Anouk - 10/07/2007 @ 10:06] - Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 20:18
Chantal

Ik heb DIANE35 gebruik en ik werd zwanger van Lara!
Ik nam een MIRENA spiraaltje, baarmoeder te klein... UIT!
Ik heb dan maar de NUVA ring (vaginale ring) gebruikt en toen kwam Carolien!
Ik heb dan moeten overschakelen naar een nieuwe pil YASMINELLE. Héél goeie pil, geen neveneffecten... maar 't onverwachte was dan toch gebeurd. Ik kreeg wel een miskraam.

Dan uiteindelijk maar de prikpil, voorlopig géén neveneffecten, geen complicaties, alleen had ik 3 dagen pijn aan mijn arm waar de prik werd gezet. En die prik is niet zomaar een prik... HAJA WADDEUH!!!

Ik ben precies echt een serieuze uitzondering op de kaart!
Bij elke anticonceptie werd ik wel zwanger blijkbaar...
Nou maar te hopen dat de prikpil werkt!
(deze is 3mnd goed en heb géén zorgen om op tijd te nemen)

xxx

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 20:20
Chantal

Vooral jullie ook nog ongerust worden!

Ik ben héél vruchtbaar en daar kan 't aan liggen dat de anticonceptie wat te zwak is voor mij...

Nou ja, uitzonderingen horen er nu éénmaal bij.
En die uitzondering die ben ikkeuh!!!

Link naar deze reactie
11/07/2007 @ 14:57

Online Status Stuur bericht
ik heb ook de prikpil. nu juist 1 maand niet omdat ik op de dag dat ik om de pil moest een opratie had. maar ik kan je zeggen die is veilig. en bij ons kost ze 6,70 om de 3 maanden en het is je achterste dat ze je een spuitje geven en jeh bet geen maandstonden juist als je pil op zijn einde loopt wel.

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 17:37
Chantal

Bij mij kon ik kiezen waar ... arm of poep!!!
Ik koos leuk voor dat eerste, en maar goed ook!!!

Link naar deze reactie
17/07/2007 @ 08:55

Hallo,
Ik heb sinds 9 mei de prikpil en ben er niet tevreden mee.
Ik ben een week na de prik heel erg gaan bloeden, 2 weken lang en voelde me erg depri en opgejaagd.
Nu is het 17 juli en heb morgen een afspaak voor een echo.
Ik voel me zwanger.Ik heb al 4 kinderen.
De jongste is 11, 16, 18 en oudste is 21. Ben nu 43 jaar.
Ik heb hier voor altijd de pil geslikt en de laatste jaren de novulon ring.Ik vond dat wel prettig maar wilde niet meer ongesteld worden en een kinder wens had ik ook niet meer.Ik wil die prikpil nooit meer!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]