< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » slapen en eten

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
05/07/2007 @ 11:17

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik ben vorige week bevallen van een zoon, Teun.
Nu vraag ik me af... Klopt het dat een baby bijna de hele dag slaapt... Hoeveel uur is een baby gemiddeld wakker? En hoeveel voedingen (ik geef borstvoeding) geven jullie gemiddeld per dag? En hoe vaak 's nachts?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen!

Alvast bedankt voor de reacties!

Liefs, Mieke

Link naar deze reactie
05/07/2007 @ 12:27
Caroline

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik geef ook BV. De eerste 2 ŕ 3 weken dat ons meisje geboren was sliep ze inderdaad veel (het aantal uren weet ik niet precies) en at ze ook heel veel (10 ŕ 12 voedingen per etmaal). 's Nachts at ze 1 keer. Vanaf 4 weken ben ik van Kind en Gezin mogen stoppen met die nachtvoeding. (Ik moest haar steeds wakker maken om te eten 's nachts en ze viel opnieuw in slaap na 5 minuten eten, waardoor ze dus eigenlijk niet fatsoenlijk at 's nachts) Nu slaapt ze 8 uur per nacht door. (Van 23u tot 7u) Een baby die 8 uur doorslaapt op 4 weken is natuurlijk niet iedereen gegeven...

Nu (op 6 weken) zit ze ongeveer aan 7 voedingen per etmaal. Zij bepaalt volledig zelf wanneer ze wil eten. (Overdag is dat om de 3 ŕ 4 uur, 's avonds iets vaker en 's nachts dus niet meer. Ze is nu ook veel meer wakker. In de voor- en namiddag een dutje, en 's avonds blijft ze vaak wakker van voeding tot voeding. Bij de geboorte woog ze 4.225kg en was ze 53.5cm. Nu weegt ze al meer dan 5kg en meet 56cm!!

Veel succes!!

Caroline

Link naar deze reactie
05/07/2007 @ 13:04
neentje bij de grootouders

hoi,

Mattis is nu 6 weekjes oud. En nu is hij al wel wat meer wakker dan in het begin. Maar de eerste 2 weekjes moesten wij hem echt wakker maken, om zijn papje te geven. Een pasgeboren baby slaapt tot 20uur per dag. Is dus volkomen normaal.

Groetjes neentje xxx
Link naar deze reactie
05/07/2007 @ 21:05
Anneke

Online Status Bekijk profiel
Hier een andere ervaring. Ik vond in het begin dat Kayden weinig sliep. Hij sliep wel vaak maar altijd maar hazeslaapjes (een half uurke), dit is pas beginnen veranderen na 2 maanden. Hij at in de eerste weken (en nu nog vaak) 8 keer per dag. Doorslapen doet hij nu nog steeds niet maar alles op zijn tijd!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]