[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 06/07/2007 @ 11:34 even anoniem | Mijn dochtertje is nu 6.5 maand. Het is ons eerste kindje. We hebben heel lang uit gekeken naar een kindje. Maar nu vind ik er totaal niks aan. Ze zeurt en huilt de hele dag door. En het is niet van pijn dat ze huilt volgens mij. Gewoon uit verveling of uit colère. Maar ik ben het zo zat! Ze kan zich nu eens echt nergens content doen. Met als gevolg dat we bijna nergens meer komen. En als we ergens naar toe gaan dan is het op voorhand al een hele hoop stress hoe ze zich zal gedragen. Waardoor de ontspanning er ook al weer af is... En haar eens ergens achter laten is ook nog moeilijk. Ze krijgt nog BV. Ik zit nu op het moment echt op een punt waar ik mezelf afvraag waarom we onszelf dit hebben aangedaan. Ik was echt eerlijk waar gelukkiger voor haar komst. Alle mensen in onze omgeving hebben zo lieve rustige baby's. En wij hebben dan weer een kind dat de ganse dag door zeurt en zaagt... Als ik de klok kon terug draaien... ![]() |
| 06/07/2007 @ 11:48 k'tje | Hey, ik ben 7 weken geleden bevallen van m'n tweede kindje, en ik heb ook van die momenten waarop ik denk: waar zijn we in 's hemelsnaam mee begonnen? Was het wel de juiste keuze? Maar dan komt er een glimlach op het gezichtje van m'n zoontje, of dan komt m'n dochtertje (ruim 2jaar) aangelopen om een knuffel te vragen,... en dan vergeet je die vragen onmiddellijk. Neem een schriftje, en schrijf alle leuke dingen van je dochtertje op. Wat ze leert, wat ze al kan, welke leuke streken ze uithaalt, waar jij allemaal om moet lachen,... Dan kan je op de moeilijke momenten dat schriftje erbij halen. Misschien helpt dat. Sterkte. Je komt er wel door! K'tje |
| 06/07/2007 @ 15:05 Runa | Aah hoe herkenbaar, ik hoor mezelf net toen ons eerste dochtertje die leeftijd had... alleen heb ik dat gevoel NOOIT of te NOOIT durven uiten (behalve tegen mijn vriend die alle rotzooi naar z'n hoofd kreeg). 6.5 maand is gewoon een rotleeftijd! Je kindje kan nog bijna niks maar wil vanalles en heeft overal de hulp van mama of papa bij nodig. Jij voelt je als een aan huis gebonden schotelvod en ik weet niet of je werkt maar ik deed dat niet en voelde me gewoon helemaal opgesloten en verstoten. Iedereen is ook al lang vergeten dat jij onlangs bevallen bent, en vriendinnen zijn allemaal met hun eigen ding bezig! Tja wat kan ik zeggen behalve HET WORDT ECHT WEL BETER! Binnenkort begint die pruts te kruipen en is dan weer een halve dag bezig met de wereld te ontdekken. Vanaf dan worden ze steeds onafhankelijker, en tegen dat ze 18 maanden is, ben je weer ongelukkig omdat ze je "niet meer nodig het"! Probeer een beetje afstand te nemen van de situatie: ik gaf ook volledige BV, maar durfde op die leeftijd (voor het eerst!) mijn dochtertje al eens bij iemand achterlaten. Omdat afkolven niks voor mij was gaf mijn mama dan gewoon KV, (biobimlac), en dat was echt geen probleem hoor, je hebt alleen op de duur nogal gezwollen borsten :). Als je lekker iets gaat doen met of zonder je vriend, probeer dan niet over je dochtertje te praten, maak er echt jouw dagje van. Daarna probeer je de situatie eens helder te bekijken. Waarom huilt je kindje? Heeft ze idd, wat meer rust of regelmaat nodig? Slaapt ze wel genoeg overdag? Onze dochter had toen ongeveer een 2uur wakker, 2uur slapen ritme, hoe gaat dat bij jou? Is ze verveeld? Komt dat dan omdat ze geen aangepast speelgoed heeft, of omdat ze op het punt staat van iets nieuws te leren en het nog niet kan? Of geef je haar de kans niet om zelf met iets bezig te zijn? En hoe zit het met jou? Ben je zelf niet te moe? Geef je nog nachtvoedingen? Het is nu misschien de moment om die af te bouwen. Geraak je aangekleed voor de middag? Ik voelde me al een heel stuk beter toen ik wat nieuwe kleren ging kopen en elke dag een uurtje uittrok om gewoon eens wat make-up aan te doen, haren te kammen en leuke kleren aan te doen. Onze relatie stond toen ons dochtertje die leeftijd had op hoogspanning, we waren ouders geworden, maar geen man en vrouw meer. Na een bewuste inspanning van beide kanten, veel praten en het eindelijk verhuizen van onze dochter aar haar eigen kamertje kwam die weer terug op de rails. Een heleboel vragen eh? Maar de antwoorden erop kunnen je hopelijk een stukje verder helpen... want een baby erbij verandert je leven, en het is soms moeilijk om te beseffen dat jij zelf daarvoor niet hoeft te veranderen en gewoon je oude leven moet heroppakken, je bent nu wel "mama" maar je bent ook nog jezelf. (Onder een hele grote laag kaka pipi luier kots en baby troep). Je mag me altijd een pb'tje sturen... wil je nog wel meer vertellen over mijn GroteZesMaandenDip! |
| 06/07/2007 @ 15:07 Runa ![]() | Was daarjuist niet ingetekend omdat ik op m'n vriend z'n pc zit... maar heb me nu wel ingetekend zodat je me kan pb'en als je wil. |
| 06/07/2007 @ 15:27 even anoniem | Bedankt voor al jullie reacties! Het doet deugd. Het gaat ook al weer iets beter dan deze voormiddag. Ik zit te lang thuis. Ik ben niet echt iemand om thuis te zitten, maar ik wilde per sé 6 maanden BV geven, en op het werk kolven zag ik helemaal niet zitten. Over 9 weken ga ik terug werken. Ik kijk er eerlijk gezegd echt wel naar uit. Eindelijk terug een klein beetje structuur in mijn leven, en niet meer die 100% verantwoordelijkheid voor mijn dochtertje. Ik ben eigenlijk al aan het afbouwen met de BV. Ik had gedacht om de eerste voeding natuurlijk af te bouwen door het groentepapje in de plaats te geven. Maar dat gaat van geen kanten, we zijn nu 3 weken aan het oefenen, en ze wil het maar niet eten. Daarom heb ik sinds een paar dagen een BV vervangen door een KV. Maar omdat ze zo weinig regelmaat heeft doordat ik BV met vraag en aanbod geef is het moeilijk. Daarom heb ik net ook besloten dat ik stop met vraag en aanbod en een schema ga invoeren. Ik weet dat dat niet goed is voor de productie. Maar ik ben nu toch aan het afbouwen... Voor de rest zijn we met haar al naar de osteopaat en naar de kinderarts geweest in het begin. Omdat ze zo veel huilde. De osteopaat heeft niks geholpen. De KA een beetje. Ze had verborgen reflux. Daar heeft ze tot voor kort medicatie voor genomen. Maar dat is nu zo goed als over. Mijn ma denk dat ik ze misschien in het begin verwend heb omdat ik ze toen zo vaak opnam omdat ze zo een pijn had met die reflux... Maar een kindje met pijn kan je toch niet laten wenen... In ieder geval bedankt voor jullie steun! |
| 07/07/2007 @ 10:19 leticia | Heel herkenbaar! Ik had ook zo'n moeilijk bbtje, wilde de hele tijd maar aandacht en opgepakt worden en veel huilen, huilen . Ik had helemaal geen tijd voor andere dingen. Het gaat idd een stuk beter als ze gaan kruipen en wat zelfstandiger worden (bij ons va. 9 mnd.).Ik zou proberen om haar toch zoveel mogelijk op te pakken en te laten weten dat je er voor haar bent.Misschien toch proberen om het huis uit te komen en wat mensen te bezoeken.Vertel ze gewoon dat je een huilbbtje hebt, dan begrijpen ze het wel.Of je spreekt af met iemand voor een wandeling, dan kunnen jullie rustig babbelen, terwijl je kindje rondkijkt/slaapt.Of misschien wil iemand af en toe een uurtje met haar gaan wandelen zodat je een uurtje vrij hebt?(en ga dan lekker een boek lezen en niet het huis schoonmaken!).Klinkt allemaal makkelijker gezegt dan gedaan, maar het helpt. Ons kindje is nu 3,5 jaar en een schatje.Luisterd goed en wil graag helpen, maar heeft nog steeds veel aandacht nodig.Gaat regelmatig een nachtje slapen bij grootouders en is daar al vroeg mee begonnen, misschien zelfs wel met 6 mnd.weet het niet meer. Maak er het beste van, het wordt echt gauw leuker hoor! |
[Reageer]

Zou de klok wel willen terug draaien...

geen woorden dan he!
Even een adempauze genomen en nadien ging het een pak beter!
Echt waar je knapt er echt van op !