< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Waarom kiezen voor de fles (KV) ???

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
Waarom kiezen voor de fles (KV) ???
09/07/2007 @ 08:53
Elfje76

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ow, over dat steriliseren. Ik had zoveel flessen dat ik dat 's avonds gewoon bij de afwas meedeed. Moest toch gebeuren, dus die flessen waren geen extra werk.

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 09:18
L.

Hier ook eenzelfde kloven verhaal als ik hier al bij anderen lees.
Bij mijn eerste had ik heel erge kloven, door fout aanleggen en door gevoelig velleke! De ene tepel was meer een krater dan een kloof, zo erg beschadigd. k heb dus ganse bv met tepelhoedjes gegeven omdat het anders zeker niet ging lukken!
ook gezegengd geweest met een borstontsteking maar dapper blijven doorgaan!! Yerko heeft uiteindelijk live bv gekregen voor 15 weken, erna moest ik gaan werken en zag met in combinatie met mijn job echt niet afkolven!

Nu met de twins wilde k graag weer opteren voor bv, maar deze keer had ik mezelf voorgenomen dat het wel beter ging gaan en ik dus geen hoedjes ging gebruiken! k wou tegen aanraden van anderen in ook beiden volledig (indien mogelijk) bv geven!
k heb het toch drie dagen volgehouden in t ziekenhuis, erna stonden er weer kloven met bloed op mijn tepels! Geven met t hoedje ging niet, want ook daarmee trokken ze bloed! Dus kolven geblazen! Ben ik nu dus nog steeds aan t doen, dagelijks min zes maaltijden kolven voor mijn twee kastaars! K ga er wel mee stoppen tegen dat mijn ventje terug gaat werken (nu ouderschapsverlof) want kolven en voeden van onze twins en ondertussen op onze Yerko letten als k er helemaal alleen voorsta zie ik gewoon niet zitten!
t is wel heel dubbel, soms wil vandaag gewoon al stoppen want ben zoo moe van die bv en zou graag ook hebben dat ze wat langer beginnen slapen snachts (maar daarmee gaat kv me niet helpen...) en soms wil ik gewoon proberen verder te gaan, want elke druppel die ze hebben gehad, hebben ze gehad he!!
dus dilemas en schuldgevoel hier, maar ja, uiteindelijk worden kv babys net zo goed groot dus waarom ons druk maken! is nergens goed voor!

Dus CONCLUSIE binnen twee weken ga ik afbouwen naar kv en dan doen mijn kids het erna net zo goed!!

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 09:52
IllyTje

Online Status Stuur bericht
Ik ga 2 maanden bv geven (als dit lukt: cf. medicatie e.d.) en dan ga ik combineren. Ik moet dan namelijk naar school en afkolven zie ik niet echt zitten. Dus 's morgens en 's avonds krijgt m'n kleine meid bv en in de dag flesvoeding.

*Kus*

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 10:53
sass1e

Hallo,

Zelf wist ik tijdens mijn zwangerschap al dat ik graag BV wilde geven. In het begin deed het erg veel pijn door tepelkloven enz enz enz en inderdaad lekkende borsten, lelijke beha's, kolven noem maar op. Eerst wilde ik graag een maandgeven, toen drie maanden en toen een half jaar en nu zitten wel al op de 7,5 maand.

Of ik het leuk en mooi vond in ht begin. NEE. Ik vond het vervelend, onhandig en een heel gedoe. Ik hield het alleen maar vol omdat ik altijd dacht 'tsja, ik doe het ook niet voor mezelf maar voor mijn dochter' en omdat ik van mening ben dat het nu het beste is voor mijn kindje. Ook een motivatie was dat ik bij eventuele allergien van mijn dochter mezelf waarschijnlijk altijd had afgevraagd of dat met BV nu voorkomen had kunnen worden.

Na ongeveer een week of 9 werd het plotseling wel gemakkelijk. Het gaat snel (voeden duurt 5 minuten), het is echt gezellig, je merkt hoe je kindje geniet omdat ze soms helemaal tegen je aan kruipen. Maar de eerste negen weken kon ik de mensen wel schieten als ze met alle argumenten van bijv je melk ik altijd op kamertemperatuur enz kwamen

Nu ben ik echt zo ontzettend blij dat ik doorgezet heb met BV en ik zou het bij een eventuele nummer twee zeker weer doen.

Ook denk ik inderdaad zoals hierboven al ergens stond dat elke moeder doet wat zij denkt dat het beste voor moeder en kind is, dus soms BV en soms FV! Ik ben erg blij dat uiteindelijk bij mij de BV goed gelukt is en dat ik dus zelf een keuze heb kunnen maken wat voor voeding mijn kindje krijgt.

Het is toch heerlijk dat wij in de meeste gevallen gewoon de keuze hebben wat voor voeding we onze kindjes geven!

Saskia

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 17:46
Kaatje

Hoi,
ik was in het ziekenhuis gestart met BV, hoewel ik de hele zwangerschap lang getwijfeld had. Ik wilde nl mijn borsten niet kwijt (snap je?), maar uiteindelijk genoten Wout en ik er ontzettend van!
Jammer genoeg, door een slechte begeleiding, zaten de melkkanalen verstopt op de 4de dag en lag Wout 2u-3u aan, vooraleer hij verzadigd was! Gigantisch vermoeiend!! Doordat er niets uitkwam, zeiden de verpleegsters dat ik best zou afkolven en dat was nu net het enige dat ik NIET wilde doen. Ik wil me geen 'koe' voelen (sorry voor de vrouwen die het wel doen, zo voel ik het zelf aan) en daarom ben ik plots gestopt.
Je had het gezichtje van onze zoon moeten zien de eerste keer dat hij een flesje kreeg: zooooo BLIJ!!! Alsof hij was uitgehongerd en eindelijk eten kreeg.
Aangezien mijn bevalling lang heeft geduurd (verschillende dagen) was ik doodop en enorm blij dat ik mijn man een fles kon laten geven, zodat ik kon slapen tussenin.
Ik hoop dat ik toch een beetje extra antistoffen heb kunnen geven, en ik zal het opnieuw proberen bij een tweede kindje, maar FV is wel enorm gemakkelijk als je snel vermoeid bent! En kindjes worden zo ook wel groot hoor...
Het extra werk valt heel goed mee: ik heb voldoende flessen gekocht zodat ik niet elke voeding opnieuw aan de slag moet.

Link naar deze reactie
21/07/2007 @ 10:30
lesley

Online Status Bekijk profiel
Hoi

Ik heb een jaar geleden ook gekozen om FV te geven. Ik wist eigelijk al veel langer dat ik geen BV wou geven. De periode van mijn bevalling waren we met 18 zwanger!!!! Ik denk dat we maar met 2 FV hebben gegeven, al de rest BV. Zelf had ik er geen problemen mee, diegene die borstvoeding gaven hadden er precies meer problemen mee met het feit dat ik geen BV gaf. Telkens kreeg ik weer die vraag, geen jij BV of FV? Toen ik dan zei dat ik FV gaf vielen ze allemaal uit de lucht. "En waarom geen BV?" Ik kreeg direct een klap in mijn gezicht, want ik was precies geen goeie mama! Toen ik in het ziekenhuis lag stond er een artikkel in de krant over kindvriendelijke ziekenhuizen. Ze waren o zo trots, want ze konden minstens 70% van de mama's overtuigen om BV te geven. Wel dat woordje overtuigen vond ik er echt teveel aan. Je moet zelf kiezen wat je wilt en als je echt geen BV wil geven moet niemand je toch overtuigen he. Ik vroeg aan hen toch ook geen verklaring waarom zij wel BV gaven en geen FV?
Op zo'n moment krijg je toch wel echt de indruk dat je een minderwaardige mama bent hoor.

Wil hiermee alleen maar even aangeven hoe ik me erbij voelde!
waarom ik koos voor FV?
- had echt geen zin in BV te geven
- gemakkelijk, papa kon ook genieten van het papje geven
- papa kon het eens overnemen van mama als die echt te moe was en andersom
- die voeding is even gezond als BV, anders zouden ze niet mogen verkopen (denk ik dan).
- jeppe kon zonder probleem ergens gaan slapen.
- ik zou BV ook nooit volgehouden hebben denk ik, ben nogal perfectionistisch. Zou het echt niet aankunnen moest het niet lukken ofzo. Had dit probleem de eerste dagen met FV ook, gelukkig kon mijn man het op die momenten overnemen van mij. Zo was ik niet gefrustreed omdat ik het niet kon.
- je kan er ook enorm van genieten als je een flesje geeft. Het lichaamscontact is misschien niet 100% hetzelfde, maar je kleintje ligt ook lekker dicht tegen je. Na het flesje hadden we altijd een zalig knuffelmoment.

chapeau voor de BV-mama's het heeft echt wel doorzettingsvermogen nodig om het te doen. Evengoed voor de FV-mama's die zich telkens moeten verantwoorden waarom ze nu niet voor BV hebben gekozen.

BV of FV, je geniet van je kindje en dat is toch het belangrijkste?

xxx
lesley&co

Link naar deze reactie
21/07/2007 @ 10:52
Simba

Het lijkt me inderdaad ook vervelend als je dat te horen krijgt Lesley. Het is trouwens helemaal irritant als mensen zich met de opvoeding en voeding bemoeien.

Hellaas worden bv-mamma's ook vaak scheef aangekeken. mss niet zo zeer in het begin (bij sommige wel, niet in mijn omgeving) maar wel als je al een tijdje bv geeft. En in het openbaar voeden schijnt ook vreemd te zijn. 3 maanden bv geven is wel normaal, maar langer dan 6 maanden..... Daar krijg je al opmerkingen over.
Ik heb een vriendin die ook erg perfectionistisch is en wilde precies weten hoeveel voeding haar kindje binnen kreeg. Met bv laat je je kindje dat zelf uitmaken en ze kon dat niet loslaten. Toch heeft ze 6 weken bv gegeven. Dan kan ik haar keuze erg begrijpen want ze genoot helemaal niet.

Tja het blijft soms een gevoelig onderwerp voor bv-mamma's en kv-mamma's. Op het forum lijkt het wel eens alsof ik het erg promoot, dat doe ik alleen omdat ik het zonde vind als vrouwen stoppen terwijl het eigenlijk nog mogelijk is om door te gaan. Ik hoor vaak van vrouwen die spijt hebben gestopt te zijn terwijl er toch wat aan hun "probleem" is te doen. en dan zou dat jammer zijn. Ik wil daar niemand mee voor het hoofd stoten.
Want iedereen die achter zijn keuze staat heeft de juiste keuze gemaakt.

Ik heb wel voor bv gekozen en dacht: ik zie wel, het is de natuur en nieuwsgierig naar waar die borsten nou eigenlijk voor zijn. 4 maanden vond ik al erg lang en ik praatte met mijn vriendinnen mee over dat het maar een raar gezicht was een baby van 9 maanden en ouder aan de borst. Je ziet het ook eigenlijk nooit (meestal geven vrouwen dan alleen savonds en sochtends of al helemaal niet meer), dus als je het eens ziet is het vreemd. Nu ben ik 180 graden omgedraaid en mijn keuze is dan ook om lekker door te gaan. Ook de keuze van mijn zoon trouwens want die smult er nog steeds van. mss laat ik hem wel zelf de keuze maken wannneer hij wilt stoppen.

Link naar deze reactie
23/07/2007 @ 10:05
orphe

Online Status
Dit is echt interessant om lezen. Ik ben momenteel zwanger van ons vierde kindje en zit enorm te twijfelen. Heb bij mijn drie anderen telkens bv gegeven, maar dat is nooit goed gelukt (na resp. 7-5-2 weken te zijn gestopt). Ik hield het gewoon nooit vol door tepelkloven en het feit dat ze continue wilden drinken. De jongste sliep niet langer dan een half uurtje (ook 's nachts) en wilde elk uur drinken... ik was gewoon bekaf tegen de tijd dat ik uit het ziekenhuis kwam. En thuis waren dan nog twee andere kindjes om voor te zorgen... dit heeft gemaakt dat ik er totaal niet van kon genieten en gewoon een wrak was. Ben dan na twee weken op twee dagen tijd overgestapt op fv.
Elke keer dat ik stopte met bv met alle drie met kindjes voelde ik me een mislukkeling... ik wilde het zo graag. Heb het altijd zo mooi gevonden en keek er telkens naar uit.

Maar om eerlijk te zijn neig ik dit keer meer naar fv. Gewoon omdat ik de teleurstelling om weer te 'falen' wil vermijden en eens keertje vanaf het begin wil kunnen genieten van mijn kleintje (ook al omdat dit echt het laatste zal zijn).

Even een vraagje aan de fv-mama's: hebben jullie van de eerste dag fv gegeven, dus ook niet de eerste keer bv (voor dat colostrum). En hoe zit het dan met je borsten die toch vol zijn die eerste dagen of je nu bv geeft of niet? Wordt dat niet pijnlijk of krijg je daar iets voor?

Ik hoop dat ik eruit geraak... het zal wel een last-minute beslissing worden, denk ik

Groetjes

[Laatst gewijzigd door orphe - 23/07/2007 @ 10:06] - Link naar deze reactie
23/07/2007 @ 10:41
Simba

orphe, mocht je toch besluiten om bv te geven zou ik je aanraden om eens wat mee te lezen op:
http://www.borstvoedingsforum.nl
en op
http://www.borstvoeding.com staat ook een hoop informatie die je in de kraamtijd niet krijgt van verpleegsters en kraamhulpen e.d.

succes met je beslissing en veel plezier met je zwangerschap!!

[Laatst gewijzigd door Simba - 23/07/2007 @ 10:41] - Link naar deze reactie
28/07/2007 @ 13:15
Lesley

hoi

orphe: een paar uurtjes na de geboorte mag je je baby een flesje suikerwater geven. Dat is vooral om eventuele slijmpjes beter te doen verteren. Bij ons was dat al een uur na de geboorte geloof ik, tegen de avond mocht hij zijn eerste melkpapje krijgen, niet veel hoor. Elke voeding is de portie wat groter tot hij op de laatste dag ziekenhuis 70 ml kreeg om te drinken.

Omdat je geen BV geeft moet je een pilletje innemen, dat zorgt er voor dat de melkproductie afneemt. Je hebt dan ook minder last van stuwing. Bij duurde dat wel een tijdje hoor. Twee weken na mijn bevalling had ik plots melkvlekken op mijn t-shirt, na een paar dagen was het gedaan.

Veel succes met je keuze.

Simba: bedankt voor de reactie, leuk dat iedereen elkaar een beetje kan begrijpen he. Maakt het allemaal een stuk gemakkelijker.
ps: Jeppe eet nu prima hoor (dit forum: 12 maanden en wil geen stukjes). Stukjes brood, groenten, kip, alles gaat er nu zonder problemen in.

groetjes
lesley&co
lesley
Link naar deze reactie
29/07/2007 @ 07:51
Simba

hé was jij die Lesley. Fijn dat het eten nu goed gaat.

grtjs

Link naar deze reactie
02/08/2007 @ 13:17
lesley

Online Status Bekijk profiel
Hey Simba

ja ik ben dezelfde Lesley!!ja het is echt fijn nu hij terug goed eet!

xxx
lesley&co

Link naar deze reactie
02/08/2007 @ 13:23
Simba

eh wat zie ik nu???!!!??? gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

Link naar deze reactie
02/08/2007 @ 14:37
Lindsay en Shania

van harte gefeliciteerd met jullie tweede wondertje!!!!!!!!!!!!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]