< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Zo wisselend met het aantal cc's

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
Zo wisselend met het aantal cc's
07/07/2007 @ 22:07
Jen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi allemaal,

Quinn zou nu volgens de artsen op 5 keer 150 cc mogen zitten. Maar ik ben al blij als hij soms 100 cc drinkt. Soms komt hij zelfs niet verder dan 70 cc. Hij heeft ook wel eens uitschieters tot aan 200 cc, dat is tot nu toe 1 keer gebeurd.
Maar meestal drinkt hij zo'n 6 keer per dag 100 cc en dat is onder het gemiddelde.
Toch zit hij boven het gemiddelde met gewicht en lengte maar het is zo vreemd vind ik.

Hebben jullie kindjes ook zo'n wisselend patroon? Het heeft overigens niet met eventuele warmte van buiten te maken. Ook als het kouder is drinkt hij weinig.

Groetjes van Jen

Link naar deze reactie
07/07/2007 @ 22:17

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

vorig weekend heb ik afgekolfd omdat ik de vrijdag weg moest. Mijn moeder heeft haar dan 's avonds een flesje gegeven van 160cc maar ze wilde maar 100cc drinken. Ze begon van haar neus te maken omdat ze echt genoeg had. (Ze weet wat ze wil onze meid). De dag erna heeft ze 's avonds met veel moeite 120cc gedronken (had twee flesjes gekolfd voor de vrijdag vond het zonde tweede weg te gooien).
Terwijl ze drie weken daarvoor 140cc had gedronken bij mijn vriend. Dus hangt echt van moment af denk ik. Wij eten ene keer ook meer dan de andere keer. En zolang je kindje tevreden is zou ik mij geen zorgen maken.

Groetjes, Peggy.

Link naar deze reactie
07/07/2007 @ 23:02
Parthoens Liesbeth

Hangt van het gewicht af wat ze moeten drinken. Per kilo gewicht 150 ml melk. Is wel enkel voor flesvoeding.

Van borstvoeding weet je niet wat ze normaal drinken en bevat andere voedingsstoffen dan kunstvoeding dus kan je niet vergelijken.

Sommige baby's drinken minder en sommige meer. Die 5x150 ml is nu ook eenmaal een gemiddelde en die van jou zal met minder genoeg hebben. Zolang er genoeg natte pampers zijn en hij goed bijkomt maakt het niets uit.

Hij zal wel schreeuwen als hij honger heeft!

Groetjes

Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 15:46
Jen

Hoi,

Quinn weegt op een paar gram na 6 kilo. Dus in principe moet hij dan 6 x 150 cc drinken. Dat is 900 cc per dag maar hij levert er minstens 300 elke dag in. Hij groeit wel goed maar toch maak ik me wel eens zorgen over de gang van zaken.
Hij poept en plast wel goed gelukkig.

Groetjes van Jen

[Laatst gewijzigd door Jen - 09/07/2007 @ 17:07] - Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 15:56

Hoihoi,

hier nog wat raars. Heb Sem net 60 ml afgekolfde melk uit flesje gegeven en daar dronk hij maar 50 ml van.
Daarna dronk hij wel nog uit de borst.
Waarom dronk hij de rest dan niet ook uit de fles???

Kan dit komen omdat hij nog moet wennen aan de fles??

Groetjes Virgenie

Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 17:54

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Virginie misschien kun je eens proberen om in twee keer de fles te geven. Ik heb er al op gelet dat ze beter haar fles uitdrinkt als ik haar tussenin eens laat boeren, net zoals ik wissel anders van kant bij de borstvoeding. Dan drinkt ze ook terug volop.
Wie weet helpt het.

Groetjes, Peggy.

Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 18:09

Hoihoi,

ik heb net 40 cc gegeven en daarna was het krijsen om meer.
Morgen ga ik eens een flesje proberen te kolven van 100 cc, kijken hoeveel hij dan drinkt. Wel met een pauze (goed idee!!!)
Ben al blij dat hij nu wel de fles pakt (JIPPIE TOMMEE TIPPEE) en zelfs bij mij uit de fles drinkt.
This maar voorzorg want ik vind live voeden toch fijner hoor....

Groetjes Virgenie

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 17:06
Jen

Ik moet Quinn altijd laten boeren tussendoor, anders drinkt hij helemaal niks meer.

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 08:25
bommel

Online Status Stuur bericht
onze dochter van 13 weken, drinkt ook veel te weining, maar groeit heel erg geod, dus ik zou mij niet te veel zorgen maken
ik ben gisteren bij het consultatieburo geweest en zij zeiden ook, het ene kindje heeft meer nodig als de ander, zolang ze maar goed groit en ontwikkeld
melissa drinkt ongeveer 90 tot 100 ml per voeding, 5 x daags
soms 6 maal daags en heeft vanacht van 20.15 uur doorgeslapen tot 7.30 uur
ze zal dus echt wel genoeg voeding krijgen anders lukt haar dat ook niet

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 11:54
Jen

Hey Bommel,

Zoals ik het allemaal zie hoef ik me geen zorgen meer te maken. 13 weken en ook maar 100 cc is ook erg weinig. Quinn is 10 weken en drinkt ook zoveel.
Bedankt voor je berichtje!!

Groetjes van Jen en Quinn

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]