< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Februari 2008-Club » Jongentje & Meisje ?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Februari 2008-Club
Jongentje & Meisje ?
08/07/2007 @ 11:10
maggy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
dag dames ,

Is het uw eerste kindje? of hebben jullie al een dochter? een zoontje? en wat zijn jullie vermoedens van wat het nu zal worden?

Kan een vrouw juist inschatten wat ze zal krijgen ? naargelang hoe je voeld?

Wij hebben nu een schat van een dochtertje, en hebben beiden een sterk vermoeden dat het terug een meisje zal worden.....

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 11:27
lisa

Online Status
wij hebben ook een schat van een dochter. maar omdat de zw zo erg verschilt van de eerste (misselijkheid en alle andere syptomen) denken we nu een jongen.
We zullen het wel zien met 20 wkn.

groetjes lisa

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 12:16
Lies

Hoi,
Wij hebben al een zoontje. De zw voelt eigenlijk net zo aan als de vorige keer. Ik had toen een inuïtief voorgevoel dat het een jongen ging zijn. Ik ging er eigenlijk gewoon van uit en was het zelfs vergeten vragen toen hij pas geboren was. Ik was er gewoon zo zeker van (we hadden het ook wel kunnen zien aan 20 wk op de echo en waren 90% zeker, maar nadien konden we het niet meer zien want hij zat met zijn stuitje achter mijn schaambeen).

Ik heb nu terug dat voorgevoel van een jongen. En ik wil eigenlijk ook wel graag 2 zonen. En dan later nog een meisje of een derde zoontje. Maar natuurlijk maakt het in principe niets uit. Als ze maar gezond zijn!
groetjes,
Lies
Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 13:43
c-ke

Ik heb daar helemaal geen voorgevoel over. Het enige wat ik heb, is dat ik geen mooie meisjesnaam kan vinden, en een ellenlange lijst met mooie jongensnamen kan noemen... Zou dit een teken zijn?
Mij maakt het ook helemaal niet uit, en het is nog maar sinds een paar dagen dat ik het me afvraag wat het zou zijn, daarvoor stond ik er niet eens bij stil.

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 16:59
maggy

lisa : ik ben benieuwd of dit zo zal zijn,
ik ben er zo nieuwschierig naar , om te weten hoe andere vrouwen zich voelen wat hun voorgevoel is,
mss zouden de plaatjes kunnen kloppen.!
maar we moeten nog efkes gedult hebben.
ik vind het spannender dan bij de eerste zw , want dit zal nu de laatste zijn( normaalgezien toch) .

lies : mooi verhaal , het zou kunnen dat je een sterk voorgevoel hebt, er zijn nl vrouwen die dit echt voellen aan hun lichaam wat ze kunnen verwachten , spannend hè !

c-ke : bij mijn eerste zw was dit bij ons ook zo.. veel jongensnamen, en bijna geen meisjes namen,
maar al bij al wisten we aan 16 weken dan toch dat we een dochtertje verwachten , en nu kan ik me er bijna uitafleiden dat deze zw juist hetzelfde aanvoeld of bij de eerste.

kzal voor jullie duimen !

hebben jullie veel last van witverlies?

groetjes Magalie

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 17:34

Hoi meiden,

Bij de eerste zwangerschap was ik er van overtuigd dat het een jongetje was. Iedereen dacht dat ook. Onze Jill was dus een grote verassing! De tweede zwangerschap was totaal anders, bijna niet misselijk, weinig tot geen klachten. Terwijl ik bij Jill 16 weken stikberoerd ben geweest. Bij Quin wisten we al na 12 weken dat het een meisje was. We hebben toen een vlokketest laten doen omdat Jill down heeft. Maar het feit blijft dat ik een totaal andere zwangerschap heb gehad en 2 meiden ter wereld heb gebracht. Nu ben ik weer stikmisselijk heel de dag lang! Over 4 weken weten we wat het is, maar bij ons telt zeker.... gezondheid is het belangrijkste!

Groetjes Cindy
Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 15:04
maggy

grappig,
maar ik denk niet dat alle situaties zo zijn ,
zijn er nog dames met een tof verhaal?

Link naar deze reactie
11/07/2007 @ 12:10
Fie

goeiemiddag dames

ik ben fie; trotse mama van een zoontje Lukas van anderhalf.
ik ben gisteren naar de gyn geweest, en ons tweede ukje is op komst!
een prachtige echo gehad, ukje is anderhalve cm groot, hartje klopt en heeft een xtra dooierzakje, wat volgens gyn wijst op perfecte zwangerschap!

ikzelf heb een voorgevoel naar een meisje deze keer.
bij de zwangerschap van Lukas had ik volgens de gyn de typische 'jongenskwaaltjes'.
ik had zeer veel hoofdpijn, tot 12 weken!, weinig of niet misselijk, en heel erg emo. ik zag er ook veel beter uit dan voor ik zwanger was.

deze zwangerschap is heel anders, ik ben kotsmisselijk, de hele dag door.
ik kan weinig of niets eten, maar heb wel reuzehonger, neem ik twee happen dan mag ik naar het toilet renne!
niet makkelijk, maar is voor een goed doel, he!

volgens de gyn heb ik 75% kans op een meisje, omdat ik de typische kwaaltjes heb. ik weet ook dat dit niet altijd klopt, maar mijn gevoel zegt duidelijk een meisje.

ik was voor lukas ook zwanger, maar ben toen ons dochtertje verloren na 5 maand zwangerschap. ze had het syndroom van turner en is overleden in mijn buik. de symptmen die ik nu heb kan ik wel vergelijken met die eerste zwangerschap..

ik ben ook razend benieuwd, maar zal nog een aantal weekjes moeten wachten....

groetjes
fie

Link naar deze reactie
18/07/2007 @ 13:20
An

Online Status Stuur bericht
Bij onze dochter had ik ook een voorgevoel dat het een meisje ging zijn. We wisten het geslacht op voorhand niet, maar onbewust sprak ik altijd over zij/haar/... Misschien omdat er zoveel meisjes geboren worden in onze familie- en vriendenkring, misschien toch het moederinstinct.

We hadden vorige week ook rond 10 weken onze meisjesnaam vastliggen en ben er heel de zwangerschap van overtuigd geweest. Onze jongensnaam hebben we pas definitief beslist week 32 ongeveer en ik ben blijven twijfelen. En na de geboorte was ik zo blij dat we een dochter hadden, want onze jongensnaam wil ik nu niet meer.

Nu hebben we weer onze meisjesnaam vastliggen. Enfin, toch zo goed als zeker. En een jongensnaam: nog geen flauw gedacht. Maar of dit een voorteken is? De zwangerschap is anders en toch ook weer niet. Ik bedoel heel veel "raakpunten", maar vorige keer misselijk en nu echt braken. Vorige keer zwangerschapsacné, nu niet, vorige keer de eerste maand al 4kg bij en nu 1,5kg eraf (van het braken), vorige keer zin in zoet, nu minder (niets smaakt echt),..
Maar even moe, even snel "uitzetten" (het is echt zoeken 's morgens om nog iets te vinden dat comfortabel zit zonder naar de zwangerschapsbroeken te moeten grijpen), evenveel pijn van het rekken van de baarmoeder, ...

Maar we willen het geslacht ook deze keer niet weten. HEb eigenlijk ook geen voorkeur: 2 meisjes lijkt me te gek (heb zelf 2 zussen), maar een jongen is ook zeker welkom. Als ik dan toch zou kunnen kiezen: een meisje, ten eerste omdat dat allemaal al een beetje vertrouwd is en we daar een garderobe voor hebben en ten tweede omdat mijn schoonmoeder perse een jongen wil.

Trouwens mijn zus had ook 2 verschillende zwangerschappen: zelfs andere buik en bij de 1ste 25kg bij en bij de 2de 7kg. En 2 meisjes. Dus een andere zwangerschap wil niet perse zeggen een ander geslacht.

Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 13:31

Ik had vorige keer GEEENNN idee, bleek een paar weken voor de geboorte een meid te zijn..
En deze keer heb ik een beetje een voorgevoel voor n jongen,mijn man denkt een meid..
Ergens zou het leuk zijn voor Moyrha om een zusje te hebben (ze wil AB-SO-LUUT géén broer! ) maar ergens misschien ook leuk om er eentje van allebei van te hebben, niet?ach, de conclusie is gelijk: Als het maar gezond is!!!
liefs, Kel

Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 15:43
Leia

Vind het allemaal fantastisch dat sommigen het echt kunnen aanvoelen wat het geslacht van hun kindje zal zijn! Van mijn beste vriendin was het ook zo, ze moest het geslacht niet weten tijdens de zwangerschap, had enkel een jongensnaam ... en kreeg een zoon! Waw! Ze was er gewoonweg zeker van.

Ik daarentegen heb er dus echt geen flauw benul van!! Zowel bij mijn eerste zwangerschap als nu. Ben wel reuzebenieuwd! (Is makkelijker om een naam te kiezen, kamer in te richten, kleertjes te kopen, ...)

Hopelijk donderdagavond bij de gyne... SPANNEND!!!

Leia

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]