< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » onzeker door kleine buik 32,5 wk zwanger

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
onzeker door kleine buik 32,5 wk zwanger
08/07/2007 @ 12:15
patje81

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

Kben nu 32,5 week zwanger. Kan mijn geluk niet op.
Maar overal waar ik kom, visite, krijg ik het antwoord "goh wat heb jij een klein buikje voor 32 weken. Is alles wel goed met het kindje?" Gister kreeg ik zelfs de vraag of het geen liliputter was en of het wel beentjes heeft! Ik word hier zo moe van.
En ga ook twijfelen, is het wel normaal?
Mijn buikomvang is nu 's ochtends bijna 100cm. Ik ben zelf 1.78m. Voor ik zwanger was, was ik heel dun. Nog net geen sixpack, dit kwam door vele sporten. Gewoon 3 x in de week voetballen. Wel gezond dun, want eet me rot hihi.
Nu is ook het enige wat dik is, mijn buik. Van achter kan je niet zien dat ik zwanger ben, ja mijn heupen zijn wat breder, maar zo what?? Ik erger me dr niet aan. En ben toch echt al 9,5 kilo aangekomen.
Verloskundige zei op 11 juni dat ie goed groeide. Moet woensdag weer terug.
Maar waarom voel ik me dan toch zo onzeker als mensen dit soort dingen zeggen? Waarom ga ik dan twijfelen van is het echt allemaal wel goed?? En is het idd wel normaal. Hebben meerdere vrouwen dit? Zo ja tips??
Ik weet dat ik het moet negeren, maar toch ga ik twijfelen. Hellup.

Liefs Patje

Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 12:54
Cinke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn collega had juist hetzelfde, haar buik op het einde was zo dik als mijn buik bij 5 maanden zwangerschap.
Zij kreeg ook veel commentaren, niet slecht bedoeld, maar kwamen wel steeds hard aan.
Zoals, precies een groot pak friet gegeten...
Zij was ook een mager iemand, dus eer dat je dat buikje pas ziet.
Maar ik twijfel er niet aan dat alles ok is met je kindje hoor, wacht maar eer hij of zij er is!
Dan zullen ze wel anders praten
Geniet gewoon van je zwangerschap en je buikje, een dikke buik is niet echt praktisch!
Nog even en je hebt je kleintje in je handen!

Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 13:02
Kaatjex

Online Status Stuur bericht
Hey Patje,

Ik heb net hetzelfde aan de hand! Ben ook nogal mager van mezelf en ben nu (38 weken) 6kg aangekomen. Ook hier zijn veel reacties op mijn kleine buikje. Volgens de dokter is alles ok met ons kindje, dus maak ik me niet teveel zorgen. Op 31 weken woog het 1500gr en dan zou het bij de geboorte rond de 3200gr zitten. Dat is niet slecht! Die reacties zijn inderdaad niet leuk. Ik probeer ze af te wimpelen en het me niet aan te trekken.

Veel succes verder,
Kaatjex

Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 13:14
Kim

Wat vervelend zijn zulke reacties zeg... Jammer, want je moet juist zo genieten van je zwangerschap!

Weet je wat het ook is, en dat is niet gemeen bedoeld, maar sommige mensen hebben van hun eigen al een beetje een buik. Die doen een buikband om en hup ze zien er zwanger uit. Als je zelf altijd een platte gespierde buik had duurt het gewoon wat langer alvoor je een buik hebt, en wat je als buik hebt is dan ook puur baby.
Het zal me niks verbazen als je na je bevalling ook weer bijna dezelfde buik had als voorheen, heerlijk toch?
Het is makkelijker gezegd als gedaan, maar geniet lekker van jouw buik en het zwanger zijn. Wat anderen zeggen doet er eigenlijk totaal niet toe, het is toch jouw zwangerschap en niet die van hun? Dus laat maar lekker zien dat je trots bent op je buik zoals die is.
De baby groeit gewoon goed zo te horen, dus alles gaat goed!

Heb je een buikfoto trouwens? Ben wel benieuwd .

Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 13:14
Steffiej

Hoi hoi

Ik weet dat het heel vervelend is ja!
Zelf ben ik nu 26 weken zwanger, 1 kg aangekomen en heb ook nog klein buikje,ik zit dus nu in de 6 maanden maar mensen vragen of ik 2 maanden zwanger ben ofzo en dan krijg ik ook reacties van: groeit het wel goed?!
Maar zolang de verloskundige zegt dat je kindje goed groeit is er niks aan de hand,mij is ook verteld dat het helemaal niet om de grootte van je buik gaat hoe groot je kindje is

Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 15:30
IllyTje

Je bent zelf ook redelijk groot, waardoor je kindje al wel wat plaats heeft in de hoogte. Hierdoor krijg je ook een iets mindere buik dan anderen, omdat je van nature uit al redelijk wat plaats voor je kindje hebt.

*Kus*

Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 18:40
loutje

Online Status
hey

mijn vriendin had ook een heel klein buikje
bij haar kon je pas zien dat ze zwanger was toen ze al dik 8 mnd was , in t ziekenhuis snapte ze niet waar t kindje zat, hahaha maar hij groeide goed.
mensen zagen dat ze een buikje begon te krijgen zeiden ze proficiat zeg wanneer moet hij komen ....euh over 3 wkn hahaha je moest die gezichten zien,,
ze is 2 dagen voor de uitgerekende datum bevallen van een gezonde zoon die 3100gr woog!!!
dus maak je maar niet al te druk, een klein buikje wil niets zeggen

veel geluk met met je zwangerschap
groetjes lou

[Laatst gewijzigd door loutje - 08/07/2007 @ 18:41] - Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 19:14
ik ook

met onze eerste had ik praktisch geen buik.
als ik een wijde trui aan had zag je niks aan mij met 6 maand liep ik in de bikini en zag je een klein buikje.
toen ik in het ziekenhuis kwam vroeg een kamer genoot haar moeder zachtjes wat ik op de afdeling van de kraamzorg deed . nu kan ik er om lachen toen deed het wel zeer. ik was toen 37 weken zwanger
maar ik heb een gezonde zoon gekregen.
dus maak je niet ongerust enige voordeel mijn buik was direct plat na de bevalling .

maar ja daar heb je nu niks aan je wilt ook graag een beetje je buik showen als je trots bent op je buikje
Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 10:36

Ohww Waarom bemoeien mensen zich niet met hun eigen zaken?!
STEL DAT er wat zou zijn met je kindje door een kleine buik, dan ga je dat niet in geuren en kleuren vertellen toch?!
Mensen denken altijd dat ze alles weten! de vk weet het als geen ander en als zij zegt dat het okej is dan moet je daar proberen op te vertrouwen. Mensen doen hun zegje en denken dan dat ze slim zijn en ondertussen brengen ze jou een rot gevoel met je mee, en ga jij er over lopen malen, wat ook niet goed is voor je kindje..

Tip: probeer ze te negeren en er niet aan te denken, is wel makkelijker gezegt dat gedaan maar denk het wel het beste.

Ook heb ook veel commentaar gehad op mn zwangerschap allemaal van mensen die zelf geen kindje hebben en ik raakte ook helemaal van streek... dus heb ik zoiets van.. joh.. hou je mond joh! wil jou nog wel eens zien over een paar jaar!

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 11:49
Laura

Hier hetzelfde. Ik ben nu 30wk zwanger en 96cm qua omtrek buik. Mijn taille is nog tien cm minder. Zaterdag had ik een verjaardag en niemand geloofde dat ik nog maar twee maanden moet. Maar de baby groeit goed. Volgens mijn laatste verloskundige bezoek groeit ook mijn baarmoeder goed dus ik maak me niet zo druk. Behalve over het feit waar al mijn ingewanden naar toe gaan. Ik voel mijn darmen rommelen onder mijn schouderbladen. Het moet toch ergens naar toe aangezien de baby wel groeit.
Ik ben ook pas 1kg aangekomen. Ben daar wel een beetje bang voor. Dat als de baby eruit is dat ik inene tien kilo lichter ben. Dan ben ik met mijn 1.75m nog maar 53kg en dat is te weinig.

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 20:07

Hallo Patje,

Vervelend hé die mensen die zich zomaar met jouw buik bemoeien? Mijn tweelingzus (!) had ook nauwelijks een buik. Tegen de tijd dat je het ging zien was ze bijna uitgerekend.

Ik heb er ook last van maar dan exact het tegenovergesteld. Voor de 26 weken die ik ben heb ik (weer) een megabuik. De opmerkingen van "krijg je een 10-tonner", "weet je wel zeker dat het er maar één is", "Jij groeit ook per dag, pffffff nou nou dat beloofd nog wat" etc. etc. zijn ook niet leuk.

Mijn 1e zwangerschap was ik daardoor érg onzeker en kon niet van mijn buik genieten, bij de tweede idemdito en nu wéér. Blijkbaar hoort zo'n buik bij me. Het is een enorme puntbuik maar van achteren kan je ook echt niet zien dat ik zwanger ben, ik had zelf op 42 weken bij de oudste nog een taille ...........................

Zo zie je maar (te) klein is niet leuk, maar (te) groot ook niet. En wees gerust het zegt echt niets over de groei en ontwikkeling van jouw kindje.

Groeten,
Vanessa

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 21:43

Hallo,

ken je gevoel. Ik ben in mijn totale zwangerschap slechts 5 kg bijgekomen. Van langs achter zag je totaal niks aan mij. Ik kon nog in twee gewone broeken en in al mijn truien enzo. Doordat ik geen dikke buik had kon ik hem mooi bedekken. Zelfs mijn jas kon ik keurig doordragen.

Zelfs nu (onze meid is 3 maanden) heb ik nog mensen (kennissen van vroeger) die schrikken als ze ons zien met Elise. De meesten heb ik tijdens mijn zwangerschap gezien maar hadden niet gezien dat ik zwanger was.

Nu schrik moet je niet hebben. Ik dacht ook het zal een smalle zijn. Ze was twee weken te vroeg en woog 3290gr en 49cm groot. Evenveel als mijn vriendin die drie jaar geleden een zoon heeft gekocht en zij was 22kg bijgekomen. Dus de buik zegt echt niks over de grootte van je kleintje!

Moet zeggen toen ik zwanger was vond ik het af en toe jammer dat ik niet kon pronken met mijn buik. Maar nu ben ik zo blij. Want van blijvende zwangerschapkilo's heb ik nooit geen last gehad. En mijn buikspieren zijn al heel goed nu, zijn nooit echt uitgerokken geweest!

Ik wens je heel veel succes toe met je kleine spruit en de bevalling!!

Vele groetjes, Peggy.

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 21:42

32 wk 4 dgn
He daar,
Ik heb hetzelfde. Ben 1.83 m lang, sport veel, fiets iedere dag 14 km van en naar mijn werk en heb (net als bij de eerste) weer een kleine buik.
Morgen weer een groei-echo, maar waarschijnlijk niets aan de hand.
Je omgeving maakt je inderdaad onzeker, maar ik trek me er niets van aan.
Volgens mij speelt je bouw/lengte een grote rol en of je sportief bent of niet. Ik ken veel meiden die 9 maanden niets doen en inderdaad erg dik worden, lijkt me logisch.

Succes met de laatste loodjes, Inge
Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 19:43
Els296

Kan begrijpen dat dat echt rotte opmerkingen zijn om te horen hoor! Goh, trek het je maar niet te hard aan! Je beebje groeit goed en das uiteindelijk het belangrijkste!
Hier het omgekeerde. Ik had voor de zwangerschap een heel normaal gewicht en toen ik net zwanger was zag je dat al erg snel! Op 8 weken had ik al een flinke buik, mooi rond en naar voren. Ondertussen heb ik echt een goeie buik (is wel niet meer in dezelfde maten blijven groeien als in het begin! Allé alle geluk!!! ) Aan mij vragen ze dikwijls : een tweeling? Veel bijgekomen zeker?
Neen helemaal niet, ga nog zwemmen, doe nog aan yoga en ga geregeld wandelen. Ik ben nu 23 weken en ben 4.5 kg bijgekomen.
Maar ja, niks aan te doen! Niks van aantrekken! Gewoon rustig verder doen, je doet het blijkbaar prima!

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
25/07/2008 @ 13:10
Sandra

Hoi,

ik ken het probleem heb precies hetzelfde. Ben nu 32 eken zwanger en heb niet zo'n grote buik. Ben onder controle bij het ziekenhuis omdat de vorige zwangerschap niet goed is gegaan en ik bij 21 weken ben bevallen van een dochtertje (doodgebeboorte) ik maakte me deze zwangerschap dus al veel zorgen maar door al die opmerkingen van "wat een kleine buik heb je" en " je moet zeker nog wel even" "goh nog maar 8 weken voor de bevalling dat zou je ook niet zeggen" maar ik me alleen nog maar meer zorgen. Krijg wel elke keer echo's en het kidnje groeit goed en de gynaecoloog maakt zich nergens zorgen om dus dat is wel fijn. En als ik vergelijk met de mensen van mn zwangerschapscursus is mijn buik helemaal niet zoveel kleiner als dat edereen zegt. Ik ben alleen lang 1,83 en ik ben slank dus draag ook puur van voren. Maar goed het blijft vervelend om telkens die opmerkingen naar je hoofd te krijgen. Maar zoals iedereen al zegt, zolang het goed groeit en de verloskundige zich geen zorgen maakt hoef jij dat ook niet te doen. Je bent gewoon mooi zwanger en daar mag je trots op zijn.

Liefs Sandra
Link naar deze reactie
25/07/2008 @ 13:24
Miranda

Hey,

Ook hier kleine buik gehad hoor, en kindje was gewoon 3480 gram en 54 cm lang. Ik ging met zwangerschapsverlof 6 weken voor de uitgerekende datum en toen kreeg ik vragen ooh ben je ziek dan dat je nu al met verlof gaat. Ik zo hoezo dan nog maar 6 weken hoor....kreeg ik toch rare gezicht...oh dat zou je niet zeggen, waarheb jij die baby zitten, weet je zeker dat het goed groeit????

Euh jah het groeit goed...zelfs verloskundige liet me groeiecho doen..ze kon de beeb niet goed voelen. Placenta aan voorzijde. En ze vond mijn buikje zo bescheiden...hihi. Nu na die 6 weken...kon niet goed meer lopen en fietste iedere dag nog naar mijn werk 15min heen en terug. plofffff dikke buik....collegaatje die me in supermarkt zag keek haar ogen uit!

Trek je er niets van aan hoor, je beebje heeft waarschijnlijk veel ruimte binnenin..Mijn VK zei na de groeiecho...nou dan zal je kindje wel al je organen omhoog en omlaag duwen...(constipatie, lastig ademhalen, pijn in ribben, enz enz.) Dus ja dat zal dan wel he.

Groetjes,
Miranda

Link naar deze reactie
25/07/2008 @ 13:47

heb dit ook 2 maal mee gemaakt, je wil zo graag reactie's op je buikje maar bijna niemand merkt het op.
een acht weken voor ik moest bevallen kreeg ik de vraag of ik misschien zwanger was, eerste zwangerschap 7 kilo bijgekomen, mijn zoontje woog 3,840 en was 52 cm groot en de tweede maal 6 kilo erbij en een mooie dochter van 3,280 en 49 cm.
ik vind het nu nog zeer spijtig, vind zwangerschapskledij zo leuk maar heb dit nooit kunnen dragen, ik droeg gewone broeken enkel één maatje groter.
hier in de buurt vragen ze me soms is dat kindje van jou, jij bent toch niet zwanger geweest.
ik vind er wel een voordeel aan, ben niet blijven zitten met overtollige moeilijk kwijt te raken kilo's
groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]